אלו הדברים שאתם חייבים לדעת על קניית נכס להשקעה בארה"ב

השקעה בנכס בארה"ב הופכת לפופולארית יותר ויותר ככל שמחירי הדיור בישראל מאמירים. לפני השקעה שכזו חשוב לדעת מספר דברים לטוב ולמוטב על מנת שהיא תהיה כדאית ומשתלמת.

 

יתרונות

לתהליך קניית נכס להשקעה בארצות הברית יתרונות רבים:

 

מחיר כניסה נמוך

בישראל מחירי הדירות גבוהים ביותר ויש צורך בהון התחלתי גבוה במיוחד כדי לקנות דירה. דירה באזור מפוקפק ובעלת חסרונות רבים בישראל יכולה לעלות כמו שתי דירות במיקום מעולה (ואף יותר) בארה"ב. השקעה בארה"ב מסייעת בפתיחת תיק נכסים רחב ומגוון.

 

ביקוש

הביקוש לשכירת דירה בארה"ב הוא גבוה ביותר מסיבות שונות: תהליך קבלת המשכנתא בה הוא מייגע ולקוחות רבים אף אינם זכאים (בגלל שיטת הקרדיט סקור). רבים גרים בשכירות בגלל סיבוכים אלו בנוסף לחסרי המזל שעיקלו את ביתם או שפשטו רגל ונאלצים אף הם להתגורר בשכירות. ההשקעה בנכס להשכרה שם כדאית.

 

שקיפות מלאה

ההתנהלות בארה"ב אינה מעגלת פינות ודרך סגירת עסקאות נעשית בשקיפות ומקצוענות. ההתנהלות הזו מהווה יתרון גדול להפחתת סיכונים הנובעים מחוסר שקיפות.

 

סדר

ההתנהלות בארה"ב מסודרת. לכן ניתן למצוא מידע רב על הנכס באינטרנט. (מיסים, זמן הקנייה האחרון, הגירה חיובית שלילית, רמת פשיעה באזור, רמת ביה"ס ועוד) וכך ניתן להכיר את האזור מראש. בנוסף, המערכות המסודרות מאפשרות הוצאת דייר שאינו משלם תוך זמן סביר. (חודש עד מספר חודשים)

 

תשואה גדולה

בארה"ב ניתן להגיע לתשואה גדולה בהרבה מהתשואה בישראל. (5%-6% נחשבים בישראל לתשואה מצוינת ובארה"ב לתשואה מינימלית). כמובן שהדבר תלוי במיקום הנכס וסוג ההשקעה או השוק, אבל בגדול תשואה של 8%-12% הינה הגיונית בהחלט. דבר זה מאפשר החזר מהיר של ההלוואה ומפחית סיכון מול הבנק.

 

הכנסה פסיבית

על פי רוב המשקיע הישראלי ישתמש בחברת ניהול נכסים מקומית או דמות אחרת שתדאג לכל הדרוש בנכס: ניהול דייקים, סינון בקבלתם, תיקונים, גבייה ועוד. בתמורה ל-8%-12% משכר הקנייה תיהנו מראש שקט, ידיעה שהנכס מטופל ואנונימיות מול השוכרים שיטרידו גוף אחר בבעיותיהם עם הנכס.

 

מטבע

ניתן לנצל את התנודתיות של מטבע החוץ לטובת המשקיע. כשהדולר נמוך, להעביר שקלים לארה"ב לרכישת נכסים נוספים, וכשהוא בעלייה, למשוך משם את הרווחים ולהרוויח שקלים נוספים ללא הוצאת כסף.

 

אופציות מינוף

ישנן עשרות אופציות קנייה ומינוף בארה"ב. באמצעותן ניתן להגיע לפורטפוליו גדול אף מהשקעת סכום לא גדול במיוחד. חשוב לחקור, להבין ולהכיר את האפשרויות היכולות להעשיר אתכם יחסית בקלות.

 

מוקדי אתגר

בנוסף ליתרונות אלו חשוב לשים לב לדברים נוספים – הסיכונים האפשריים, כדי להימנע מבעיות העלולות להיווצר מחוסר מודעות.

 

שיטת בנייה

בארה"ב חומרי הבנייה ושיטת הבנייה שונים מהמוכר בישראל. הבנייה היא לרוב מעץ לסוגיו, לוחות גבס ובריקים או גימור חיצוני אחר. (בשונה מבטון ובלוקים המוכרים בישראל). וכן שיטת הבנייה היא מהירה יותר, זולה יותר אך גם פחות עמידה. יש להביא בחשבון שקיים בלאי נכס שאינו מוכר בישראל הנובע מהבדלים אלו. בחישוב כדאיות הנכס והתשואה, חשוב להכניס בחישוב את האלמנט הזה, כי יתכנו מידי פעם פריטים מסוימים בבית שיזדקקו תיקון.

 

מיקום

בארה"ב קיים שוני בתוך השכונות עצמן ויתכנו אזורים מטופחים לצד אזור פשע או עוני בשכונה אחת. חשוב להכיר היטב את האזור (תחבורה, חינוך, פשע ועוד) בתהליך קניית הנכס כדי שיהיה רווחי ומבוקש לשוכרים איכותיים. חשוב להיעזר בדמות המכירה את האזור על בוריו כדי להצליח.

 

שפה

ברכישת נכס בארה"ב יש צורך להתנהל מול הגורמים הרלוונטיים. לידיעת השפה ברמה בה ניתן להתנהל מולם יש חשיבות רבה.

 

מרחק

חשוב להבין גם את משמעות המרחק. במהלך ההתנהלות השוטפת אין לכך הרבה משמעות, אך ברכישה הראשונית, בה מעוניינים לראות את הנכס או מספר נכסים, יש להביא בחשבון את משמעות המרחק ואת המחירים שהוא דורש: זמן, כסף וכרטיס טיסה.

 

מיסים וחוקים

יש להכיר את מערכת החוקים וענייני המס בארה"ב ובמדינותיה השונות ואף את הביורוקרטיה וההתנהלות מול הבנקים שהם מרכיבי משמעותי בתהליך ההשקעה בנכס.

 

לסיכום

לקניית נכס להשקעה בארה"ב יתרונות רבים שחשוב להכיר, לצד מוקדים מאתגרים שחשוב לדעת אותם מראש כדי להימנע מסיכונים. לאחר ידיעת הדברים האלו ניתן לבצע את ההשקעה בצורה הרבה יותר נבונה.

נכס להשקעה

אולי תאהבו גם את

השקעת נדל"ן
מגמות השקעות נדל"ן בדובאי

דובאי היא כבר זמן רב יעד פופולרי להשקעות נדל"ן, ומושכת משקיעים מכל רחבי העולם. מיקומה האסטרטגי של העיר, הסביבה הפטורה ממסים ותשתיות ברמה עולמית הופכים

קרא עוד »
בחירת בית השקעות
איך בוחרים בית השקעה?

בחירה של בית השקעות היא אחת הבחירות החשובות ביותר שאותה כל משקיע צריך לקבל בתחילת דרכו. בית ההשקעות הוא המקום שדרכו אנחנו מנהלים את ההשקעות

קרא עוד »