איך להשיג מימון לעסקאות נדל"ן

עסקאות נדל"ן הן תחום שלם בכלכלה ובמשפט. לכן בכדי לקבל החלטה נכונה בכל הקשור לביצוע של עסקת נדל"ן יש צורך בהבנה עמוקה של התחום והכרת הגופים השונים הפועלים בו בצורה טובה. לא נוכל לחקור כאן לעומק את הנושא של השגת מימון לעסקאות נדל"ן. כתבה זאת היא סקירה שהיא רק קצה קצהו של תחום מורכב זה, המוגשת לכל המעוניינים לקבל הבנה ראשונית של התחום. 

 

איזה מימון צריך לעסקאות נדל"ן?

עסקאות נדל"ן הן בדרך כלל עסקאות בסכומי כסף גדולים מאוד. לעיתים קרובות יש גם צורך בכסף נזיל בסכום גבוה בכדי להוציא לפעול עסקת נדל"ן כזאת או אחרת. לכן, בכדי להוציא לפועל עסקאות נדל"ן רבות יש צורך במימון חיצוני וגורם פיננסי שיסכים לתת את המימון הנדרש.

במקרים של מימון לנדל"ן מסחרי להוצאות המימון הרגילות נוספות הוצאות מימון שדורש החוק כמו ערבויות שעל הצדדים בעסקה לשלם, בכדי להבטיח את קיומה של העסקה בצורה טובה.

 

סוגי העסקאות בנדל"ן ומימונם

בתחום הנדל"ן ישנם סוגים רבים של עסקאות שניתן לבצע, החל מקנייה או חכירה של שטח נדל"ני ועד לעסקאות קומבינציה מורכבות ומרובות משתתפים. לכל אחת מעסקאות אלה יש את תנאי המימון שלה. בדרך כלל נדרשות ערבויות בגבהים שונים לכל אחד מסוגי עסקאות אלו.

לחלק מעסקאות אלה כמו בעסקאות קומבינציה, יש צורך בתשלום גבוה כבר בתחילת הפרויקט, מה שמגדיל את הוצאות המימון של העסקה.

 

רגולציה בתחום והשפעתה על המימון

בישראל קיימים חוקי רגולציה רבים בתחום הנדל"ן ועסקאות הנדל"ן. חוקים אלו נקבעו במטרה להגן על כל הצדדים בעסקאות אלה מכיוון שהם חשופים לסיכונים רבים במהלך הדרך. מצד היזם, הסיכונים עלולים להיות קשיי תזרים במהלך הפרויקט או הכנסות נמוכות מהפרויקט שאותו יזם.

מצד הלקוחות של היזם, ישנם מקרים רבים בהם הם עלולים לאבד את כספם. לדוגמא במקרה של פשיטת רגל של אותו יזם. לכן נקבעו בחוק תקנות רבות כמו ערבויות או יחס אשראי שנדרש לשם קיום העסקה. חוקים אלה גורמים לעלייה בעלות המימון לפרויקטים של נדל"ן בארץ.

 

בחירת הגוף הפיננסי הנכון

אחד החלקים החשובים בתכנון פרויקט נדל"ן הוא בחירת הגוף המימוני הנכון לליווי הפרויקט. בכדי לעשות זאת, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע כמו עורך דין או רואה חשבון שהתמחו בתחום זה של מימון עסקאות נדל"ן.

 

השגת מימון לעסקאות נדל"ן, איך להשיג

תחום הנדל"ן מתאפיין בעסקאות בסכומים גבוהים של כסף ובפרויקטים שזקוקים לנזילות כספית גבוהה. לכן לעיתים קרובות יש צורך בגוף פיננסי שייתן מימון לפרויקט בכדי שניתן יהיה להפעיל אותו. ישנם סוגי עסקאות רבים בתחום הנדל"ן, ולכל אחד מהם יש את צרכי המימון הייחודיים שלו. בנוסף לכך קיימת רגולציה מחמירה בשוק זה, ולכן כדאי להתייעץ עם איש מקצוע לפני שבוחרים את הגוף הפיננסי שיממן את העסקה.

עסקאות מקרקעין

אולי תאהבו גם את

לשפר נכס בחוכמה
איך משביחים נכס בחוכמה?

השבחת נכס היא אחת הפעולות הנדל״ניות החכמות והטובות ביותר שאפשר לעשות. אם אתם משקיעים בשוק הנדל״ן או שוקלים להכנס לתחום – נהדר! חשוב מאד שתכירו

קרא עוד »
משרדים למכירה
קניית משרד: בעד ונגד

קניית משרד היא דבר משתם. אך לא תמיד זה כך. כאן ריכזנו עבורכם את היתרונות והחסרונות המלווים רכישת משרד. חשוב לבחון כל מקרה לגופו ולדעת

קרא עוד »