ביטוח משכנתא – שילוב של חיים ומבנה

מעוניינים לדעת על ביטוח משכנתא בשילוב של ביטוח חיים וביטוח מבנה? כאן תקבלו את המידע. מהו ביטוח משכנתא? מהו כולל? מהן אפשרויות הרכישה ואיך רוכשים בצורה חכמה. כאן נבין את המשמעות של השוואת ביטוח משכנתא ורכישה אונליין.

 

ביטוח משכנתא – הסבר

כשבנק מעניק משכנתא (הלוואה למטרת דיור), הוא רשאי לדרוש לעשות ביטוח משכנתא כתנאי לקבלת ההלוואה. הביטוח משולב משני ביטוחים שונים: ביטוח חיים וביטוח מבנה. הביטוח בא להגן על הבנק ולבטח את קבלת סכום ההלוואה במקרים הבאים הקשורים לאובדן חיים או מבנה.

  • ביטוח חיים – מבטח את הבנק שיקבל את סכום ההלוואה במקרה בו בעל המשכנתא נפטר בטרם סיום תשלום ההלוואה.
  • ביטוח מבנה – מבטח את הבנק שיקבל את סכום ההלוואה במקרה בו נגרם נזק משמעותי כמו שריפה, רעידת אדמה, נזקי טבע ועוד, לנכס שבגינו ניתנה המשכנתא.

שילוב של הביטוחים האלו ביחד מבטיח הגנה לבנק הן מצד מוות של בעל המשכנתא והן צד נזק לנכס.

 

המשמעות כלפי בעל המשכנתא

הביטוח בא להיטיב לא רק עם הבנק, אלא גם עם בעל הנכס או יורשיו. במקרי נזק לחיי בעל המשכנתא, חברת הביטוח תשלם לבנק את יתרת החוב והיורשים יקבלו את הנכס לידיהם כשהוא נקי משעבודים. אותו דבר גם בביטוח מבנה המבטיח כיסוי לעלות שיקום בנכס לאחר נזק, וכמובן, שהדבר מסייע לבעל הנכס לצלוח את המשבר.

 

ביטוח משכנתא – איך בוחרים?

לאור הצורך ההכרחי בבחירת ביטוח משכנתא, צריך לדעת איך לבחור אותו. מה עושים על מנת לרכוש את הפוליסה המשתלמת ביותר עבורנו?

 

דבר ראשון: השוואת מחירים

המפתח לבחירת פוליסה הוא השוואת מחירים. ישנן הבדלים משמעותיים במחירים של פוליסות הביטוח בשוק, במיוחד בפוליסות בעלות רכיב של ביטוח חיים כמו בביטוח חיים למשכנתא. הפערים עלולים להגיע אף לעשרות אלפי שקלים באותה הצעת פוליסה בחברות שונות.

לכן, חשוב מאוד לבצע השוואת מחירים ברכישת ביטוח חיים למשכנתא. חשוב שההשוואה תהיה מותאמת ספציפית למבוטח ונתוני חייו: גיל, מין, מצב ביאות, גובה הפוליסה ועוד.

 

דבר שני: ההשוואה הנבונה – באמצעות סוכן

לעיתים ההשוואה הינה מבלבלת ביותר כי חברת ביטוח אחת יכולה להציע פתרונות שונים לגמרי ללקוחות שונים. לחלקם הצעות משתלמות ולאחרים יקרות במיוחד. לכן, במקום להסתבך, מומלץ לבצע את הבדיקה באמצעות סוכן כדוגמת חברת 'הקולקטיב הארצי' המתמחה גם בהשוואת ביטוחי משכנתא.

 

דבר שלישי: רכישה אונליין

לאחר שלב ההשוואה והסקת המסקנות, יש צורך לרכוש את הפוליסה. הדרך הנוחה ביותר לרכוש היא באמצעות האתר – אונליין. בחברת 'הקולקטיב הארצי' תוכלו לרכוש פוליסה מותאמת אישית אונליין באופן  המעניק ראש שקט מדאגות.

 

לסיכום

ביטוח משכנתא הוא שלב הכרחי בלקיחת משכנתא מהבנק כדי לבטח את הנכס. ביטוח המשלב חיים ומבנה מגן גם במקרה של מוות לבעל המשכנתא או במקרה של נזק לדירה. לפני רכישת פוליסת ביטוח יש לבצע השוואת מחירים כדי לזכות בפוליסה המותאמת ביותר, את ההשוואה מומלץ לבצע באמצעות סוכן ולאחר מכן ניתן לרכוש אונליין את הפוליסה הנבחרת לחיים מאושרים.

ביטוח משכנתא

אולי תאהבו גם את

משכנתא
מהי משכנתא צמודת אגח

מהי משכנתא צמודת אגח? הלוואת המשכנתא היא עניין מורכב. כמו בכל צעד בחיים, גם בלקיחת משכנתא חשוב לנו להבין – אילו אפשרויות עומדות בפנינו? על

קרא עוד »
מחזיק מפתחות של בית
משכנתא למסורבים מה עושים?

בעוד שחלומו הנכסף של כל אדם כמעט הוא רכישת נכס למטרת מגורים, לפעמים הדרך עד הנכס מפותלת ורוויה בקשיים. לא פעם, אנשים מסורבים לקבל משכנתאות

קרא עוד »