מי רשאי לקיים בדיקת בדק בית?

לפי החוק בישראל, רק מהנדסים רשאים לבצע בדיקות בדק בית מסוגים שונים. עם זאת, בחלק גדול מהמקרים אותם הנדסאי בניין או מהנדסי בניין יצטרכו להסתייע באנשי מקצוע נוספים. למשל, קבלני ביוב, טכנאי גז, חשמלאים מורשים ועוד. 

רגע לפני שאתם מזמינים מהנדס בניין או הנדסאי בניין לבדיקת בדק בית, חשוב לדעת שיש לכם אופציה נוספת. האופציה הנוספת היא: חברת בדק בית עם ניסיון וכל אנשי המקצוע תחת קורת גג אחת. חברת בדק בית יכולה לבדוק נכסים מכל הסוגים, בעוד שברוב המקרים היא מסתייעת במנעד רחב של מהנדסים, קבלנים וקבלני משנה והנדסאים לביצוע הבדיקות השונות. לפי החוק בישראל, חברת בדק בית רשאית לבצע את הבדיקות הבאות:

  1. בדיקת תשתיות על סוגיהן.
  2. סקירה של אבזור בטיחותי.
  3. מבדקים הקשורים למבניות, יסודות בניין ומעטפת מבנה.
  4. איתור תקלות במערכות חימום ומיזוג אוויר.
  5. בדיקות של חימום תת רצפתי.
  6. בדיקות חללי חיצוניים וכן סקירת ממ"ד.
  7. אבחון מצב קרקעות וחצרות פרטיות.

 

מי היא חברת בדק בית ולמה צריך אותה?

במילים מאוד פשוטות, המטרה של חברת בדק בית היא: לוודא שאתם, בתור הרוכשים של נכס כזה או אחר, לא תשלמו יותר מדי או חלילה אפילו "תיתקעו" עם עסקת נדל"ן בעייתית. או לחילופין, עסקת נדל"ן כזאת שכרוכה בתיקון ליקויים שונים ויקרים.

כדי להימנע ממצבים כאלו של עסקות נדל"ן בעייתיות, חברות בדק בית יכולות לספק חוות דעת אובייקטיבית, מקצועית ומקיפה אשר תקפה גם מבחינה משפטית. בסיום הבדיקות המקיפות של החברה, המהנדסים שלה יוכלו לספק דו"ח מלא הכולל את כל הליקויים שיש בנכס.

בדק בית

כיצד לאתר חברת בדק בית?

כדי לאתר חברת בדק בית מקצועית שניתן באמת להסתמך על חוות הדעת שלה, כדאי לקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים:

  • סוגי התמחויות החברה.
  • אנשי המקצוע שהחברה שולחם לבדיקת הנכס.
  • המוניטין הכללי של החברה.
  • צפי הסיום לבדיקה.

כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את הנושא של העלות, שכן מחיר בדק בית יכול לנוע בין כ-1,200 ₪ ל-1,600 ₪ ומעלה לדירות 3 – 5 חדרים.

 

לסיכום, מתי בדק בית יהיה חובה?

בדיקת בדר בית יכולה להיות חובה במקרים שונים, כולל במקרים בהם למבנה מסוים ניתן צו מסנה מסוכן על ידי העירייה. במקרים אלו, מהנדסים מורשים יצטרכו לבדוק את הנכס ולהגיש חזרה לעירייה את הדו"ח שלהם. זאת, לאחר ביצוע אי אלו תיקוני ליקויים שונים.

בסופו של דבר, ההמלצה היא לא להמתין לעיתוי שבו בדק בית יהיה חובה. בפועל, יהיה כדאי ואפשרי להזמין חברת בדק בית כדי להימנע מכל מיני ליקויים חמורים בהמשך הדרך. כך, תוכלו לפתור בעיות שונות לפני שהן הופכות למשהו רציני יותר.

בדק בית

אולי תאהבו גם את

לשפר נכס בחוכמה
איך משביחים נכס בחוכמה?

השבחת נכס היא אחת הפעולות הנדל״ניות החכמות והטובות ביותר שאפשר לעשות. אם אתם משקיעים בשוק הנדל״ן או שוקלים להכנס לתחום – נהדר! חשוב מאד שתכירו

קרא עוד »
משרדים למכירה
קניית משרד: בעד ונגד

קניית משרד היא דבר משתם. אך לא תמיד זה כך. כאן ריכזנו עבורכם את היתרונות והחסרונות המלווים רכישת משרד. חשוב לבחון כל מקרה לגופו ולדעת

קרא עוד »