אתה חושב שאתה משלם יותר מידי מיסים? מה נכנס בתשלום המיסים שלך

אחד הגורמים ששוחקים את ההכנסות השונות שלנו ואת היכולות הכלכליות שלנו באופן הברור ביותר, הוא המיסוי שמפעילה המדינה. המדינה מפעילה מערכת מס באמצעות חוקים, תקנות ופקודות שונות, באמצעותם היא יכולה לגבות מס מהאזרחים לצרכי תקציב, הפעלת משרדי ממשלה ושיפור תשתיות. חושבים שאתם משלמים יותר מדי מיסים? במאמר הבא נבין ממה המס שלכם מורכב ומה ניתן לעשות עם זה.

 

תשלום מיסים

שמעתם פעם על אזרח שלא משלם מיסים? ככל הנראה שלא, ובצדק. כמעט כל אזרח עובד צריך לשלם מיסים למדינה, בין אם זה נעשה בצורה עקיפה ובין אם זה נעשה בצורה ישירה. תשלום מס היא אחת החובות האזרחיות הבסיסיות ביותר שיש.

למרות שמדובר בחובה בסיסית שחלה על כל אזרח כתוצאה משוויון של כולם בפני החוק, גביית המס אמורה להתבצע באופן הוגן ואך ורק לפי החוק. לכן, חשוב להבין מהם המיסים שנגבים מאיתנו ובאיזה צורה. רק כך ניתן להבין האם נגבה מכם יותר מדי מס. היכנסו לאתר של עו"ד משה קריסי וקראו עוד על כך.

 

על מה משלמים מס בשגרה?

בשגרה אנחנו משלמים שני מיסים משמעותיים – מס הכנסה ומס ערך מוסף (מע"מ). מס הכנסה הוא מיסוי שנגבה על ההכנסות השונות שלנו, שנוצרות מיגיעה אישית או שאינן מיגיעה אישית. מס הכנסה נגבה מכל אזרח עובד, בין אם מדובר על שכיר, שהמס נגבה ממנו באמצעות המעסיק, או על עצמאי. מע"מ הוא מס שנגבה על שירותים ומוצרים שונים שאנחנו רוכשים, מה שהופך אותם ליקרים יותר.

 

אירועי מס

מס לא נגבה מאיתנו רק בשגרה שלנו, כאשר אנחנו מקבלים הכנסה חודשית למשל או עורכים קניות בסופר. המדינה גובה מאיתנו מס גם כאשר נגרם אירוע מס. אירוע מס יכול להיות רכישה של דירה, שעשויה לחייב אותנו בתשלום מס רכישה. גם מכירה של נכס מקרקעין יכולה לחייב אותנו בתשלום מס אחר – מס שבח.

 

הקטנת המס בצורה חוקית

כדי לשלם כמה שפחות מס, ניתן לחפש דרכים חוקיות להקטנת המס. הדרכים הללו יכולות לחסוך סכומי כסף משמעותיים במיוחד. למשל, באמצעות פריסת מס שבח, ניתן להקטין את תשלום מס השבח בעת מכירת דירה.

 

בחינת זכאות לפטורים והנחות

דרך נוספת להקטנת המס בצורה חוקית היא בחינה של זכאויות לפטורים והנחות. המדינה מאפשרת פטור מתשלום של מיסים מסוימים או הנחה חלקית על תשלום המס למי שעומדים בתנאי סף. כדאי לברר את זה לפני שאתם משלמים מס מסוים.

 

סיוע מאנשי מקצוע

הקטנת מס בצורה חוקית, או בירור שאתם לא משלמים יותר מדי מיסים ממה שאתם צריכים, אלו שני דברים לגיטימיים שכל אזרח יכול לעשות. פנו אל איש מקצוע, כמו עו"ד מיסים, על מנת שתוכלו לברר בנוגע למצב האישי שלכם.

מסים

אולי תאהבו גם את

מטבעות
החזרי מס לחיילים משוחררים

רגע השחרור מהצבא הוא רגע נפלא שצרוב בתודעתו של כל אזרח ישראלי ששירת. המעבר ממסגרת צרה שכוללת מעמדות ברורים ונהלים נוקשים, לחיי חירות ועצמאות בהם

קרא עוד »
החזר מס להורים לילדים עד גיל 18

מדינת ישראל מעודדת ילודה והורות ובשל כך מעוניינת לסייע להורים לילדים בדרכים שונות, אחת ההטבות המשמעותיות בהקשר זה היא הענקת נקודות זיכוי במשכורת של הורים

קרא עוד »
מס ירושה בארה"ב

בארצות הברית קיים מיסוי על ירושה. מס ירושה (או בשמו השני מס עזבון) הוא המיסוי שנדרש להעביר למדינה מירושתו של אדם שנפטר. לכל שיטת משפט

קרא עוד »