החזרי מס לחיילים משוחררים

רגע השחרור מהצבא הוא רגע נפלא שצרוב בתודעתו של כל אזרח ישראלי ששירת. המעבר ממסגרת צרה שכוללת מעמדות ברורים ונהלים נוקשים, לחיי חירות ועצמאות בהם יש פתאום מקום לחופש ולקבלת החלטות, הינו מעבר חגיגי שהרבה מייחלים ליום הגעתו. השירות הצבאי יכול להיות מתגמל מאוד בהיבט המנטלי והערכי, אולם אין ספק שבהיבט הכלכלי הוא לא מתגמל בכלל. חייל ממוצע בשירות סדיר מרוויח כאלף שקלים בחודש, ולכן מעטים הם החיילים שמצליחים לחסוך עד ליום השחרור שלהם. זה לא פלא שאחד מיעדיו הבולטים של כל חייל משוחרר הוא לעבוד במרץ כדי לחסוך כסף, וזה קורה בין היתר כדי "לכפר" על הכסף שלא נחסך במהלך השירות הצבאי. כמענה לקושי הכלכלי שעשויים לצאת איתו מהשירות הצבאי, רשויות המס הורו על פטור ממס עבור הכנסותיהם של החיילים המשוחררים. חושבים שנגבה מכם מס בתקופת בה עניתם להגדרה זו? ייתכן ואתם זכאיים להחזרי מס.

 

מי נחשב לחייל משוחרר?

חייל משוחרר הוא מי ששירת במשך 12 חודשים לכל הפחות (אלא אם כן שוחרר בנסיבות רפואיות) במסגרות מחייבות כמו צה"ל, משטרה, שב"ס ועוד. הזכאות להטבות של החייל המשוחרר תקפה לחמש שנים מתום השירות הסדיר\ הלאומי- אזרחי. אחת מההטבות האלו היא פטור מתשלום מס.

 

מהם החזרי מס?

ישנן קבוצות רבות באוכלוסייה שמוכרות ברשויות המיסים כפטורות ממס או בעלות הקלות מס. למרבה האירוניה, מי שאחראי בפועל לוודא את תקינות הניכויים וההפרשות מהמשכורת שלו בסוף כל חודש הוא העובד עצמו, ולאו דווקא רשות המיסים. על כן, ישנן פעמים בהן נגבה מס עודף מאותן קבוצות באוכלוסייה, כך שהדרך היחידה להשיב את הכסף שנגזל היא באמצעות החזרי מס רטרואקטיביים.

 

תנאים מגבילים לפטור ממס בקרב חיילים משוחררים

הפטור ממס עבור חיילים משוחררים תלוי במשתנים של גובה ההכנסה ומשך זמן השירות הצבאי. חייל ששירת לפחות 23 חודשים יהיה זכאי לשתי נקודות זיכוי ממס הכנסה, ויקבל פטור ממס כל עוד הכנסתו החודשית לא עולה על 8,424 ₪. לעומת זאת, חיילת ששירתה לפחות 22 חודשים תהיה זכאית גם כן שתי נקודות זיכוי ממס הכנסה, אולם היא תהיה פטורה ממס עד להכנסה של 9,155 ₪.

 

מעשית- איך מגישים את הבקשה להחזרי המס?

הבקשה מוגשת דרך פקיד שומה לרשות המיסים. לבקשה עצמה יש לצרף טופס 106, שמאשר את עצם ההעסקה ואת העובדה שההטבה טרם מומשה, ותעודת שחרור שמהווה אסמכתא למועד השחרור. משוחררים שעובדים כעצמאיים יכולים להגיש את הבקשה במסדרת הדו"ח השנתי שהם מתבקשים להגיש בסוף השנה. דרך נוספת, יעילה יותר ובירוקרטית פחות, היא קבלת שירות מחברות ייעודיות כמו איזי החזרי מס, אשר במסגרת שירות זה עוזרות בחישוב הזכאות לגובה החזרי המס וכן בהגשת הבקשה עצמה לרשות המיסים.

 

אולי תאהבו גם את

החזר מס להורים לילדים עד גיל 18

מדינת ישראל מעודדת ילודה והורות ובשל כך מעוניינת לסייע להורים לילדים בדרכים שונות, אחת ההטבות המשמעותיות בהקשר זה היא הענקת נקודות זיכוי במשכורת של הורים

קרא עוד »
מס ירושה בארה"ב

בארצות הברית קיים מיסוי על ירושה. מס ירושה (או בשמו השני מס עזבון) הוא המיסוי שנדרש להעביר למדינה מירושתו של אדם שנפטר. לכל שיטת משפט

קרא עוד »