האם לקנות משרד או להשכיר

החלטה על רכישה או השכרה של משרד חייבת להתבצע בהתאם לחשיבה מעמיקה אודות הצרכים וכן מסגרת התקציב. במדריך ננסה לעזור לכם לענות על השאלה הבוערת – האם עדיף להשכיר או שמא לרכוש משרד?

רכישה או השכרה של משרד – התלבטות של כל בעל עסק

שוק הנדל"ן התוסס בישראל מהווה הזדמנות יוצאת דופן בעבור בעלי עסקים לבצע השקעה משתלמת ולבצע רכישה של משרדים קטנים או גדולים, במחיר נוח יחסית. למעשה, בשנים האחרונות הוקמו בניינים חדישים אשר מאפשרים לבעלי עסקים לבצע רכישה משתלמת ובכך להימנע מתשלום של שכירות אשר עשויה לעלות עם השנים, כמו גם לקבל תשואה נאה במידה והוחלט להשכיר את המשרדים לטובת בעלי עסקים אחרים.

רכישה של נכס היא ללא ספק אופטימלית, וזאת לאור העובדה כי בכך ניתן לקבל יציבות כלכלית וביטחון כי גם בתקופות קשות יחסית, ניתן יהיה להמשיך ולעבוד במשרד ולא להיות תלויים בבעלי הנכס אשר עשויים להפעיל לחצים בכדי לסיים את ההתקשרות. עם זאת, גם תהליך של השכרת דירה מהווה הזדמנות מצוינת וזאת לאור העובדה כי העולם הופך להיות עולם גלובלי, ולכן התפיסה של משרד פיזי הולכת ונעלמת, בעיקר בעבור בעלי מקצועות חופשיים.

בנוסף, ניתן לחתום על הסכם שכירות לטווח ארוך עם הבעלים, ובכך לאפשר גמישות בעתיד – בין אם מדובר בסגירת המשרד או שמא צמיחה של העסק ומעבר למשרדים גדולים יותר. בנוסף, יש לקחת בחשבון כי דמי השכירות אותם תצטרכו לשלם נחשבים כהוצאה מוכרת, ולכן מדובר בסיכון כלכלי נמוך יותר מאשר בעבר.

כיצד נוכל לדעת האם לקנות משרד או להשכיר?

מאחר ומדובר בהשקעה כספית לכאן או לכאן, חשוב קודם כל לשבת עם היועץ העסקי ולבחון את תזרים הכספים של העסק, כמו גם ניתוח שוק. בנוסף, חברה מקצועית אשר מתמחה בתחום הנדל"ן תוכל לבחון את מצבכם ובהתאם לכך להתאים את אפיק ההשקעה הרצוי – בין אם מדובר בשכירות או ברכישה, במגוון אזורים ברחבי הארץ.

חשוב לציין כי משרדים להשכרה בתל אביב נחשבים לגבוהים מאוד אך מבוקשים לצורך השכרה בשל המיקום ורמת היוקרה והגימור של משרדים באזור, ואילו באזורים במעגל השני והשלישי – רמת השרון, פתח תקווה, נתניה וראש העין ניתן לבצע השקעה כספית משתלמת הן בעבור משרדים להשכרה והן בעבור רכישה. לכן, מדובר בהחלטה מורכבת אותה יש לקחת בכובד ראש, ובליווי מקצועי בלבד.

 

מתלבטים לגבי רכישה או השכרה של נכס? נציגי מעוף כאן לשרותכם

חברת מעוף הינה חברה אשר מתמחה בשוק הנדל"ן מזה כ 25 שנה. נציגי החברה ישמחו לעמוד לרשותכם לכל אורך התהליך – החל משלב בחינת התזרים ועד איתור נכס מתאים לביצוע רכישה/השכרה. לקבלת מידע נוסף ויצירת קשר, היכנסו לאתר הרשמי השאירו פרטים ונציג ישוב בהקדם.

אולי תאהבו גם את

השקעת נדל"ן
מגמות השקעות נדל"ן בדובאי

דובאי היא כבר זמן רב יעד פופולרי להשקעות נדל"ן, ומושכת משקיעים מכל רחבי העולם. מיקומה האסטרטגי של העיר, הסביבה הפטורה ממסים ותשתיות ברמה עולמית הופכים

קרא עוד »
בחירת בית השקעות
איך בוחרים בית השקעה?

בחירה של בית השקעות היא אחת הבחירות החשובות ביותר שאותה כל משקיע צריך לקבל בתחילת דרכו. בית ההשקעות הוא המקום שדרכו אנחנו מנהלים את ההשקעות

קרא עוד »