הלוואות במזומן כנגד משכון זהב, יהלומים וכלי כסף ללא ערבים

רבות נכתב בספרות, בעיתונות ובאתרי אינטרנט, ורבות נאמר בתקשורת הכתובה והמשודרת על היתרונות הגלומים ברכישת תכשיטים מתכות יקרות. עם המתכות הללו ניתן למנות כסף, זהב ומתכות יקרות אחרות המשמשות, רובן ככולם, ליצירת תכשיטים וכלים שונים. עם היתרונות כאמור לעיל ניתן למנות יצירת רכוש בר קיימא שניתן להעביר לאחרים, כמו גם רכוש שניתן להעברה במהירות ממקום למקום.

הערכה מושכלת גורסת שיהודים רבים נטו לעסוק במקצועות הצורפות, התכשיטנות וכיוצא באלה, בעיקר בגלל העובדה שמדובר במתכות שניתן לאסוף אותן במהירות ולנוס למקום מבטחים, בעת הצורך. ואולם דבר אחד חשוב כמעט ולא מוזכר – העובדה שתכשיטי זהב ויהלומים, כמו גם כלי כסף, תכשיטים ומוצרים אחרים, כולל מטבעות זהב, יכולים ואכן משמשים כערבות אפשרית לקבלת הלוואה במזומן וללא ערבים.

מתי מתעורר הצורך בקבלת הלוואה במזומן וללא ערבים ומדוע לא לקבל הלוואה מהבנק? כיצד מתבצע התהליך של קבלת ההלוואה כנגד משכון תכשיטים? בשורות הבאות נרחיב את היריעה על נושא רגיש, שהעוסקים בו עושים זאת בצנעה.

 

הלוואה במזומן – מתי היא נדרשת

לא אחת קורה שאדם או משפחה, נזקקים לכסף מזומן על מנת שיוכלו להתמודד עם בעיות שונות, הן משפחתיות והן כספיות. על פניו, הדרך הנכונה ביותר לקבל הלוואות היא פשוט לפנות לבנקים או למוסדות פיננסיים אחרים ולבקש הלוואה בפריסת תשלומים נוחה ובריביות נוחות ככל האפשר. במרבית המקרים, הבנקים אכן מוכנים להעניק הלוואות מהסוג הזה. אבל יש מקרים שבהם הלווים מסובכים בחובות או שיש להם בעיות פיננסיות הגורמות לבנקים להימנע מלהעניק להם הלוואות. ואם אכן הבנקים יעניקו הלוואה – היא תהיה בסכומים קטנים יחסית ובתנאים שאין להם שם אחר מלבד דרקוניים.

גם גופים פיננסיים אחרים חשופים למידע העומד לרשות הבנקים, ולרוב הלוואות שהם יעניקו יהיו גם הן בתנאים לא ממש אטרקטיביים. למעשה, לא אחת קורה שהדרך הפשוטה ביותר העומדת לרשותם של לווים שסורבו בבנק או בחברות פיננסיות אחרות, היא לקחת הלוואה במזומן כנגד משכון זהב, יהלומים וכלי כסף ללא ערבים. כלי הכסף ותכשיטי היהלום כמו טבעת יהלום או שרשראות הם הערובה לקבלת ההלוואה. ואם ההלוואה לא תוחזר בזמן – היא תהפוך לעסקת מכירה לכל דבר ועניין.

 

הליך קבלת הלוואה כנגד משכון תכשיטים

השלב הראשון בתהליך הלוואה מהסוג הזה הוא ביצוע הערכה מקצועית של התכשיטים (עוד על הערכה של תכשיטים לחצו כאן). בדרך כלל, מי שאמון על ביצוע ההערכה הוא המלווה בעצמו, המכיר את הנושא ויודע כיצד לבצע הערכה. ואם לא הוא – ההערכה מבוצעת על ידי איש מקצוע האמון עליו.

בשלב הבא, ולאחר שבוצעה הערכה כאמור, מציע המלווה ללווים את סכום ההלוואה שהוא מוכן לתת תמורת התכשיטים. רק בשלב הבא מתבצעת העסקה וסכום ההלוואה מועבר לידי הלווים. ככלל, עסקה כזאת יכולה להתבצע בתוך זמן קצר מאד והלווים יכולים לקבל את הכסף עוד באתו היום עצמו. למרות המהירות והקלות היחסית של ביצוע עסקאות כאלה, מומלץ לחשוב פעמיים לפני הביצוע ולשקול את כל האופציות האחרות לפני כן.

מחפשים הלוואה? לחצו כאן לעוד מידע על החשיבות של התייעצות עם מומחים מתחום המשכנתאות בנוגע להלוואה.

אולי תאהבו גם את

משכנתא
מהי משכנתא צמודת אגח

מהי משכנתא צמודת אגח? הלוואת המשכנתא היא עניין מורכב. כמו בכל צעד בחיים, גם בלקיחת משכנתא חשוב לנו להבין – אילו אפשרויות עומדות בפנינו? על

קרא עוד »
מחזיק מפתחות של בית
משכנתא למסורבים מה עושים?

בעוד שחלומו הנכסף של כל אדם כמעט הוא רכישת נכס למטרת מגורים, לפעמים הדרך עד הנכס מפותלת ורוויה בקשיים. לא פעם, אנשים מסורבים לקבל משכנתאות

קרא עוד »