מה היא אונקיית זהב?

כשזה מגיע למתכות יקרות כמו זהב, השאלה כמה שווה אונקיה היא תמיד בראש מעיינינו. אחרי הכל, אונקיות הן יחידת המדידה הסטנדרטית עבור אלמנטים מסוג זה. אבל מהי בעצם אונקיית זהב? לפני שנתחיל בהסבר, חשוב לציין שאונקיה היא יחידת משקל ולא של נפח. המשמעות היא שאונקיית זהב תמיד תשקול אותו הדבר, ללא קשר לגודלה או לצורתה. כשמדובר בזהב, אונקיה שווה לכ-28 גרם.

 

קצת ידע כללי

זהב הוא יסוד כימי עם הסמל Au (מלטינית: aurum) ומספר אטומי 79, מה שהופך אותו לאחד מיסודות המספר האטומי הגבוה יותר המופיעים באופן טבעי. בצורה טהורה, זוהי מתכת בהירה, צהובה מעט אדמדמה, צפופה, רכה, ניתנת לגימור וגמישה. תכונות אלה הופכות את הזהב לאלמנט נדיר יחסית. זהב הוא מתכת יקרה ששימשה למטבעות, תכשיטים ואומנויות אחרות לאורך ההיסטוריה המתועדת. סך הכל קיים 197,576 טון של זהב מעל פני הקרקע, נכון ל-2019.

 

כמה אונקיית זהב שווה?

עכשיו כשאנחנו יודעים מהי אונקיית זהב, השאלה הבאה היא כמה היא שווה? התשובה לשאלה זו קצת יותר מסובכת, שכן ערכו של הזהב יכול להשתנות לא מעט. באופן כללי, מחיר הספוט הנוכחי של זהב הוא אינדיקטור טוב לערכו. מחיר הספוט הוא המחיר שהזהב נסחר בו כיום בשוק הפתוח ובסופו של דבר, מחיר הספוט של הזהב תמיד משתנה ואין תשובה חד-משמעית לשאלה כמה שווה אונקיית זהב. עם זאת, מחיר הספוט הוא אינדיקטור טוב לערך הנוכחי של הזהב.

 

שווי אונקיה נכון לעכשיו

בזמן כתיבת שורות אלה, מחיר הספוט של הזהב הוא בסביבות 1,300 דולר לאונקיה. המשמעות היא שאונקית זהב שווה כיום כ-1,300 דולר. כמובן, מחיר זה יכול להשתנות על בסיס יומי. אך אם הייתם מוכרים אונקיית זהב היום, אולי תקבלו הצעת מחיר קצת שונה ממה שהייתם מקבלים מחר. בכל אופן, כדאי לזכור שבכל הנוגע להשקעה בזהב יש רק מקום אחד לעשות זאת בראש שקט והוא החברה הישראלית למדליות ולמטבעות.

 

איך נקבע מחיר ספוט זהב?

מחיר הספוט של זהב נקבע על ידי מספר גורמים, כולל תנאים כלכליים גלובליים, מדיניות הבנק המרכזי ואירועים גיאופוליטיים. כאשר כל אחד מהדברים האלה משתנה, זה יכול להשפיע על מחיר הזהב.לדוגמה, אם יש אי ודאות מוגברת בכלכלה העולמית, משקיעים יפנו לרוב לזהב כנכס מקלט בטוח. הביקוש הזה לזהב יכול לגרום לעלייה במחיר. לחילופין, אם הבנקים המרכזיים יעלו את הריבית, זה יכול להפוך את הזהב לפחות אטרקטיבי למשקיעים ולגרום לירידה במחיר.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, אונקיה אחת של זהב שווה לכ-28 גרם. זה אולי לא נראה כמו הרבה, אבל זה מספיק כדי ליצור תכשיט זעיר מאוד ויקר ערך או פריט גדול כמו מטבע זהב. אונקיית זהב היא השקעה רבת ערך הניתנת להעברה לדורות הבאים. זהו נכס חשוב לרבים ודרך מצוינת לשמר עושר. ידע על זהב וערכו יכול לעזור לבצע השקעות נבונות ולהגן על העושר שלכם.

פריטים יוקרתיים

 

אולי תאהבו גם את

מטבעה
כיצד מחשבים מס לביטקוין?

שמעתם על המטבע הקריפטוגרפי ביטקוין? מהפכת המטבעות הקריפטוגרפים, או כפי שאנשים רבים נוטים לכנות אותם, מטבעות וירטואליים או מטבעות דיגיטליים, הגיעה כבר מזמן לישראל. ישראלים

קרא עוד »
אמן חושים מומלץ
איך נבחר אמן חושים?

אם אתם מתכננים אמן חושים לאירוע שלכם, הגעתם למקום הנכון. יש לנו את כל מה שאתה צריך לדעת על בחירת אמן האשליות המושלם למסיבה שלך.

קרא עוד »