האם מגיע לי החזר מס על תאונת עבודה?

לצערנו, תאונת עבודה זה משהו שיכול לקרות לכל אחד. לעיתים מדובר בתאונת דרכים בדרך לעבודה, בתאונה בחזרה מהעבודה או בתאונה שקרתה בזמן העבודה. כל התאונות האלה מוגדרות כתאונות עבודה. לפי החוק כל אדם שנפגע כאשר היה קשר לעבודה שלו מוכר כנפגע תאונת עבודה.

 

תאונת עבודה – יכול לקרות לכל אחד

תאונות עבודה הן דבר שיכול להתרחש כל הזמן ולכל אחד. האחוזים שאדם יפגע בדרך לעבודה או בחזרה מהעבודה היא יחסית די גבוהה. תאונה זו נחשבת לתאונת עבודה. התאונות הללו עלולים לגרום לאדם נזקים ממשיים, גם נפשיים וגם פיזיים. אנשים הנפגעים בתאונות הללו זכאים להטבות ופיצויים וביניהן גם החזר מס.

 

זכויות לנפגעי עבודה

חשוב לדעת שהטיפולים הנדרשים על רקע של תאונת העבודה, לא ישולמו על ידי הנפגע בתאונה, אלא זכאי לקבל טיפול על חשבון קופת החולים שהוא חבר. אנשים הסובלים עקב תאונת עבודה זכאים לקבל גם כספים ממוסד ביטוח לאומי, גם בגין הימים שהפסיקו לעבוד עקב הפגיעה.

שיעור התקבול המקסימלי לכך יעמוד על כ-13 שבועות היעדרות. נפגעי תאונות עבודה יהיו זכאים גם לקבל אחוזי נכות ממוסד ביטוח לאומי, בין אם מדובר בנכות קבועה או זמנית, בהתאם להחלטות הוועדה של המוסד. במקרים כאלה, אנשים אשר יענו על פירוט זה יהיו זכאים לפטור מתשלום מס.

 

החזרי מס – תאונות עבודה

אחת ההטבות שנקבעו בחוק, היא שאנשים המוגדרים כנכי עבודה זכאים להחזר מס או פטור ממס. לא מספיק רק לקבל נכות עבודה לשם כך, ישנו עוד קריטריון נוסף לעמוד פה.

האנשים שיהיו זכאי לפטור נכי עבודה הם אנשים בעלי תעודות עיוור, או אנשים אשר נקבע בחוק שיש להם נכות עבודה, גם זמנית וגם קבועה בשיעור של 100% בגין פגיעה אחת. בנוסף תהיה עוד קבוצה שתהיה זכאית לפטור היא קבוצת נפגעי תאונת עבודה שהוגדרו כבעלי 90% נכות ומעלה בגין מספר פגיעות.

 

פנייה לאיש מקצוע

פנייה אל מומחים להחזרי מס היא הבחירה הטובה ביותר שתעשו ממספר סיבות. איש מקצוע ידע בדיוק מול מי הוא עובד, הוא מכיר את שיטת העבודה וכך יכול להניע את הכספיים אליכם במהירות ויעילות יותר.

בנוסף, איש מקצוע כבר מכיר את המערכת לעומק, אך אנשים שאינם מכירים את המערכת יכולים לחשוש ממנה ואפילו להימנע מלקבל את המגיע להם בעקבות זאת. איש מקצוע יוכל לסייע לכם להשיג את מבוקשתכם. אז למה אתם מחכים? פנו עוד היום אלינו באתר:  https://get-tax.co.il ונשמח לסייע לכם.

 

לסיכום

ישנם מקרים רבים שבהם מגיע לכם החזר מס מפגיעה ותאונת עבודה. לעיתים אנשים רבים חוששים מבירוקרטיה מול רשויות המס, ולכן הם אינם רוצים להתמודד עם זה ולעיתים מוותרים מראש על הכספים והזכויות המגיעים להם לפי החוק. מומלץ לפנות לאיש מקצוע מומחה בתחום שילווה אתכם ללא חשש.

 

מחשבון וטופס

 

 

אולי תאהבו גם את

מטבעות
החזרי מס לחיילים משוחררים

רגע השחרור מהצבא הוא רגע נפלא שצרוב בתודעתו של כל אזרח ישראלי ששירת. המעבר ממסגרת צרה שכוללת מעמדות ברורים ונהלים נוקשים, לחיי חירות ועצמאות בהם

קרא עוד »
החזר מס להורים לילדים עד גיל 18

מדינת ישראל מעודדת ילודה והורות ובשל כך מעוניינת לסייע להורים לילדים בדרכים שונות, אחת ההטבות המשמעותיות בהקשר זה היא הענקת נקודות זיכוי במשכורת של הורים

קרא עוד »
מס ירושה בארה"ב

בארצות הברית קיים מיסוי על ירושה. מס ירושה (או בשמו השני מס עזבון) הוא המיסוי שנדרש להעביר למדינה מירושתו של אדם שנפטר. לכל שיטת משפט

קרא עוד »