מחיר אונקיית זהב – האם זהב הוא אפשרות השקעה בטוחה?

מניות, אופציות, קרנות סל ואגרות חוב – ישנן הרבה מאוד דרכים שניתן להשקיע בהן את הכסף שלנו, על מנת שהוא יצבור ערך ויניב לנו הון. דרך נוספת היא באמצעות השקעה בזהב. בעידן הנוכחי, נדמה לפעמים שהשקעה בזהב היא חריגה מעט בנוף ואולי אפילו מיושנת, אך האם למעשה זהב היא אפשרות השקעה בטוחה דווקא? המשיכו לקרוא.

 

אונקיית זהב – מה זה אומר?

המילה הראשונה שקופצת לאנשים לראש בדרך כלל כאשר מדברים על זהב היא אונקיה. זהב נמדד לרוב בצורה של אונקיה, וכאשר מדברים על השווי של הזהב, מדברים על מחיר אונקיית זהב אחת. אונקיית זהב היא צורה בה ניתן למצוא זהב, והיא שווה ל-31.1 גרם. לכן, גם מוצרים רבים העשויים מזהב ומאפשרים השקעה, כמו מטבעות זהב, מיוצרים באופן יחסי לאונקיית זהב, למשל מטבע בגודל של רבע אונקיית זהב.

מחיר אונקיית זהב

קביעת מחיר הזהב

המחיר של הזהב נקבע כיום בצורה אובייקטיבית. אם תחפשו בגוגל את מחיר הזהב העדכני, שמשתנה מיום ליום, אתם תוכלו לראות במדויק מה עלות אונקיית זהב אחת. מי שקובעת בצורה אובייקטיבית את מחיר הזהב היא תוכנת מחשב. התוכנה משכללת את פקודות הקנייה והרכישה בשוק ההון של הזהב, ובכך מבינה באיזה צורה מתמחר אותו השוק.

 

עד כמה זה בטוח להשקיע בזהב?

נתחיל מהשורה התחתונה – לפי ההשקעות במרוצת השנים, זהב נחשבת להשקעה בטוחה. זהב היא מתכת עם ביקוש מסוים, גם כשהוא נחשב לנמוך באופן יחסי, ולכן אין ירידות דרסטיות במחירי הזהב בדרך כלל. אם בוחנים את מחירי הזהב לאורך שנים, ניתן לראות שהם עם עליה יציבה אך לא דרסטית, מה שהופך את ההשקעה לסולידית.

 

זהב ביחס למניות

אם בוחנים את הערכים של מדדי המניות השונים והפופולאריים, אפשר להסיק שהזהב עולה כאשר מחירי המניות צונחים. לכן, מי שמחזיק זהב יכול לגדר את עצמו באופן יחסי מפני פגיעה כלכלית עצומה בתקופה של שוק דובי למשל.

מחיר אונקיית זהב

רכישת זהב והחזקה בו

אם אתם מעוניינים להשקיע בזהב, אתם יכולים לעשות זאת בשתי דרכים עיקריות. הדרך הראשונה היא פשוט לקנות זהב ולהחזיק בו. אתם יכולים לעשות זאת בחנויות המנוסות בתחום וצברו מוניטין חיובי במכירת זהב. ניתן לקנות זהב בצורה גולמית יותר, ניתן לרכוש אונקיית זהב וניתן גם לרכוש פריטים המעובדים ועשויים מזהב טהור, כמו מטבעות או תכשיטים מהמתכת המבוקשת.

 

השקעה בזהב דרך שוק ההון

דרך נוספת להתחיל להשקיע בזהב היא באמצעות שוק ההון. נכון, רכישה בשוק ההון של ניירות ערך לא תביא זהב טהור אל הבית שלכם, אבל אתם כן תהיו מושקעים במחירי הזהב. תוכלו לרכוש מניות של חברות המתעסקות בזהב או קרנות סל המחקות את מחירי הזהב, אך שימו לב כי לעומת רכישה של זהב מחנות, כאן אתם תצטרכו להיפרד מדמי ניהול או עמלות שונות.

מחיר אונקיית זהב

אולי תאהבו גם את

השקעת נדל"ן
מגמות השקעות נדל"ן בדובאי

דובאי היא כבר זמן רב יעד פופולרי להשקעות נדל"ן, ומושכת משקיעים מכל רחבי העולם. מיקומה האסטרטגי של העיר, הסביבה הפטורה ממסים ותשתיות ברמה עולמית הופכים

קרא עוד »
בחירת בית השקעות
איך בוחרים בית השקעה?

בחירה של בית השקעות היא אחת הבחירות החשובות ביותר שאותה כל משקיע צריך לקבל בתחילת דרכו. בית ההשקעות הוא המקום שדרכו אנחנו מנהלים את ההשקעות

קרא עוד »