איך לבחור קופת גמל להשקעה?

קופת גמל להשקעה היא מכשיר שבאמצעותו ניתן לחסוך כסף לטווח זמן קצר, בינוני או ארוך, ניתן למשוך את הכסף שנחסך שם ברגע שנרצה. לקופה זו ניתן להפקיד עד 70 אלף ₪ בשנה, והיא מתאימה לכל מי שמעוניין לחסוך לתקופה אחר הפרישה או להגדיל את חסכונותיו, ניתן גם להשתמש בקופת גמל בתור חיסכון לילדים ואנשים הפותחים קופת גמל להשקעה יכולים לחסוך לכל תקופת זמן שירצו. יתרון נוסף לקופות אלה הוא האפשרות לעבור בין מסלולים שונים בקופה ובין קופות שונות מבלי שיחויבו במס על הרווח.

ישנו מגוון רב של קופות גמל להשקעה המוצע על ידי החברות השונות, דבר המקשה עלינו להחליט איזו קופה לפתוח.

ובכל זאת, הנה מספר דרכים שבאמצעותן ניתן להחליט באיזו קופה כדאי לבחור:

 

דמי הניהול

עמלה המשולמת לגוף המנהל את קופת הגמל. תמורת ניהול החיסכון החברה גובה עמלה בסכום שיכול להגיע עד ל- 4% מכל הפקדה ועד 1.05% מהסכום שנצבר בקופה בכל שנה ולכן לפני שבוחרים בקופה יש לבדוק את כל האפשרויות המוצעות לנו על מנת לשלם את דמי הניהול הנמוכים ביותר.

 

תשואות קופות גמל להשקעה

תשואות קופות גמל להשקעה – תשואה היא הרווח שיתקבל על כסף שיושקע בחיסכון. דרך נוספת היא לבדוק את התשואה שהקופה השיגה באתר 'גמל נט' ואת דירוג החברה במדד השירות. ועם זאת, חשוב לדעת שתשואות קודמות שהחברה השיגה לא בהכרח יהיו בעתיד.

 

ישנם ארבעה סוגים שונים של תשואה

  1. תשואה נומינלית – רווח ההשקעה ללא תיאום עם שיעור האינפלציה, נמדדת בדרך כלל באחוזים.
  2. תשואה ריאלית – תשואה נומינלית לאחר תיאום לשיעור האינפלציה (מדד לשיעור העלייה במחיר חבילת מוצרים מסוימת בהשוואה למחיר החבילה בשנה הקודמת), נמדדת בדרך כלל באחוזים. במקרה של דפלציה (תופעה כלכלית המאופיינת בירידה ברמת המחירים הכללית), תשואה זו תהיה גבוהה יותר מתשואה נומינלית.
  1. תשואה ברוטו – תשואה לפי ניכוי דמי הניהול שהקופה גובה.
  2. תשואה נטו – תשואה ללא דמי הניהול שהקופה גובה.

 

קיימות שתי דרכים נוספות שאיתן ניתן להשוות בין הקופות השונות

  • בחינת הביצועים לאורך פרק זמן ממושך ככל שניתן – למרות שתשואות קודמות לא מבטיחות תשואות עתידיות, הסתכלות עליהן עשויה לעזור בגיבוש דעה לגבי המקצועיות של החברה.
  • בחינת מדד השארפ – מדד השארפ הוא אחד הנתונים המשמעותיים ביותר שצריך לקחת בחשבון לפני שנבחר באיזו קופה נרצה להשקיע. מדד השארפ משקף את היחס בין התשואה לסיכון הכרוך בהשקעות שאנחנו לוקחים.

ישנם שלושה מסלולים להשקעה בקופת גמל – מסלול מנייתי, מסלול אג"חי (לפי אגרות החוב) ומסלול כללי.

 

לסיכום

קופת גמל להשקעה היא אמצעי משמעותי לעתיד שלנו ושל הבאים אחרינו, ועל כן יש להסתכל על כל האפשרויות המוצעות לנו בזהירות רבה כדי לבחור את הקופה המשתלמת ביותר, הן מבחינת התשואה הגבוהה ביותר והן מבחינת דמי הניהול הנמוכים ביותר.

 

קופה בצורת חזיר

אולי תאהבו גם את

השקעת נדל"ן
מגמות השקעות נדל"ן בדובאי

דובאי היא כבר זמן רב יעד פופולרי להשקעות נדל"ן, ומושכת משקיעים מכל רחבי העולם. מיקומה האסטרטגי של העיר, הסביבה הפטורה ממסים ותשתיות ברמה עולמית הופכים

קרא עוד »
בחירת בית השקעות
איך בוחרים בית השקעה?

בחירה של בית השקעות היא אחת הבחירות החשובות ביותר שאותה כל משקיע צריך לקבל בתחילת דרכו. בית ההשקעות הוא המקום שדרכו אנחנו מנהלים את ההשקעות

קרא עוד »