מה עדיף – לקנות משרד או לשכור משרד?

כאשר אתם מעוניינים במשרד לחברה או לעסק שלכם, לשכירת משרד היתרונות והחסרונות שלה, אך כך גם לקניית משרד.

מסקנה – אין תשובה חד משמעית. עם זאת, הנה מספר דברים שכדאי לדעת, בין אם תחליטו לקנות משרד לבין אם תחליטו לשכור משרד.

 

כספים

אם תחליטו על חיפוש משרדים להשכרה, תצטרכו שיהיה לכם כסף למקדמה על המשרד ולתשלומים החודשיים אותם תצטרכו לשלם בכל חודש לחברה שהיא בעלת המשרד. כדאי לקחת בחשבון מראש סכומים חודשיים אלה.

לעומת זאת, אם תחליטו על חיפוש משרדים למכירה התהליך הוא דיי שונה. כאשר אתם קונים משרד תצטרכו סכום כספי גבוה שיהיה זמין עבור רכישת המשרד ואם אין לכם את הסכום, תצטרכו לקחת הלוואות או משכנתא עסקית, ואלה שיקולים שכדאי לקחת בחשבון כאשר מחליטים לרכוש משרד.

 

שירותים נוספים

כששוכרים משרד, החברה המשכירה לעיתים תציע שירותים נוספים, כמו שירותי ניקיון, חניות עובדים וכד'. בנוסף על כל תקלה בנכס החברה המשכירה תהיה אחראית לדאוג לתיקון.

לעומת זאת, כאשר קונים משרד, המשרד הוא בבעלותכם, ועל אחריותכם לדאוג לשירותים נוספים להם זקוק המשרד כמו ניקיון, חניות לעובדים, ושכירת בעלי מקצוע במקרה ויש צורך בתיקון תקלות.

 

שינויים

במשרד אותו תשכירו, תצטרכו לקבל את אישור החברה המשכירה במקרה ותרצו לבצע שינויים דרסטיים במבנה המשרד כמו חלוקת החלל המשרדי באופן שונה מהמבנה המקורי ועיצוב החלל, חברות מסוימות עשויות שלא לאשר צביעת קירות, תליית תמונות וכדומה.

לעומת זאת במשרד אשר תקנו תהיו בעלי חופש פעולה מלא מבחינת חלוקת החלל ועיצובו, מה שיעמוד בדרככם יהיה התקציב אותו תוכלו להשקיע בעיצוב המשרד.

 

טווח

השכרת משרד היא לרוב לטווח קצר. ההשכרה תלויה בחוזה עם החברה המשכירה, והדבר יהיה נוח במיוחד במקרה ועולה הצורך לעבור למשרד אחר בגלל שצריך להקטין או להגדיל את המשרד.

קניית משרד היא לטווח ארוך. כאשר מחליטים לקנות משרד, חשוב לוודא שהצפי הוא לטווח ארוך ושהעסק יהיה מסוגל לעמוד בהוצאת סכום הכסף הגבוה יותר של קניית המשרד.

*יש לקחת בחשבון שהשכרת משרד עלולה להסתיים גם משיקולי החברה המשכירה בניגוד לקניית משרד שיהיה בבעלותכם.

 

לסיכום

מה עדיף – לקנות או לשכור משרד?

כספים – בהשכרת משרד תזדקקו לסכום התחלתי ובנוסף לתשלומים החודשיים של השכירות ואילו בקניית משרד תזדקקו לסכום גבוה וזמין. בהשכרת משרד שירותים נוספים כמו חניות עובדים, שירותי ניקיון וכדומה עשויים להיות כלולים בתשלומי השכירות לחברה, לעומת זאת, שירותים כאלה יהיו באחריות בעל העסק במקרה של קניית המשרד. שינויים בחלל המשרד יצריכו אישורים מהחברה במקרה של משרד מושכר לעומת חופש הפעולה בשינויים במשרד שבבעלותכם. טווח – לטווח קצר ההעדפה היא לשכירות ואילו לטווח ארוך ההעדפה היא לקניה.

מסקנה – אין תשובה חד משמעית. בעלי עסקים מסוימים יעדיפו לשכור משרד ואילו אחרים יעדיפו לקנות משרד.

מגדלים של מטבעות

 

אולי תאהבו גם את

לשפר נכס בחוכמה
איך משביחים נכס בחוכמה?

השבחת נכס היא אחת הפעולות הנדל״ניות החכמות והטובות ביותר שאפשר לעשות. אם אתם משקיעים בשוק הנדל״ן או שוקלים להכנס לתחום – נהדר! חשוב מאד שתכירו

קרא עוד »
משרדים למכירה
קניית משרד: בעד ונגד

קניית משרד היא דבר משתם. אך לא תמיד זה כך. כאן ריכזנו עבורכם את היתרונות והחסרונות המלווים רכישת משרד. חשוב לבחון כל מקרה לגופו ולדעת

קרא עוד »