למה כולם מדברים על מיחזור משכנתא?

הרצון להיות בעלי נכסים במדינת ישראל הינו רצון שרובנו מרגישים בשלבים שונים של החיים וזה מה שדוחף אותנו פעמים רבות לפנות אל הבנק ולבקש ממנו הלוואה. העניין הוא שלמרות כל העזרה של ההורים ולמרות העבודה הקשה, רובנו לא באמת נוכל לעמוד במחירי הדירות ללא משכנתא מהבנק.

אותה משכנתא הינה הלוואה שאנחנו משלמים עליה בכל חודש מחדש, היא לא זולה והיא בדרך כלל גם מלווה אותנו עשרות שנים. לכן ברור שאם מישהו היה מגיע ואומר לכם עכשיו שאתם יכולים לקצר את העונש הזה, הייתם רוצים לדעת איך! זו הסיבה שבגללה כולם מתעניינים בנושא של מיחזור משכנתא, שכן בפועל מיחזור משכנתא זה אומר בסך הכול לסגור את ההלוואה הקיימת ולקחת הלוואה חדשה על הסכום שעוד נותר לכם לשלם, בכל מקרה – מומלץ לדבר עם מומחי המשכנתאות של שקוף.

 

 

האם זה כדאי?

השאלה הראשונה שכל זוג רוצה לדעת בנושא של מיחזור משכנתא, היא האם זה משתלם או לא. כדאי לדעת שאין תשובה אחת נכונה לשאלה הזאת כי בסופו של דבר זה עניין מאוד אינדיבידואלי. כלומר, זה תלוי בגובה הריבית שאתם משלמים היום, בשאלה כמה אם משלמים בכל חודש על ההלוואה הזאת וכמה עוד נותר לכם להחזיר לבנק. לכן כל מקרה צריך להיבדק לגופו, מה גם שזה מאוד תלוי באיזה מסלול של משכנתא אתם נמצאים היום.

 

מה משתנה לרוב בחיי הלווים שמוביל אותם לחשוב על מיחזור משכנתא?

זו השאלה השנייה שלרוב עולה אצל מי שצריך לשלם משכנתא לבנק. כלומר, מה השתנה בחיי שאולי יוכל להוביל לכך שאוכל למחזר את המשכנתא שלי, לקצר אותה וכך לחסוך לא מעט כסף על ריביות. כדאי לדעת שבדרך כלל המצב הכלכלי משתנה לטובה, כי על אותה עבודה בדיוק שעשיתם בתור אנשים חסרי ניסיון בגיל שלושים, אתם כנראה מרוויחים היום הרבה יותר בתור אנשים מנוסים שמתקרבים לגיל 45 פלוס.

שנית, לא אחת קורה, עם כל הצער שבדבר, שאנחנו גם מקבלים סכומים משמעותיים ביותר מירושות שונות. במקרים כאלה יש לכם בבת אחת סכום כסף מכובד מאוד ביד, מה שאומר שתוכלו להגיע עם הכסף הזה לבנק ולראות איך בעזרתו ניתן יהיה למחזר את המשכנתא שלכם ולחסוך כך לא מעט. יש גם אנשים שזוכים בלוטו וממחזרים את המשכנתא ויש גם מי שפשוט משתחרר לו חיסכון משמעותי וגדול כך שגם בנושא הזה כל מקרה צריך להיבדק לגופו. מה שבטוח זה שברוב המקרים ע"י מיחזור משכנתא תרוויחו כסף ושקט נפשי כך שזה שווה בדקיה מעמיקה.

 

אולי תאהבו גם את

משכנתא
מהי משכנתא צמודת אגח

מהי משכנתא צמודת אגח? הלוואת המשכנתא היא עניין מורכב. כמו בכל צעד בחיים, גם בלקיחת משכנתא חשוב לנו להבין – אילו אפשרויות עומדות בפנינו? על

קרא עוד »
מחזיק מפתחות של בית
משכנתא למסורבים מה עושים?

בעוד שחלומו הנכסף של כל אדם כמעט הוא רכישת נכס למטרת מגורים, לפעמים הדרך עד הנכס מפותלת ורוויה בקשיים. לא פעם, אנשים מסורבים לקבל משכנתאות

קרא עוד »