איך להשקיע נכון את הכסף בתרופות

רכישת תרופות נועדה לטפל בבעיות שלכאורה אין כל דרך אחרת לטפל בהן. עם זאת, עם התקדמות מדע הרפואה ותחום הפרמקולוגיה, נוצר מצב שבו מטופלים רבים מעדיפים להסתייע בטיפול תרופתי, גם אם לא מדובר בטיפול מציל חיים. במקרים רבים, כאשר נשקלים פתרונות טבעיים מול פתרונות כימיים לבעיה מסוימת, וגם כאשר ברור שהפתרונות הכימיים אינם מוחלטים, יש עדיין מטופלים המעדיפים אותם. ואולם בשנים האחרונות הוכח לא פעם שדווקא הפתרונות הטבעיים יכולים לסייע לא פחות מהתרופתיים. מה בין פתרונות טבעיים ופתרונות כימיים? מתי חשוב להשקיע את הכסף נכון ולהעדיף את הפתרונות הטבעיים?

 

פתרונות טבעיים, פתרונות כימיים ומה שביניהם

המושג פתרונות טבעיים מתייחס בעיקר לתכשירים טבעיים, שלא נבדקו או לכל הפחות לא הוכחה היעילות שלהם בדרך מדעית, על פי אמות המידה הנהוגות. על מנת להוכיח את היעילות של תרופה כל שהיא, יש צורך בעריכת מחקר על בעלי חיים, ולאחר מכן על בני אדם הסובלים מבעיה ספציפית.

המחקר בודק את ההשפעה של תרופה ניסיונית כל שהיא על קבוצת נסיינים נסחרת, כאשר מנגד יש קבוצה אחרת המקבלת תרופת דמה – פלאסיבו. רק אחרי שהוכחה מעל לכל ספק היעילות של תרופה מצד אחד, והיא הוכחה גם כבלתי מזיקה מצד שני, היא תוכנס לשימוש. חלק ניכר מהתכשירים הטבעיים לא עברו את התהליך הזה. עם זאת, משתמשים רבים מדווחים על היעלות של התכשירים הללו.

הממסד הרפואי בעולם המערבי בכלל ובישראל בפרט, מתייחס בספקנות לתכשירים מהסוג הזה, כמו גם לטיפולים שהיעילות שלהם לא נחקרה. תרופות וטיפולים מהסוג הזה מכונים "אלטרנטיביים" – שזהו בעצם כינוי מכובס להעדר הוכחות באשר ליעילות שלהם. כך, תכשירים כדוגמת אקסטרה סייז או תכשירים טבעיים אחרים, אינם נחשבים לתרופה. זאת, למרות העובדה שמשתמשים רבים דווחו על שינויים לטובה בעקבות השימוש בהם.

 

איזה פתרונות כדאי להעדיף

במהלך המאה העשרים, הושם דגש במרבית מדינות העולם ובכלל זה בישראל, על הרפואה הקונבנציונאלית. עם השנים גברו הקולות בזכות הרפואה ההוליסטית, המשלבת בין שיטות טיפוליות שונות. אם מדובר בפתרונות, או לכל הפחות בהקלת תסמינים של בעיות רפואיות אקוטיות ומסכנות חיים, ואם קיימות תרופות כימיות המשפרות את המצב, הרי שרופאים לא יהססו לרשום אותן למטופלים.

עם זאת, במקרים שבהם לא מדובר על סכנת חיים, ואם קיימת שיטת טיפול אחרת ואם היעילות של הטיפול התרופתי מוטלת בספק, מוצאים רופאים רבים טעם לשקול טיפול שהוא לאו דווקא רפואי. במקרים כאלה גם מטופלים רבים ישקלו פתרונות טבעיים מול פתרונות כימיים ויפנו דווקא לפתרונות הטבעיים על מנת לנסות ולמצוא פתרון יעיל לבעיה הספציפית שלהם.

עם סאת, ההמלצה כאן היא לרכוש כמות מוגבלת מהתכשיר, על מנת לבדוק תחילה אם הוא יעיל. אסור להתפתות למבצעים ואסור לרכוש כמות גדולה ולא הגיונית של תכשיר מסוים, רק על מנת לגלות מאוחר יותר שבמקרה שלכם הוא איננו יעיל..

 

אולי תאהבו גם את

השקעת נדל"ן
מגמות השקעות נדל"ן בדובאי

דובאי היא כבר זמן רב יעד פופולרי להשקעות נדל"ן, ומושכת משקיעים מכל רחבי העולם. מיקומה האסטרטגי של העיר, הסביבה הפטורה ממסים ותשתיות ברמה עולמית הופכים

קרא עוד »
בחירת בית השקעות
איך בוחרים בית השקעה?

בחירה של בית השקעות היא אחת הבחירות החשובות ביותר שאותה כל משקיע צריך לקבל בתחילת דרכו. בית ההשקעות הוא המקום שדרכו אנחנו מנהלים את ההשקעות

קרא עוד »