כך משקיעים באמצעות קופת גמל

כל אחד מאיתנו היה חולם לשבת בבית, לא לעשות יותר מדי וגם לקבל על זה כסף. אמנם השקעות בקופת הגמל הן לא מה שיאפשרו לכם לפרוש מהקריירה שלכם, אבל אין ספק שאנשים מניבים תוצאות מהשקעות אלו. בואו נבין כיצד משקיעים בקופות הגמל השונות.

יש סיבה לכך שהשקעות בקופות גמל מתאימות כמעט לכלל האוכלוסיות השונות. השקעות בקופות הגמל מתאימות לצעירים ומבוגרים גם יחד, לפנסיונרים ובגילאי הפרישה המאוחרים יותר. מאחר שאתם יכולים לצאת מההשקעה בקופת הגמל בכל עת, אתם גם לא תצטרכו לשלם על כך קנס כזה או אחר. למעשה, תצטרכו לשלם אך ורק מס רווח הון בגובה של 25% על הרווחים הריאליים אשר נצברו בקופה.

 

האם אצטרך לשלם קנס כספי על משיכת כסף מקופת גמל?

כשאנשים מעוניינים למשוך את הכסף הנצבר בקופת הגמל לאחר גיל הפרישה, הם יכולים לעשות זאת בצמוד להטבות מס שונות. משיכת הכסף מהקופה לאחר גיל הפרישה תאפשר לכם לקבל קצבה שתהיה פטורה לחלוטין ממס הכנסה. למעשה, אלו הן הסיבות העיקריות שהופכות השקעה באמצעות בקופת גמל לפופולארית כל כך.

בסופו של דבר, לא קיימת מגבלה לתא המשפחתי בהשקעות בקופות הגמל. יחד עם זאת, בקופות הגמל השונות אתם תוכלו להשקיע עד סכום של 71,337 ₪ (לפי ת.ז.). במילים אחרות, כל אדם בגפו, יכול להשקיע עד הסכום הנ"ל.

 

מה הם הסוגים העיקריים של השקעות בקופות הגמל

כשמדברים על השקעות בקופות הגמל, מדברים למעשה על השקעות מ-2 סוגים מוכרים. ישנה הפקדה שוטפת אשר מתבצעת באמצעות הוראת קבע, וישנה הפקדה חד פעמית. ההבדלים בין השניים ברורים מאיליהם.

בעוד שבהפקדה חד פעמית אתם תבחרו את הסכום החד פעמי שמושקע, באפשרות הראשונה אתם תבחרו בכל חודש בחודשו את הסכום המושקע בקופה. עוד חשוב לדעת, כשמשקיעים בקופות הגמל ישנה גמישות מלאה. הכספים שלכם מיד יהיו נזילים ותמיד תהיה לכם גישה אליהם. אם תחליטו למשוך את הכסף מוקדם מגיל הפרישה, תוכלו לעשות זאת ללא קנס כספי.

 

ממי אפשרי לקבל ייעוץ השקעות בקופות גמל

בין אם אתם מחליטים להשקיע את כספכם בקופת גמל או באפיק השקעה אחר, עשו זאת תוך קבלת סיוע פיננסי מקצועי. ישנם בתי השקעות שמספקים את הייעוץ הנ"ל, כמו כן יועצים פיננסיים פרטיים. יועצי השקעות ניתן למצוא בקלות באינטרנט, כמו כן אפשרי לסקור את המחירונים של נותני השירותים האלו. אתם יכולים פשוט להקליד בגוגל "מחירון יועץ השקעות מומלץ לצרכן", ותקבלו מיד את התשובות שלכם.

טיפ מאיתנו, עדיף להסתייע ביועצי השקעות בעלי ניסיון ומוניטין. אל תתפתו לשלם מחירים נמוכים על ייעוץ הניתן לכם מיועץ השקעות לא מנוסה, או חובב. בסופו של דבר, מדובר בלא פחות מאשר ההון העצמי שלכם.

גרף עם חץ

אולי תאהבו גם את

השקעת נדל"ן
מגמות השקעות נדל"ן בדובאי

דובאי היא כבר זמן רב יעד פופולרי להשקעות נדל"ן, ומושכת משקיעים מכל רחבי העולם. מיקומה האסטרטגי של העיר, הסביבה הפטורה ממסים ותשתיות ברמה עולמית הופכים

קרא עוד »
בחירת בית השקעות
איך בוחרים בית השקעה?

בחירה של בית השקעות היא אחת הבחירות החשובות ביותר שאותה כל משקיע צריך לקבל בתחילת דרכו. בית ההשקעות הוא המקום שדרכו אנחנו מנהלים את ההשקעות

קרא עוד »