מהם מחירי תכנון פרישה ומהם השלבים לקראת

כל שנה יוצאים לפנסיה בישראל עשרות אלפי אנשים ונשים ששגרת חייהם משתנה לרוב בבת אחת. מקורות ההכנסה והכמויות משתנות עם הפרישה ופתאום יש יותר זמן ונחת לשתות את כוס הקפה בבוקר ולבקר את הנכדים. המציאות משתנה ולרוב זה טוב. אך אם לא נתכונן אליה בצורה מיטבית נוכל להיפגע, חלילה, כלכלית ורגשית.

 

תכנון פרישה

תכנון פרישה בעצם בא לעזור לנו להתגבר על הקושי הזה. פגישת ייעוץ עם מומחים בתחום הפרישה יכולה לעשות סדר בכל הבלאגן, ולהכין אותנו בצורה הטובה ביותר מבחינת כלכלית ומבחינת חישוב הצעדים הבאים שלנו. לולא תכנון פרישה טוב, כנראה שתפסידו הרבה כסף ששייך לכם.

 

מחירי תכנון פרישה

המחירים בתכנון פרישה משתנים ותלויים בהרבה גורמים. הגורמים שיכולים להשפיע על המחיר זה האם יש לכם רק מקור פנסיוני אחד או יותר כמו קרן פנסיה או קופת גמל.

גורם נוסף זה שיכול לייקר או להוזיל זה האם התכנון נעשה רק לאחד משני בני הזוג או לשניהם יחד. הרבה פעמים מומלץ לבוא יחד, שני בני הזוג שמתקרבים לגיל הפרישה, כדי לתכנן ביחד את העתיד המשפחתי והזוגי.

בגדול מה שמשפיע על מחיר התכנון זה היקף הטיפול של היועצים בתיק שלכם. אם התיק שלכם פשוט אתם רק תרוויחו. חשוב לזכור שהמחיר שאתם משלמים על תכנון הייעוץ הוא כדאי בכל מקרה, כי בלעדיו כנראה ותפסידו הרבה יותר כסף.

 

מחיר לפרישה ללא תכנון מוקדם

כאמור למעלה, המחיר שמשלמים על ייעוץ הפרישה הוא באופן יחסי לעומת המחיר שתשלמו אם לא תעשו אחד כזה. בתכנון פרישה עם היועצים והמומחים התקציב הפנסיוני שלכם יגדל, בנוסף להתאמות מס שהם יודעים לעשות, וכך תשלמו פחות.

הסיבה היא פשוטה – המומחים יודעים את המשחק של השוק, מבחינת מיסים ודרכי משיכת הכסף מהקרנות השונות, וכך הם יכולים לעשות את הכסף שלכם שווה יותר מאשר אם לא תפנו לאותם אנשי מקצוע מומחים.

 

מהם ההכנות לקראת פגישת ייעוץ

את התכנון לקראת הפנסיה מומלץ להתחיל כמה שיותר מוקדם ועד שנתיים לפני הפרישה על מנת להגיע לפרישה בצורה המיטבית. לפני פגישת הייעוץ לקראת הפרישה מומלץ לחשוב מה אנחנו חולמים לעשות בפנסיה. אילו הוצאות אנחנו חושבים להוציא. כמה עזרה כלכלית נרצה לעזור לילדים ולנכדים. המיפוי של הצרכים והרצונות יעזרו לאנשי המקצוע, כבר מהפגישה הראשונה, להכניס אתכם למסלול המתאים לקראת המשך התהליך. את השאר הם כבר ידאגו להסביר לכם.

 

לסיכום

החשיבות והתועלת הרבה שיש לתכנון פרישה היא לאין ערוך משתלמת יותר מהמחיר שכנראה תצטרכו "לשלם" על אנשי המקצוע שיעזרו לכם בתיק. היום מחירים הם רק מספרים אבל תחשבו על ההפסד הרגשי שעלול לבוא פתאום כשכל המוכר והידוע לכם משתנה. יש דברים שהתועלת שלהם גדולה מהתשלום המספרי שתצטרכו לשלם.

דולרים

 

אולי תאהבו גם את

קוביה
מה היא אונקיית זהב?

כשזה מגיע למתכות יקרות כמו זהב, השאלה כמה שווה אונקיה היא תמיד בראש מעיינינו. אחרי הכל, אונקיות הן יחידת המדידה הסטנדרטית עבור אלמנטים מסוג זה.

קרא עוד »
מטבעה
כיצד מחשבים מס לביטקוין?

שמעתם על המטבע הקריפטוגרפי ביטקוין? מהפכת המטבעות הקריפטוגרפים, או כפי שאנשים רבים נוטים לכנות אותם, מטבעות וירטואליים או מטבעות דיגיטליים, הגיעה כבר מזמן לישראל. ישראלים

קרא עוד »
אמן חושים מומלץ
איך נבחר אמן חושים?

אם אתם מתכננים אמן חושים לאירוע שלכם, הגעתם למקום הנכון. יש לנו את כל מה שאתה צריך לדעת על בחירת אמן האשליות המושלם למסיבה שלך.

קרא עוד »