אילו סיבות יזכו אותי בהחזר מס?

מידי שנה, קרוב למיליון אזרחים מגלים כי הם זכאים להחזרי מס מסיבות שונות. עם זאת, רבים אינם מודעים לכך שמגיע להם החזר מס, אף על פי שלעיתים מדובר בסכומים לא קטנים. אילו סיבות יזכו אתכם בהחזר מס ומדוע? ישנן לא מעט סיבות שבעקבותיהן אתם צפויים לקבל החזר מס.

 

מי זכאי להחזר מס?

הנה כמה מהמצבים שבהם תהיו זכאים להחזרי מס:

  • לא הגשתם בקשות להקלות בחישוב המס, כגון: בקשה לפטור ממס הכנסה, בקשה לזיכוי ממס וכדומה.
  • במידה ואתם עובדים בכמה מקומות עבודה ולא ערכתם תיאום מס. במקרה כזה, ינוכו מהשכר שלכם סכומי מס הכנסה על פי מגרדת המס הגבוהה ביותר. בסוף שנת המס, תוכלו לחשב באופן ודאי את גובה ההכנסה השנתית ואת הנסיבות המזכות בהקלות ממס, ולבצע חישוב סופי של סכום המס שעליכם לשלם.
  • במידה ונולד לכם ילד במהלך שנת המס ולא הספקתם לעדכן על כך את המעסיק במהלך שנת המס. זהו אירוע המזכה בנקודות זיכוי, ולכן אי דיווח עליו ימנע מכם לקבל את נקודות הזיכוי במהלך שנת המס.
  • במידה ופוטרתם או התפטרתם, ואיכנם עובדים בחלק משנת המס. במקרה זה, אתם עשויים להיות זכאים להחזר חלקי או מלא של מס ההכנסה שנוכה מהמשכורת שלכם בתקופה בה עבדתם. הסיבה לכך היא שמס זה חושב על בסיס ההנחה כי תמשיכו לעבוד בשנת המס ותקבלו את אותו השכר במשך כל שנת המס.
  • כאשר העובד מפריש באופן עצמאי, ולא דרך המשכורת סכומים לביטוח הפנסיוני, הוא זכאי להקלות במס. הסיבה היא שהתשלומים הללו לא מבוצעים באמצעות המעביד, ועל כן אינם מובאים בחשבון במהלך שנת המס במסגרת תלוש השכר.
  • אם תרמתם למוסד המוכר על פי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, יכול להיות שתהיו זכאים לזיכוי מתשלום המס בגובה סכום התרומה כפול 35% ובתנאי שתרמתם מעל 180 ₪ בשנת המס.

 

תהליך בקשת ההחזר

תהליך בקשת החזר מס משתנה בהתאם להעסקתכם כשכירים או עצמאים:

  • שכירים – במידה והנכם מועסקים כשכירים, תדרשו למלא ולהגיש טופס 135 ולצרף מסמכים רלוונטיים. כמו כן, יש לצרף טופס 106 וכן אישורים רלוונטיים המעידים על זכאותכם להקלות.
  • עצמאים – במידה והנכם עובדים עצמאים, תדרשו להגיש דו"ח על הוצאות, למלא טופס 1301 ולצרף אליו את האישורים המתאימים.

 

חשוב לדעת כי אין זה משנה אם אתם עצמאים או שכירים, את בקשת ההחזר תצטרכו להגיש בלשכת פקיד השומה שאליה אתם משתייכים ולא תוכלו להגיש את הבקשה דרך האינטרנט.

לסיכום

ניתן לראות כי ישנן סיבות רבות המזכות בהחזר מס, וחשוב להיות ערניים ומודעים לעניין, בכדי שלא תפסידו כסף שמגיע לכם. אם תרצו לקרוא עד על החזרי מס, תוכלו למצוא מידע נוסף באתר הגנה- החזרי מס.

החזרי מס

אולי תאהבו גם את

מטבעות
החזרי מס לחיילים משוחררים

רגע השחרור מהצבא הוא רגע נפלא שצרוב בתודעתו של כל אזרח ישראלי ששירת. המעבר ממסגרת צרה שכוללת מעמדות ברורים ונהלים נוקשים, לחיי חירות ועצמאות בהם

קרא עוד »
החזר מס להורים לילדים עד גיל 18

מדינת ישראל מעודדת ילודה והורות ובשל כך מעוניינת לסייע להורים לילדים בדרכים שונות, אחת ההטבות המשמעותיות בהקשר זה היא הענקת נקודות זיכוי במשכורת של הורים

קרא עוד »
מס ירושה בארה"ב

בארצות הברית קיים מיסוי על ירושה. מס ירושה (או בשמו השני מס עזבון) הוא המיסוי שנדרש להעביר למדינה מירושתו של אדם שנפטר. לכל שיטת משפט

קרא עוד »