החזר מס להורים לילדים עד גיל 18

מדינת ישראל מעודדת ילודה והורות ובשל כך מעוניינת לסייע להורים לילדים בדרכים שונות, אחת ההטבות המשמעותיות בהקשר זה היא הענקת נקודות זיכוי במשכורת של הורים עובדים לילדים עד גיל 18. במאמר זה נסקור תחילה מי זכאים לנקודות הזיכוי ולאחר מכן נסקור את האופן בו ניתן לקבל את ההטבה מבחינה בירוקרטית הן כנקודת זיכוי והן כהחזר מס רטרואקטיבית.

 

מי זכאים לנקודת הזיכוי

נקודות הזיכוי להורים עובדים מוענקים באופן הבא:

  1. אם לילדים עד גיל 18 – אם עובדת זכאית לקבלת נקודת זיכוי מדי שנה בעבור כל ילד עד הגיעו לגיל  18, פרט לשנת לידתו בה האם זכאית ל-1.5 ולשנה האחרונה בה היא זכאית לקבלת 0.5 נקודת זיכוי בלבד.
  2. במידה והילד הינו מתחת לגיל 5 – החל משנת 2012, בנוסף לנקודות המס המוענקת לאם בעבור כל ילדיה עד גיל 18, במידה והילד הינו מתחת לגיל 5 מקבלת ו-1.5 נקודות זיכוי נוספות בשנה שלאחר הלידה ועד הגעת הילד לגיל 5. נקודת זיכוי זו תינתן לאב במידה והילד נמצא בחזקתו ולא בחזקת האם או במידה וישנו הורה אחד בשל פטירת ההורה האחר או מאחר ואינו ידוע.

עד לשנת 2017 הטבה זו הייתה שווה נקודה אחת בלבד, ולכן במידה ואתם מבקשים החזר מס בגין תקופה זו, חשוב שתדעו כי ההחזר הוא נקודה בין השנים 2012-2017 ו1.5 נקודות זיכוי החל מ-2017.

  1. אב לפעוטות – אב לפעוט, כלומר לילד עד גיל 5, זכאי לנקודות זיכוי בעבור כל ילד, כאשר בשונה מנקודות הזיכוי האחרות, אלו מגיעות לגבר או להורה שהילד אינו בחזקתו. נקודת הזיכוי הינה 1.5 בשנת לידת הפעוט ו-2.5 נקודות זיכוי עד להגעת הילד לגיל 5. במידה וישנו הורה אחד, בשל פטירת הורה הנוסף הוא יהיה זכאי גם לנקודות זיכוי זו. זכאות זו הינה מצטברת כלומר במידה וישנם שני פעוטות הוא יקבל בעבור שניהם.

 

אופן קבלת ההטבה

על מנת לקבל את הטבות המס השונות המגיעות להורים במס ההכנסה להגיש הצהרה בנושא זה במסגרת טופס 101\130 לפני שמסתיימת שנת המס.

במידה ואדם לא הגיש את הטופס או דיווח למקום העבודה לפני קבלת המשכורת, הוא זכאי לקבל החזר מס בגין כך באמצעות הגשת בקשה מתאימה. ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס מסיום השנה האזרחית בה היה זכאי להטבה ועד 6 שנים לאחר סיום שנת המס הרלוונטית.

לסיכום, הורים לילדים זכאים להטבת מס בדמות זיכוי נקודות מס אשר כמותן תלויה בגילו של הילד. במידה והזיכוי לא הוענק להורה, הוא זכאי להגיש בקשה להחזר מס ולקבל את ההחזר באופן רטרואקטיבי. יש שלוש הטבות נפרדות אשר תוארו במאמר וכדאי לשים לב שכולן ניתנו.

למידע נוסף: https://www.money-back.co.il.

לבדיקת החזרים היכנסו: https://taxes-refund.co.il.

 

אולי תאהבו גם את

מטבעות
החזרי מס לחיילים משוחררים

רגע השחרור מהצבא הוא רגע נפלא שצרוב בתודעתו של כל אזרח ישראלי ששירת. המעבר ממסגרת צרה שכוללת מעמדות ברורים ונהלים נוקשים, לחיי חירות ועצמאות בהם

קרא עוד »
מס ירושה בארה"ב

בארצות הברית קיים מיסוי על ירושה. מס ירושה (או בשמו השני מס עזבון) הוא המיסוי שנדרש להעביר למדינה מירושתו של אדם שנפטר. לכל שיטת משפט

קרא עוד »