מה עושה רואה חשבון

רואה חשבון הוא אקדמאי שמעניק שירותים פיננסיים לחברות ועסקים פרטיים או ציבוריים, תוך דגש על רמה גבוהה של מקצועיות, תמיכה אינטנסיבית בלקוחות ויחס אישי. המאמר יפרט מה עושה רואה חשבון ומהם תפקידיו.

 

מהם תפקידיו של רואה חשבון?

התפקיד העיקרי של רואה החשבון הוא העיסוק בכסף ובכלכלה. הוא ממלא דו"חות כספיים תקופתיים ושנתיים, בודק ומבקר את ההכנסות וההוצאות של בית העסק, חווה את דעתו על מיזוג חברות ושותפויות, יזמות, ניהול תזרימים, ניתוחי תקציב, הלוואות, ניהול חשבונות וכספים ולמעשה עוסק בענפי כלכלה במוסדות שונים כמו בנקים, ייעוץ פיננסי, ניהול סיכונים, ביטוחים, שוק ההון וכד'. בין היתר רואה החשבון מייצג את הלקוחות שלו מול רשויות המס או גופים ממשלתיים. למידע נוסף כנסו לאתר https://yncpa.co.il.

 

איזו הכשרה צריך רואה חשבון?

רואה חשבון מקצועי הוא אדם שלמד באקדמיה תואר ראשון או שני ומחזיק ברישיון ראיית חשבון. בנוסף, הוא צריך להחזיק בתעודת חשבונאי בכיר ורצוי שיעבור השתלמויות ויהיה חבר בלשכת רואי החשבון על מנת להיות מעודכן. בנוסף להכשרה חשוב לבחור באדם בעל ניסיון וותק בראיית חשבון ובהנהלת חשבונות עם רזומה מרשים ויחסי אנוש מעולים.

 

האם עדיף לפנות לשירותי משרד של רואי חשבון או לקבל שירות מאדם פרטי?

היתרון של משרד רואי חשבון הוא בכך שהוא מחזיק במספר עובדים מיומנים שיכולים לעסוק בתחומים שונים כמו הנהלת חשבונות, שירותים פיננסיים לחברות, ראיית חשבון, ייעוץ וליווי עסקי, סיוע בגיוס מימון והלוואות, מערך שירותי גבייה והגשת דו"חות לעצמאיים ולחברות. במילים אחרות ניתן לקבל את כל השירותים תחת קורת גג אחד, דבר המייעל את העסק ומרכז את הכול בצורה מסודרת.

לא משנה אם מדובר בעסק קטן או גדול, השירותים ניתנים באופן מיידי. כלומר, חשוב שלמשרד תהיה זמינות. לעומת זאת, רואה חשבון עצמאי יהיה פחות זמין או עם מספר לקוחות מצומצם כיוון שהוא עובד לבד.

 

למה צריך לצפות מרואה החשבון?

מעבר למקצועיות ודיוק, הציפייה מרואה החשבון היא להעניק יחס אישי ושירות מהיר. כמו כן, משרד שעובד עם תוכנות מתקדמות של הנהלת חשבונות לכל סוגי העסקים, בין אם מדובר בעסקים המעניקים שירותים ובין אם בעסקים מסחריים. ככל שרואה החשבון יהיה מיומן יותר בעריכת והגשת דו"חות וידע להתנהל מול רשויות המס, כך מצב העסק יהיה טוב יותר.

 

איך לבחור משרד רואי חשבון מעולה?

הבחירה במשרד חשבון מעולה צריכה להיעשות באמצעות המלצות של קולגות או באמצעות גלישה באתרי אינטרנט של רואי חשבון המציעים את שירותיהם. ככל שהאתרים יותר מושקעים ומכילים מידע, מאמרים וחוות דעת של לקוחות, כך הבחירה תהיה קלה יותר. לסיכום, בחירה אופטימלית של משרד רואי חשבון צריכה להיעשות על פי האיכות ולא על פי המחיר, אך בכל זאת מומלץ גם להשוות מחירים.

תפקידים של רואה חשבון

אולי תאהבו גם את

תוכנית עסקית
כך מתכננים תכנית עסקית מושלמת!

תכנית עסקית מושלמת היא שרטוט מדויק של נתונים משמעותיים אודות המטרות והאסטרטגיות של העסק. תכנית עסקית היא כלי עבודה חשוב עבור מנהלים, משקיעים, יזמים ושותפים

קרא עוד »