צעדים ראשונים ליזם בהקמת מסעדה

אין ספק שפתיחת עסק חדש דורשת אופטימיות ואמונה, לצד נחישות, ידע והתמדה. כ שכן כשמדובר בהקמת מסעדה חדשה – הנתונים מראים כי עסקי המסעדנות הם בין העסקים הפחות יציבים בשוק, כי מסעדות חדשות נסגרות כל הזמן ומסעדנים צעירים ולא מנוסים עלולים להפסיד המון כסף – אם הם לא פועלים נכון.

 

אז איך פועלים נכון בהקמת מסעדה חדשה? מה חשוב לדעת ומאילו מוקשים כדאי להיזהר?

עובדה, או מיתוס? כל מה שאומרים על פתיחת מסעדה

מסעדה היא עסק תובעני במיוחד. אם בכל בית עסק אחר, נדרשים הבעלים לעבודה מול הרשויות, הרי שבמסעדה צריך לעבוד גם מול משרד הבריאות והרבנות (למי שפונה לקהל שומר מסורת). אם בכל בית עסק אחר הבעלים נדרשים לתת שירות, הרי שבמסעדה יש רמות שונות של שירות, מספר צוותים שיש לנהל וסוגים שונים של עבודות שצריכים להתבצע כל הזמן.

אם בכל עסק איר, צריך לשמור על סחורה חדשה ומעניינת, הרי שבמסעדות היא גם צריכה להיות טריה, מקומית, יצירתית וטעימה.

נשמע מסובך? רוב המסעדנים הותיקים יגידו לכם שזה באמת כך. מסובך. אבל אם המסעדנות בנשמתכם, אתם חושבים שיש לכם מה להציע לעולם ושיש לכם פוטנציאל להרוויח טוב מכל העסק, כדאי שתכירו את הצעדים הראשונים לקראת פתיחת מסעדה חדשה.

 

צעדים הכרחיים לפתיחת מסעדה

  1. תקציב – לפני הכל , חשוב לבדוק ולהבין, האם יש לכם תקציב, או שתוכלו לגייס את התקציב הדרוש להקמת המסעדה שאתם רוצים: כלי מטבח, תנורים וכיריים, מקום, כיסאות, שולחנות, דקורציה ועוד. הקמת מסעדה חדשה יכולה להגיע לסכומי עתק.
  2. להכיר את השטח – לעבוד לפחות שנה במסעדות קיימות ומצליחות, להכיר את כל הגורמים שהופכים את המסעדה למוצלחת. להיות מלצר, טבח, מארח ואחמ"ש, כדי להכיר את התחום מבפנים ולדעת מה מצפה לכם.
  3. להתמקד – הקמת מסעדה דורשת את מלוא תשומת הלב, הזמן והמשאבים, כדי שתתבצע כראוי. בדקו אם אתם ובני המשפחה שלכם יכולים לעמוד בדרישות האלה.
  4. בנו תוכנית עסקית – מסעדה היא עסק מורכב, שיש בו עובדים, לקוחות, מזון, מקום, כלים, ביטוחים ומיסים. רצוי להיעזר בשירותיו של יועץ עסקי המתמחה בתחום המסעדנות, שיעזור לכם להרכיב מראש את כל חלקי הפאזל, להיערך נכונה לקראת הוצאות הצפויות לכם, כדי לבנות בצורה חכמה את פוטנציאל הרווח של המקום.
  5. בנו תפריט – מסעדה מצוינת צריכה תפריט טוב, אבל לא יכולה להסתפק רק בתפריט. היא צריכה גם קונספט, חזון, קהל יעד וסביבה תומכת, שתסייע לבעלים להתמודד עם האתגר העצום.
  6. מצאו את המקום המושלם – בין אם אתם מתכננים לקנות מקום, או לשכור מקום, חשוב שהמיקום יהיה נכון, אטרקטיבי ונגיש. גם כשמדברים על חנויות להשכרה, או כל עסק פיזי אחר, המיקום חשוב לא פחות מכל שאר חלקי המשוואה.
  7. עיצובתכנון מסעדות היא תורה בפני עצמה. מיקום השירותים ביחס למטבח, תכנון מטבח פרקטי ויעיל, עיצוב ותכנון אזור הישיבה והבר, כל אלה בעלי השפעה קריטית על הצלחת המקום. אם אתם לא מנוסים בתחום – קחו איש מקצוע.

 

בשורה התחתונה

הקמת מסעדה היא עניין שדורש התייחסות רצינית, הבנה של הענף התחרותי והקשוח הזה וזריקת מציאות במינון גבוה.

אם גם יש לכם מימון, גב כלכלי חזק, יכולות בישול וניהול יוצאות דופן והרבה כוחות נפשיים, יש לכם סיכוי טוב להצליח.

אם אתם עוד לא שם – קחו את הזמן והשקיעו עוד כמה חודשים, או שנים בלמידה של התחום, עד שיהיו ברשותכם כל הכלים הדרושים להצלחה.

 

אולי תאהבו גם את

תוכנית עסקית
כך מתכננים תכנית עסקית מושלמת!

תכנית עסקית מושלמת היא שרטוט מדויק של נתונים משמעותיים אודות המטרות והאסטרטגיות של העסק. תכנית עסקית היא כלי עבודה חשוב עבור מנהלים, משקיעים, יזמים ושותפים

קרא עוד »
לבחור משרד רואי חשבון מעולה
מה עושה רואה חשבון

רואה חשבון הוא אקדמאי שמעניק שירותים פיננסיים לחברות ועסקים פרטיים או ציבוריים, תוך דגש על רמה גבוהה של מקצועיות, תמיכה אינטנסיבית בלקוחות ויחס אישי. המאמר

קרא עוד »