איך להשיג תמיכת שכנים בתהליך תמ"א 38

אחד מהפרויקטים הכי מדוברים בשנים האחרונות בישראל הוא כמובן הפרויקט שעונה לשם תמ"א 38, כלומר אותם פרויקטים של חיזוק מבנים שמתבצעים באזורים שונים בארץ. הבעיה היא שלמרות הכדאיות של הפרויקטים הללו לא תמיד השכנים תומכים בעניין ולכן נשאלת השאלה: מה בכל זאת אפשר לעשות בנידון? כל התשובות במאמר שלפניכם.

 

עוד ועוד ישיבות דיירים

אם אתם חיים בבניין משותף שבו עדיין רוב האנשים מתנגדים לפרויקט של תמ"א 38 בירושלים, אפשר להבין את התסכול לכם. אף אחד לא היה רוצה לוותר על ההזדמנות הזאת אם הוא בעד הפרויקט, אך מנגד, לא אחת יהיה מאוד קשה לשכנע את הדיירים. זה הולך ונהיה עוד יותר מסובך כאשר מדובר על אנשים מבוגרים או על אנשים שהתנועה קשה עליהם, שכן בזמן הפרויקט עלול להיות להם לא נוח לחיות בבניין.

יתרה מכך, כאשר נכנסים לתמונה גם רגשות סנטימנטליים לבניין ולעברו, שכנוע הדיירים זו משימה שהולכת ונהיית עוד יותר מורכבת. מה שכן, אם תצליחו להוכיח לדיירים המתנגדים שמדובר על פרויקט שיכול להיות מאוד כדאי מבחינה כלכלית, בהחלט יכול להיות שבסופו של דבר לפחות חלק מהם ישתכנעו.

 

כיצד בוחרים חברה לביצוע פרויקט תמ"א 38 בירושלים?

כמובן שלכל עיר בישראל יש את המגבלות ואת הקשיים הספציפיים שלה, אך אם יש עיר שבה הכול עוד יותר מסובך, זו כמובן העיר ירושלים. לכן לא תמיד חברה שמבצעת תמ"א 38 בתל אביב תוכל להתמודד גם עם תמ"א 38 בירושלים. מבולבלים? תוהים איך תוכלו לבחור את אנשי המקצוע הנכונים לכם? כדאי שתדעו: פעמים רבות כל מה שצריך לעשות זה מחקר קטן לגבי החברה שבה חשבתם לבחור.

האם זו חברה שכבר יצא לאנשי המקצוע שלה לבצע אינספור פרויקטים דומים בירושלים? האם הפרויקטים זכו להצלחה? והכי חשוב: האם מדובר על חברה מקצועית שכולם ממליצים על שירותיה? הדבר האחרון שתרצו בוודאי זה להתחיל פרויקט כמו תמ"א 38 עם חברה שאינה מספיק מקצועית ולגלות שהפרויקט מתארך עוד ועוד. לכן רצוי לברר מראש כל מה שצריך כי כך תוכלו להימנע מטעויות בבחירת החברה שאליה אתם פונים.

 

בכמה באמת יעלה ערך הדירות בבניין?

קשה מאוד לענות על השאלה הזאת, אם כי ללא ספק זו שאלה שמטרידה רבים מאתנו. בדרך כלל את הדיירים המתנגדים אפשר לשכנע רק על ידי הבטחה לעליית ערך הדירה, אך חשוב להבין שכל מקרה נבדק לגופו. השאלה המרכזית היא איזה שינויים יתבצעו במבנה ובכל אחת מהדירות במסגרת הפרויקט שעליו מדובר. מה שבטוח זה שאם הבניין ישן והדירות בו קטנות וללא מרפסות, הרי שאחרי סיום הפרויקט הכול ייראה אחרת. כל הדיירים ייהנו מכך שכן דירה ישנה וקטנה פתאום תהיה גדולה, מוארת וערכה יעלה בצורה משמעותית.

 

אולי תאהבו גם את

השקעת נדל"ן
מגמות השקעות נדל"ן בדובאי

דובאי היא כבר זמן רב יעד פופולרי להשקעות נדל"ן, ומושכת משקיעים מכל רחבי העולם. מיקומה האסטרטגי של העיר, הסביבה הפטורה ממסים ותשתיות ברמה עולמית הופכים

קרא עוד »
בחירת בית השקעות
איך בוחרים בית השקעה?

בחירה של בית השקעות היא אחת הבחירות החשובות ביותר שאותה כל משקיע צריך לקבל בתחילת דרכו. בית ההשקעות הוא המקום שדרכו אנחנו מנהלים את ההשקעות

קרא עוד »