משכנתא הפוכה או ירושה עצמית? כך תחליטו

לא מעט אנשים מדווחים כי בהגיעם לגיל הפנסיה הם סובלים מירידה משמעותית בגובה ההכנסה החודשית וכך הם מתקשים לכלכל את עצמם. בדיוק עבור כך פותחו פתרונות מימון שונים לגיל השלישי. משכנתא הפוכה וירושה עצמית הם חלק מהם. מה עדיף על מה? ריכזנו לכם כאן את הנתונים שיסייעו לכם במיפוי המצב.

 

מה זה משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה היא הלוואת משכנתא הניתנת לבני שישים ומעלה. את ההלוואה הלווה מקבל ללא צורך בהוכחת יכולת החזר. הדירה שלו ממושכנת לגוף המממן, הוא לא צריך לשלם החזר חודשי קבוע, רק לאחר פטירתו ההלוואה מסולקת וכך הוא נהנה מחיי רווחה כלכלית על חשבון הנכס.

משכנתא הפוכה היא הלוואה בעלת ריבית יקרה ולא רק זאת, אלא שהריבית צוברת עוד ועוד ריביות עם כל שנת חיים להלוואה. במסגרת משכנתא הפוכה ניתן לקבל אחוזי מימון של עד 50% מערך הנכס וכך הלווה יכו להגדיל את ההכנסה החודשית שלו באמצעות תשלום פעימות המשכנתא (ניתן לקבל אותה כקצבה חודשית).

 

מה זה ירושה עצמית?

ירושה עצמית היא מודל מימון שפותח לסיוע לאנשים מבוגרים. במסגרת ירושה עצמית מבוגרים מוכרים את הנכס שלהם למשקיעים. תמורת המכירה הם מקבלים בין 40 ל-60 אחוז מערך הדירה וכך הם בעצם מוכרים את הנכס אך ממשיכים לגור בו עד סוף חייהם. הם לא צריכים לשלם שכירות. הם ממשיכים לגור בסיסית המגורים הטבעית בה חיו ורק לאחר הפטירה, הדירה עוברת לידי המשקיע.

פטור ממס שבח

פטור ממס שבח

רגע לפני שנמשיך, חשוב להכיר את זכויות הפטור ממס שבח. מבוגר בגילאי השישים ומעלה ששילם מס שבח בשנים האחרונות יהיה זכאי להנחה או אפילו לפטור מתשלום המס. חישוב מס שבח עשוי לזכות אתכם בעשרות אלפי שקלים. כדאי שתבדקו את זכאותכם. הלא מעט מבוגרים מחפשים מימון לדברים מסוימים, חושבים על פתרונות כמו משכנתא הפוכה או ירושה עצמית, ובסוף הם מגלים שהם יכולים לקבל החזר מס שפותר להם את בעיית המימון האקוטית.

 

מה עדיף על מה?

ישנם לא מעט הבדלים בין משכנתא הפוכה לירושה עצמית:

משכנתא הפוכה ירושה עצמית
ממשכנים את הנכס מוכרים את הנכס
יש הלוואה לה מוצמדות ריביות תופחות אין ריביות בכלל
אחוז מימון מקסימלי של 50% אחוז מימון מקסימלי של 60% מימון ומעלה
מעבר לדיור מוגן מצריך פירעון של המשכנתא מעבר לדיור מוגן מזכה את המוכר בקבלת דמי שכירות על הנכס

 

לסיכום

ישנם לא מעט הבדלים בין משכנתא הפוכה לירושה עצמית. ריכזנו לכם כאן את הנתונים המובילים. בדקו מה מתאים לכם ולכן עם הלב שלכם. יש כאלו שיעדיפו משכנתא הפוכה רק כדי לא למכור את הנכס שלהם, ויהיו כאלו שיעדיפו למכור את הנכס ולקבל ערך רב יותר, ללא סיכונים מיותרים.

משכנתא הפוכה

אולי תאהבו גם את

משכנתא
מהי משכנתא צמודת אגח

מהי משכנתא צמודת אגח? הלוואת המשכנתא היא עניין מורכב. כמו בכל צעד בחיים, גם בלקיחת משכנתא חשוב לנו להבין – אילו אפשרויות עומדות בפנינו? על

קרא עוד »
מחזיק מפתחות של בית
משכנתא למסורבים מה עושים?

בעוד שחלומו הנכסף של כל אדם כמעט הוא רכישת נכס למטרת מגורים, לפעמים הדרך עד הנכס מפותלת ורוויה בקשיים. לא פעם, אנשים מסורבים לקבל משכנתאות

קרא עוד »