משכנתא בתקופת הקורונה – האם מומלץ לדחות או למחזר?

תקופת הקורונה הביאה עימה לא מעט התלבטויות עקב המשבר הכלכלי שפקד משפחות רבות. על מנת שיהיה אפשר לגמור את החודש רבים חיפשו דרכים להוזיל את ההוצאות החודשיות שלהן. אחת השאלות העולות בתקופה זו היא האם מומלץ לדחות או למחזר את המשכנתא? – התשובה בהמשך.

 

האם מומלץ לדחות את תשלומי המשכנתא?

שאלה המעסיקה רבים המשלמים משכנתא בימים אלו היא מיחזור או דחיה? האם בימים בהם רובינו נמצאים בחל"ת או מפוטרים, במיוחד כשמדובר בשני בני הזוג, כדאי לדחות את תשלומי המשכנתא ולשלם לאחר שהקורונה תיעלם מן העולם, או להקל על המצב הכלכלי בבית ולמחזר אותה. כאשר עוסקים בדחיית תשלומי המשכנתא מדובר על הקפאה של כל התשלום כולל הריבית והחזר הקרן לכמה חודשים שהבנק מאפשר לנו. על פי הפרסומים ניתן לדחות את המשכנתא לחצי שנה ואף לשנתיים. אך למרות שדחיית התשלומים נותנת לרבים מרווח לנשימה, היא עלולה להביא בעתיד לצרות. בראש ובראשונה תקופת התשלום מתארכת או שמשלמים יותר בהחזר החודשי ובנוסף מתווספת ריבית כפולה שתעצים את התשלומים הרגילים. לפיכך, מעבר להגדלת התשלומים ייתכן ודירוגי האשראי של הבנק יושפעו מכך ומצד שני תוכלו להגדיל את ההכנסות מבלי להיות בלחץ נפשי וכלכלי. אך האם מיחזור משכנתא עדיף?

 

האם מומלץ למחזר את המשכנתא?

מיחזור משכנתא בימי קורונה עדיף על דחיית התשלומים ויכול לצמצם באופן משמעותי את ההחזר החודשי מכיוון שהריבית מאוד נמוכה והבנקים מתחרים ביניהם על הלקוחות. זאת בשל העובדה שניתן לעשות מיחזור משכנתא כל הבנקים ולאו דווקא בבנק הנוכחי בו נמצאת המשכנתא. מטרת המיחזור היא לפרוש את המשכנתא מחדש ולצמצם את ההחזר החודשי או לקצר את תקופת ההחזר. אנשים המתקשים כלכלית ויכולים להמשיך ולשלם את המשכנתא באופן חלקי יכולים להוריד את הריבית ולהאריך את תקופת ההחזר ובכך לצמצם את ההחזר החודשי או לשלם פחות ריבית בפחות שנים בתנאי שיש להם יכולת לשלם את ההחזר החודשי.

 

האם מומלץ לקחת הלוואה על חשבון המשכנתא?

אפשרות נוספת שיכולה לעזור בתקופת הקורונה היא לקחת הלוואה לכל מטרה על חשבון המשכנתא. כלומר, להגדיל את המשכנתא ב-70% מערך הנכס. בימים כתיקונם היה ניתן לקחת הלוואה כזו על 50% מערך הנכס וכעת האופציה גדלה ב-20% שזה משמעותי עבור מי שצריך כעת כסף ויוכל לפרוש את ההלוואה עד ל-30 שנים. ככל הנראה הלוואה מסוג זה תאושר לבני זוג שלפחות אחד מהם עובד במשכורת ממוצעת ומעלה ומוכיח יכולת להחזר ההלוואה.

לסיכום, השיקולים לגבי דחיית תשלומי המשכנתא, מיחזור או הלוואה צריכים להיות אישיים ולבדוק מה הכי טוב בשביל הצרכים שלכם. ניתן לקבל ייעוץ מיועצי משכנתא של הבנקים או יועצים פרטיים שיעזרו לכם לעשות את המהלך הנכון ולעבור את התקופה הקשה לפחות עד שהחיסונים ישפיעו.

משכנתא

אולי תאהבו גם את

משכנתא
מהי משכנתא צמודת אגח

מהי משכנתא צמודת אגח? הלוואת המשכנתא היא עניין מורכב. כמו בכל צעד בחיים, גם בלקיחת משכנתא חשוב לנו להבין – אילו אפשרויות עומדות בפנינו? על

קרא עוד »
מחזיק מפתחות של בית
משכנתא למסורבים מה עושים?

בעוד שחלומו הנכסף של כל אדם כמעט הוא רכישת נכס למטרת מגורים, לפעמים הדרך עד הנכס מפותלת ורוויה בקשיים. לא פעם, אנשים מסורבים לקבל משכנתאות

קרא עוד »