החזר מס לחיילים משוחררים

אחרי שנתיים, שלוש או יותר שנתתם מעצמכם למדינת ישראל, אתם יוצאים לדרך חדשה ומתחילים את החיים הבוגרים שלכם. מדינת ישראל יודעת להגיד תודה על השירות הנאמן שלכם במגוון דרכים כמו מועדון "בהצדעה" לחיילים משוחררים עם הטבות למגוון מסעדות, מלונות, מופעים ועוד, מענקים כספיים ועוד. בין ההטבות נמצאת גם הטבת החזר מס לחיילים משוחררים, בה נעסוק במאמר הבא.

 

החזר מס לחיילים משוחררים – מי זכאי?

החזר מס הוא מטריה גדולה של מושגים הכוללת בתוכה החזר מס כללי, החזר מס לשכירים וכמו כן החזר מס לחיילים משוחררים. החזר מס לחיילים משוחררים מיועד, כמובן, לחיילים משוחררים בלבד, בעוד החזרי מס אחרים פונים לאוכלוסיות אחרות.

החזר מס באופן כללי מתייחס להחזר כספי לאנשים ששילמו בשנת מס מסויימת מיסים גבוהים יותר ממה שהיו אמורים לשלם. החזרי מס ניתן לקבל באופן רטרואקטיבי עבור תקופה של עד 6 שנים מסיום שנת המס שעבורה מבקשים החזר מס.

 

אבל אף אחד לא אמר לי על זה כלום

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. חיילים משוחררים רבים אינם מכירים את נושא החזר מס לחיילים משוחררים ועלולים בעקבות כך להפסיד את ההטבות המגיעות להם בהתאם לשירות הצבאי שלהם.

לפי סעיף 39א' שבפקודת מס הכנסה חיילים משוחררים זכאים לתשלום מס הכנסה נמוך יותר באופן משמעותי מסכום המס המקורי.

 

איך אני יודע כמה לשלם?

החזר מס לחיילים משוחררים מחושב בהתאם לאורך השירות הצבאי וכן בהתאם למין החייל או החיילת. נתחיל מחיילים זכרים.

חייל ששירת בצה"ל במשך לפחות 23 חודשים, יהיה זכאי ל-1/6 נקודת זיכוי. לעומת זאת, חייל ששירת בצה"ל במשך למעלה מ-23 חודשים, יקבל 1/12 נקודות זיכוי.

באשר לחיילות נקבות – חיילת ששירותה הצבאי התרחש במשך לפחות 22 חודשים, תהיה זכאית ל-1/6 נקודת זיכוי. חיילת ששירתה במשך תקופת זמן פחותה מ-22 חודשים, תהיה זכאית ל-1/12 נקודות זיכוי.

חשוב לדעת – חיילים שלא קיבלו באופן אוטומטי את נקודות הזיכוי שלהם, יוכלו לבקש החזר מס לחיילים משוחררים על פי הזכאות המגיעה להם.

 

איך מקבלים החזר מס לחיילים משוחררים?

אם בעבר היה צורך בטפסיאדה בלתי נגמרת, קביעת תור ועמידה בתורים ארוכים עד לקבלה על ידי הפקידים – הרי שהיום אפשר לבצע החזר מס מקוון. בשוק קיימות עשרות חברות שמציעות את שירותיהן בנושא החזר מס לחיילים משוחררים והחזר מס בכלל. אחת מהחברות המומלצות להליך זה היא חברת Money back.

חברת Money back מבטיחה טיפול מקצועי ואמין בפרטים שלכם. משלב בדיקת זכאות להחזר מס, דרך מעבר של רואה חשבון מנוסה ומקצועי על החומרים בעניינכם, מילוי טפסים ושליחתם לרשויות המס. עם Money back אתם יכולים להיות רגועים ולדעת שהחזר המס שלכם בדרך אל חשבון הבנק שלכם.

מוזמנים להיכנס לאתר החברה ולבדוק זכאות עוד היום: https://taxes-refund.co.il.

אולי תאהבו גם את

מטבעות
החזרי מס לחיילים משוחררים

רגע השחרור מהצבא הוא רגע נפלא שצרוב בתודעתו של כל אזרח ישראלי ששירת. המעבר ממסגרת צרה שכוללת מעמדות ברורים ונהלים נוקשים, לחיי חירות ועצמאות בהם

קרא עוד »
החזר מס להורים לילדים עד גיל 18

מדינת ישראל מעודדת ילודה והורות ובשל כך מעוניינת לסייע להורים לילדים בדרכים שונות, אחת ההטבות המשמעותיות בהקשר זה היא הענקת נקודות זיכוי במשכורת של הורים

קרא עוד »
מס ירושה בארה"ב

בארצות הברית קיים מיסוי על ירושה. מס ירושה (או בשמו השני מס עזבון) הוא המיסוי שנדרש להעביר למדינה מירושתו של אדם שנפטר. לכל שיטת משפט

קרא עוד »