קניית משרד: בעד ונגד

קניית משרד היא דבר משתם. אך לא תמיד זה כך. כאן ריכזנו עבורכם את היתרונות והחסרונות המלווים רכישת משרד. חשוב לבחון כל מקרה לגופו ולדעת שלא כל מה שטוב לאחד, יהיה טוב לשני… וכן להפך. בבדיקת השקעה מתאימה חשוב לבדוק את הנתונים המקיפים ולכן, חייבים לעשות שיקלול מקיף של כל הנתונים. אז בואו נראה, האם משתלם לרכוש משרד, או לא?

 

קניית משרד – למה כן

רכישת משרדים היא השקעה נפוצה לא רק בקרב משקיעים, אלא גם בקרב בעלי משרד המעדיפים לרכוש משרד במקום לשכור משרד פעם אחר פעם. בין אם אתם משקיעים ובין אם אתם בעלי משרדים, יתרונות לרכישה כזו קיימים לרוב.

 

מחירי הנדל"ן מאמירים

מחירי משרדים מאמירים ואם אתם רוכשים היום משרדים למכירה ברחובות, בעוד כמה שנים בודדות תוכלו למכור אותם במחיר יקר יותר בהתאם להשבחה הטבעית המתרחשת עם הנדל"ן בישראל. בצורה כזו הכסף שלכם מצמיח עבורכם רווחים גבוהים מבלי שתתאמצו יותר מידי.

 

תשואה גבוהה

המחיר שתשלמו על רכישת משרד הוא מחיר נמוך יותר מהמחיר שתשלמו על רכישת דירה נוספת להשקעה. בהתחשב בכך, גובה התשואה המתקבלת על משרדים להשכרה בתל אביב או בכל עיר אחרת, היא גבוהה במיוחד.

 

בעל העסק הוא בעל הנכס

להיות בעל המשרד של הנכס בו העסק מנוהל פירושו, להיות המחליט הבלעדי על הנכס. הרי מרבית בעלי העסקים שמשכירים משרד, מחליטים לשפץ את המשרד לפני כניסה אליו. הם מחליטים להשקיע בו כסף, זמן וכוח כדי להתאים את חלל הנכס למשרד מעוצב בצורה מיטבית שתייעל את עבודת העובדים. ואם כבר משקיעים ומשלמים על שיפוצים, למה שההשקעה לא תהיה בנכס ששייך לכם?

לצד זאת, חשוב לזכור כי בעל נכס מעוניין פעמים רבות לערוך שינויים פנימיים במבנה הנכס, אך בעל הנכס מסרב. כאשר הוא בעל הנכס. הוא זה שמקבל את ההחלטות וממילא הוא לא נתקל בחסמים כגון אלו.

 

הוצאות מוכרות לצרכי מס

השקעה של עסק בנדל"ן, תהיה מוכרת כהוצאות העסק ולכן ריביות המשכנתא יקוזזו מגובה ההכנסות. בצורה כזו בעל העסק חוסך בתשלום מס. חשוב לערוך תכנון מס נכון ולהימנע מתשלום מס עודף.

 

קניית משרד – למה לא

ברגע שתרכשו משרד ותעבדו בו, הוא יהפוך לבית השני שלכם ולא באמת תהיה לכם הפרדה מוחלטת בין בית לעבודה…  רכישת משרד מצריכה הון עצמי גבוה שלא לכל עסק יש בשלוף…

 

לסיכום

כפי שסיכמנו, ניתן לראות כי קניית משרד היא משתלמת לכל הדעות. אך יחד עם זאת, היא לא תתאים לכל עסק. בבחינת כדאיות עסקה כזו חשוב לבחון את גובה ההכנסות של העסק ולערוך שקלול נתונים מקיף. ההמלצה היא להיעזר באיש מקצוע לצורך כך ולא להתבסס על השערות או על כתבות ממגזינים, אמינים ככל שיהיו.

משרדים למכירה

אולי תאהבו גם את

לשפר נכס בחוכמה
איך משביחים נכס בחוכמה?

השבחת נכס היא אחת הפעולות הנדל״ניות החכמות והטובות ביותר שאפשר לעשות. אם אתם משקיעים בשוק הנדל״ן או שוקלים להכנס לתחום – נהדר! חשוב מאד שתכירו

קרא עוד »