איך משביחים נכס בחוכמה?

השבחת נכס היא אחת הפעולות הנדל״ניות החכמות והטובות ביותר שאפשר לעשות. אם אתם משקיעים בשוק הנדל״ן או שוקלים להכנס לתחום – נהדר! חשוב מאד שתכירו את האופציות השונות של השבחת נכסים – יכול להיות שתמצאו שהן מתאימות לכם מאד ותוכלו ליישם אותן על מנת לייצר לעצמכם השקעה מעולה ומאד מניבה.

 

מה זה בכל השבחת נכס?

השבחת נכס היא כל פעולה הגורמת לנכס שקניתם לעליית ערך משמעותית בתוך מספר שנים. השבחה חכמה דורשת מיומנות והכרות עם השוק ועם האפשרויות השונות שאפשר למצוא בו.

 

אילו סוגי השבחה קיימים?

בשוק הנדל״ן בישראל קיימות כל מיני דרכים לבצע השבחת נכס:

  • איתור וקניית נכסים הזקוקים לשיפוץ – נכסים ישנים שאפשר לשפץ מהיסוד. לדוגמא, נכסים שהיו מוזנחים במשך שנים. או נכסים שהאיזור בו הם נמצאים השתפר פלאים או עומד להשתפר פלאים. נכסים אלה יכולים להיות השקעה מצוינת ולעלות את הערך של עצמם בצורה מאד יפה תוך מספר שנים מועט.
  • שיפוץ והשקעה בנכס – ניתן לרכוש גם דירות שאינן במצב מוזנח אך זקוקות ל״מייקאובר״ משמעותי ולשפץ אותן בצורה טובה ובכך להשביח את הנכס – כך תוכלו לקבל שכירות גבוהה יותר או למכור אותו במחיר גבוה יותר.
  • תמ״א 38 – תמ״א היא גם צורת השבחת נכס מצוינת אך צריך לשים לב טוב למהות העסקה כי בעסקת תמ״א יש הרבה מאד גורמים והיא עלולה להתעכב שנים רבות.

 

 

כמה דגשים חשובים להשבחת נכסים חכמה!

  • מס שבח – בארץ קיים מס שבח אותו אתם משלמים במעמד מכירת הדירה – חשוב מאד להכיר את המס הזה ולנסות ולחשב אותו בתוך כל המספרים שיעזרו לכם לקבל החלטה נכונה בנוגע להשקעה בנכס.
  • ליווי מקצועי – ליווי מקצועי הוא מאד חשוב ומשמעותי בהשבחת נכסים. עליכם לעבוד עם חברה המכירה היטב את השוק ויכולה להעריך בצורה מקיפה את עלות ההשקעה, המחיר, השיפוץ, המיסים ועוד. בחרו בחברה כגון ישראטופ – השקעות נדל"ן בישראל המורכבת מאנשי מקצוע מעולים שילוו אתכם בתהליך.

 

 

השבחה נכונה – כיצד?

שיפוץ – במידה והחלטתם לקנות נכס הזקוק לשיפוץ עליכם לגשת לנושא בצורה מאד חכמה כדי לא להכנס להוצאות גדולות שיהפכו את ההשבחה ללא משתלמת. הנה כמה טיפים כיצד:

  • זכרו שאתם לא תגורו שם – לעיתים אנחנו נסחפים לתוך השיפוץ ומוסיפים הרבה דברים שאנחנו רוצים ואולי הדיירים או הקונים בכלל לא יאהבו, או לחלופילן ירצו להוסיף דברים משל עצמם, בטעם שלהם. שפצו את הנכס בצורה יפה אך מינימלית – כך שיראה מעולה, חדש, מודרני ומקסים אך מבלי להשקיע בו יותר ממה שנכון.
  • עבדו עם קבלנים מהימנים – חשוב מאד למצוא קבלנים בעלי מוניטין מושלם שתוכלו לסמוך עליהם. גם פה חברת נדל״ן טובה תוכל לעזור לכם. אחרי הכל הם מכירים היטב את השוק וידעו להגיד למי יש שם מצוין ועם מי פחות כדאי לעבוד.

 

אז אם החלטתם לצאת להרפתקה של השבחת נכס – מדהים! לכו על זה בזהירות, אומץ וחכמה!

השבחת נכס

אולי תאהבו גם את

משרדים למכירה
קניית משרד: בעד ונגד

קניית משרד היא דבר משתם. אך לא תמיד זה כך. כאן ריכזנו עבורכם את היתרונות והחסרונות המלווים רכישת משרד. חשוב לבחון כל מקרה לגופו ולדעת

קרא עוד »