מס ירושה בארה"ב

בארצות הברית קיים מיסוי על ירושה. מס ירושה (או בשמו השני מס עזבון) הוא המיסוי שנדרש להעביר למדינה מירושתו של אדם שנפטר. לכל שיטת משפט ולמדינות שונות בעולם קיימים חוקי מיסוי שונים, בהתאם לתפיסה הכלכלית של אותו מקום. במדינת ישראל לדוגמא, לא קיים מס ירושה מאז שנת 1981.

בארה"ב הצורך להפריש מיסוי, לא חל על כל ירושה, אלא רק על חלקה של אותה ירושה העולה על הסכום שהמוגדר על פי החוק כפטור ממס. קרי, על ירושה בסכום הנמוך מסכום הפטור, לא יחול כל מיסוי, ואילו על ירושה בסכום הגבוה מסכום הפטור יהא מיסוי רק על החלק שעובר את הסכום הפטור בחוק. מס רכישה לא חל על ירושה שהועברה לבן זוגו של המוריש. עוד יצוין, כי שווי הירושה מחושב בהתאם לערך הריאלי של הירושה בשוק ביום הפטירה (למשל, לפי השווי של הנדל"ן שהורישו, רכב וכו').

 

מיהו החייב בתשלום מס הירושה בארה"ב?

בניגוד למצופה, לא היורשים הם אלו שיידרשו להתמודד עם שאלות הנוגעות למיסוי, כי חובת תשלום המס חלה על המוריש. מכיוון שאנו עוסקים באדם שנפטר, הרי שלרוב נאמן העיזבון (בעל המקצוע שאחראי על חלוקת הירושה) הוא זה שיבצע את הפרשת מס הירושה, והדבר יעשה לרוב לפני החלוקה בפועל של הנכסים. כלומר, היורשים כלל לא ידרשו לעסוק בסוגיה זו.

 

מהו הסכום הירושה הפטור ממס?

מדובר בסכום שמשתנה משנה לשנה ונמצא לרוב במגמת עלייה. נכון לשנת 2020, מוריש יידרש להפריש מיסוי למדינה כאשר השווי של כלל נכסיו עולה על סכום של 11,580,000 דולר.

על מנת שהמדינה תוכל לפקח כראוי על המיסוי, נדרש נציג המוריש להגיש דו"ח עיזבון (Form 706), אשר חייב להיות מוגש לגופים הנדרשים בתוף 9 חודשים מיום הפטירה של המוריש.

 

כיצד נעשה המיסוי במידה והירושה גדולה מהסכום הפטור ממס?

שיטת תשלום המיסוי היא פרוגרסיבית (מדורגת) ונעה בין 18% ועד 40%. קרי, ככל ששווי הירושה גדול יותר, כך יחולו עליו אחוזי מיסוי גבוהים יותר, כאשר יוזכר, המיסוי מתחיל רק מעל הסכום הפטור ממס.

 

האם החוקים חלים על כל אדם שחי בארה"ב?

לעניין מיסוי הירושה, יש משמעות לשאלה האם האדם שנפטר בארה"ב ומוריש שם את נכסיו, הוא אזרח אמריקאי או אזרח מדינה אחרת. כך למשל, אזרח אמריקאי יהיה חייב לדווח לרשויות על כלל הנכסים השייכים לו ברחבי העולם. לעומת זאת, אזרחי ישראל המתגורר בארצות הברית  ואינם בעלי אזרחות אמריקאית, יידרשו לדווח אך ורק על הנכסים הקיימים בארצות הברית ולא על אלו שנמצאים בישראל או בכל מדינה אחרת.

 

משרדנו מתמחה בכל הנוגע לשאלות מיסוי ירושה בארצות הברית. להעמקה בתחומים רלוונטיים נוספים, או לכל התייעצות, ניתן לגלוש ברחבי האתר או לפנות אלינו ישירות. https://www.masamerica.co.il

אולי תאהבו גם את

מטבעות
החזרי מס לחיילים משוחררים

רגע השחרור מהצבא הוא רגע נפלא שצרוב בתודעתו של כל אזרח ישראלי ששירת. המעבר ממסגרת צרה שכוללת מעמדות ברורים ונהלים נוקשים, לחיי חירות ועצמאות בהם

קרא עוד »
החזר מס להורים לילדים עד גיל 18

מדינת ישראל מעודדת ילודה והורות ובשל כך מעוניינת לסייע להורים לילדים בדרכים שונות, אחת ההטבות המשמעותיות בהקשר זה היא הענקת נקודות זיכוי במשכורת של הורים

קרא עוד »