עוסק פטור או מורשה – איך תדאג לצד הפיננסי שלך?

מה ההבדל בין עוסק פטור לעוסק מורשה ומה המשמעות? על חשבונית שכיר שמעתם? איזה מידע כדאי לדעת בתור עצמאי או בעל עסק בתקופת הקורונה? נפרט כאן מידע שלכל אדם שרוצה להיות עצמאי כדאי לדעת, איך להסדיר את התהליך הבירוקרטי מול רשות המיסים, האם אתה עוסק פטור או מורשה ואילו שירותים ניתן לקבל מעסקים המתמחים בשירות לעצמאים כגון 'בית לעצמאי':

 

עוסק פטור או עוסק מורשה?

ראשית בתור עצמאי עלייך להירשם בסניף מע"מ בתור עוסק פטור או עוסק מורשה כאשר ברשותך מסמכים רלוונטיים (צילום תעודת זהות, טופס פתיחת עסק פטור/מורשה), מעמד זה ייקבע לפי המחזור העסקי שלך שנכון ל2021 עומד על כ – 100,490 ₪.

עוסק פטור לא גובה מע"מ בגין שירותיו ולא צריך לדווח למע"מ באורח חודשי. לעומתו עוסק מורשה יצטרך לגבות מע"מ מלקוחותיו ולהעביר את הסכום לרשות המיסים.

עוסק פטור לא רשאי לקבל החזר מע"מ על הוצאות שוטפות במסגרת העבודה שלו. מנגד עוסק מורשה זכאי להחזר מס על הוצאותיו השוטפות.

ראוי לציין כי ישנם עסקים או נותני שירות שאינם יכולים להירשם בתור עוסק פטור כגון רופאים, אדריכלים, פסיכולוגיים וחוקרים פרטיים.

 

חשבונית שכיר:

במידה ואתה מעוניין להימנע מהבירוקרטיה הכרוכה להתמודדות בהיותך עצמאי, ישנה אפשרות להיתמך בשירות חשבונית שכיר. איך זה עובד?

במקום לפתוח תיק במע"מ ומס הכנסה ולעבור את דרך החתחתים שעצמאי חייב לעבור עד לקבלת שכר לעומת עובד שכיר, ישנו שירות בו חברה המספקת את שירות חשבונית השכיר מקבלת לידיה את הכנסתך ומוציאה לך תלוש שכר עבור ההכנסה שקיבלת. בדרך זו תקבל משכורת כאילו אתה עובד שכיר.

בגין השירות תצטרך לשלם אחוזים בודדים מההכנסה שלך לעסק המוציא לך את החשבונית.

שירותים מסוג זה וייעוץ להתנהלות בתור עצמאי ניתן לקבל בעסקים המתמחים בשירות לעצמאיים – בית לעצמאי.

 

בונוס – 2 דברים שידיעתם עשויה לסייע לעצמאי בתקופת הקורונה:

  1. עקרונית עובדים עצמאיים ועובדים המועסקים בתור פרילנסרים אינם זכאים לדמי אבטלה אמנם ישנם כמה חריגים העשויים כן להיות זכאים כגון מורים, מרצים, מדריכים ומורי דרך, אמנים ועובדים המגיעים מתחום התרבות.
  2. אם הכנסותייך נעלמו כליל או צומצמו עקב משבר הקורונה, ישנה בפנייך אפשרות לבדוק באתר שירות התעסוקה אם הינך זכאי לקצבת הבטחת הכנסה. (אם הינך זכאי, אתה ראשי להגיש תביעה בגין הקצבה)

להיות עצמאי בישראל זהו אתגר לא פשוט בכלל עם בירוקרטיה סבוכה ומרובה עימה צריך להתנהל. הבנת מעמדך כעצמאי מול רשות המיסים, ההשלכות לכך וההתעסקות בחשבוניות ודיווחים. זה כמובן אפשרי ללמוד לבדרך את המשמעויות והפעולות הנחוצות לביצוע בתור עצמאי ובנוסף כמו שציינו יש את האפשרות לשירות חשבונית שכיר. ניתן ואף מומלץ להתייעץ עם גורמים פרטיים הנותנים שירותים שונים לעצמאיים, שירות שעשוי להקל מאוד על חייכם.

 

מטבעות

אולי תאהבו גם את

תוכנית עסקית
כך מתכננים תכנית עסקית מושלמת!

תכנית עסקית מושלמת היא שרטוט מדויק של נתונים משמעותיים אודות המטרות והאסטרטגיות של העסק. תכנית עסקית היא כלי עבודה חשוב עבור מנהלים, משקיעים, יזמים ושותפים

קרא עוד »
לבחור משרד רואי חשבון מעולה
מה עושה רואה חשבון

רואה חשבון הוא אקדמאי שמעניק שירותים פיננסיים לחברות ועסקים פרטיים או ציבוריים, תוך דגש על רמה גבוהה של מקצועיות, תמיכה אינטנסיבית בלקוחות ויחס אישי. המאמר

קרא עוד »