מה לעשות עם המשכנתא במקרה של חדלות פירעון?

המשכנתא היא אחת ההלוואות המרכזיות שאדם ייקח במהלך חייו, הן בגלל גודל הסכום עצמו, והן בגלל החשיבות של עמידה בתשלומים לשמירה על שגרת חיים תקינה.

כאשר מגיעים למצב של חדלות פירעון, המשכנתא פעמים רבות היא נושא אשר עולה בשיחות עם בית הדין.

במאמר זה, נדון בצעדים שחשוב מאוד לזכור לבצע במקרה שמגיעים למצב של חדלות פירעון, כדי למזער את הנזק.

 

בחרו עורך דין שילווה אתכם בתהליך פשיטת הרגל

לפני שמתחילים לקבל החלטות, חשוב מאוד לקבל סקירה מלאה על מצבכם מגורם מוסמך כמו עורך דין פשיטת רגל. עורך דין המתמחה בנושא, מכיר את העניין המשפטי לאשורו, ויוכל לשפוט את סיכויי ההצלחה שלכם במשא ומתן עם הנושים ועם בית הדין. הליך פשיטת הרגל בישראל הוא הליך שנחקק בשנים האחרונות, ונועד לאפשר לפושט הרגל הזדמנות לחזור לתפקוד תקין בחברה, בלי שחובות עבר יהפכו אותו לפושט יד לכל ימי חייו. מאחר וזו היא הרוח מאחורי החקיקה בנושא, בית הדין עשוי להסכים לעיתים לפושט הרגל לשמור על ביתו, כתלות בגובה תשלום המשכנתא הנותר וכמובן בערך הנכס ביחס לחובות אשר טרם שולמו במלואם. עורך דין יוכל להכווין אתכם בהליך, ולהסביר לכם את מצבכם בשפה ברורה ופשוטה.

 

בחנו את מצב ביטוח המשכנתא שלכם

לעיתים קרובות, ובעיקר כאשר מדובר על משכנתאות שנלקחו בשנים האחרונות, לפני שלוקחים משכנתא חותמים על ביטוח משכנתא באחת מחברות הביטוח. ביטוח זה, נועד לאפשר לאדם אשר רכש את הדירה ולקח את ההלוואה, לסיים את תשלום המשכנתא גם במקרה של אבדן יכולת החזר של אחד המפרנסים העיקריים בבית. הסכם זה נועד באופן בסיסי לאפשר לאנשים אשר חוו אסון כמו תאונת דרכים אשר מנעה מהם את היכולת להתפרנס, לסיים את תשלום המשכנתא באופן מסודר, ולשמור על דירתם. במקרים מסוימים, גם במקרים של הגעה למצב של חדלות פירעון יתכן וישנה אפשרות להפעיל את ביטוח המשכנתא שלכם, וכך לסיים את התשלום על הדירה ולשמור לפחות על פיסת הרכוש הזו. יש להיוועץ בעורך דין מוסמך שיבחון את פרטי ההסכם שלכם עם חברת הביטוח לפני שנוקטים בגישה זו.

 

נסו לבדוק את מצבכם לפני הכניסה להליך פשיטת הרגל

הכניסה להליך של פשיטת רגל מאפשרת לאזרחים רבים אשר נקלעו לצרות כלכליות חמורות שלא באשמתם קרש חילוץ, והזדמנות לצאת מהחובות ולחזור לתפקוד חברתי תקין. עם זאת, להליך פשיטת הרגל יש גם השלכות חמורות, כולל העברת חלק ניכר מנכסיו של פושט הרגל לידי המדינה. כדאי מאוד לבחור להיכנס להליך פשיטת הרגל בצורה זהירה. נסו לברר האם התזמון מתאים לכם, וקחו בחשבון בשיקול זה גם את יתרת תשלומי המשכנתא. בררו האם החוב על המשכנתא נכלל בתוך התוכנית או לא, ואם אתם קרובים לסיום התשלום האם תוכלו לשמור על הדירה במסגרת ההסדר.

אולי תאהבו גם את

משכנתא
מהי משכנתא צמודת אגח

מהי משכנתא צמודת אגח? הלוואת המשכנתא היא עניין מורכב. כמו בכל צעד בחיים, גם בלקיחת משכנתא חשוב לנו להבין – אילו אפשרויות עומדות בפנינו? על

קרא עוד »
מחזיק מפתחות של בית
משכנתא למסורבים מה עושים?

בעוד שחלומו הנכסף של כל אדם כמעט הוא רכישת נכס למטרת מגורים, לפעמים הדרך עד הנכס מפותלת ורוויה בקשיים. לא פעם, אנשים מסורבים לקבל משכנתאות

קרא עוד »