הכלים שיעזרו לכם בחישוב המס

למה אני צריך כלים לחישוב מס?

במדינת ישראל חייב כל אזרח לשלם מיסים. את זה כבר כולם יודעים. מה שלא כולם יודעים זה את שיעור המס המדויק העשוי להשתנות מעת לעת, וייתכן גם שלא כולם יודעים את אופן החישוב עצמו. לשם כך קיימים כלים פשוטים, נגישים באינטרנט, באמצעותם יכול כל אחד לחשב את המס הנדרש. הבסיס לכל החישובים הוא חישוב אחוזים. כלומר, לא משנה באיזה סוג מס מדובר, תמיד תדרשו לחישוב באחוזים. לדוגמא, בחישוב מע״מ תדרשו לחשב מהו הסכום השווה ל 17% מהסכום הכולל.

 

סליחה על השאלה, אבל מה זה בעצם אחוז?

לצורך הבנת המושג, דמיינו שכל דבר ניתן לחלק ל – 100 חלקים. כל חלק כזה נקרא אחוז. לדוגמא, 50% (או חמישים אחוזים) הם חמישים חלקים. כלומר, חצי מהשלם. ניתן מכך להבין שאחוז מתאר חלק מהסכום השלם, שמשתנה לפי כמות האחוזים. 100% (מאה אחוזים) כמובן מהווים את השלם. לאחר שהבנו את המושג, כדי לוודא שאיננו טועים בחישוב או מסתבכים כדאי לנו להשתמש בכלי שנקרא מחשבון אחוזים.

מחשבון אחוזים

 

מחשבון אחוזים נועד לפשט לכם את התהליך. ישנם שני סוגי חישובים אותם תרצו לבצע:

  • כמה שווים X אחוזים מתוך סכום מסויים:
    לדוגמא: כמה זה 20% מתוך 245 שקלים. התשובה היא: 49 שקלים.
  • כמה אחוזים שווה מספר מתוך סכום מסויים:

לדוגמא: כמה אחוז זה 40 שקלים מתוך 150 שקלים התשובה היא 27%.

במחשבון תתבקשו להזין את הערכים הידועים לכם על מנת לקבל את התוצאה באופן מיידי.

 

מחשבון מע״מ

החישוב השכיח ביותר בחישובי מס הינו חישוב מע״מ.

מהו מע״מ?

מע״מ (מס ערך מוסף) הינו מס בישראל אותו חייב לשלם כל רוכש, על כל מוצר בישראל. כיום המס עומד על 17% ממחיר המוצר, אך מספר זה יכול להשתנות מעת לעת.

למה צריך לחשב מע״מ?

ישנן מספר סיבות לחישוב מע״מ. לדוגמא:

  • במידה ובעל עסק מוכר מוצרים, הוא מחוייב לשלם לרשות המיסים את שווי המע״מ על המוצרים שמכר. לכן, בתמחור המוצר הוא צריך לקחת בחשבון את המס שעליו לשלם למדינת ישראל. לדוגמא: במידה וירצה להכניס לכיסו 100 שקלים, עליו לתמחר את המוצר ב 17% יותר, כלומר 117 שקלים.
  • סיבה נוספת שבגללה נרצה לחשב את המע״מ היא שלעיתים מחירון של בעלי עסקים אינו כולל את חישוב המע״מ. במקרה כזה על מנת שנדע מהו הסכום הסופי שאותו נרצה לשלם, נצטרך לחשב את המע״מ עבור אותו הסכום. לדוגמא: בעל מוסך דורש על תיקון רכב 500 שקלים + מע״מ. הסכום הסופי אותו נדרש לשלם הוא 500 שקלים + תוספת של 17% מתוך 500 השקלים. כלומר 585 שקלים.

איך משתמשים במחשבון מע"מ?

שימוש במחשבון המע״מ הוא מאוד פשוט. צריך רק להזין את הערכים הבאים שברשותך:

  • הסכום כולל מע״מ – על מנת לקבל את חלק המע״מ בסכום.
  • הסכום ללא מע״מ – על מנת לקבל את תוספת המע״מ הנדרשת.

בהצלחה!

 

אולי תאהבו גם את

מטבעות
החזרי מס לחיילים משוחררים

רגע השחרור מהצבא הוא רגע נפלא שצרוב בתודעתו של כל אזרח ישראלי ששירת. המעבר ממסגרת צרה שכוללת מעמדות ברורים ונהלים נוקשים, לחיי חירות ועצמאות בהם

קרא עוד »
החזר מס להורים לילדים עד גיל 18

מדינת ישראל מעודדת ילודה והורות ובשל כך מעוניינת לסייע להורים לילדים בדרכים שונות, אחת ההטבות המשמעותיות בהקשר זה היא הענקת נקודות זיכוי במשכורת של הורים

קרא עוד »
מס ירושה בארה"ב

בארצות הברית קיים מיסוי על ירושה. מס ירושה (או בשמו השני מס עזבון) הוא המיסוי שנדרש להעביר למדינה מירושתו של אדם שנפטר. לכל שיטת משפט

קרא עוד »