האם משתלם להשביח את הדירה שלכם לפני המכירה?

אחת השאלות המרכזיות שמעסיקות בעלי דירות לפני מכירה היא האם כדאי להשביח את הנכס.

מדובר בשאלה לא פשוטה מכיוון שלכל תשובה יש יתרונות וחסרונות, ובכל מקרה קיים ממד גדול של אי ודאות: אי אפשר להיכנס באופן מוחלט לראש של הקונה.

יחד עם זאת יש מספר כללי אצבע שיעזרו לנו להחליט בסוגיה. במאמר הבא נציג קווים מנחים למענה על שאלה זאת.

 

לא בטוחים? תשאלו את המומחים

כמו בכל תחום בחיים, גם למכירת נכסים יש את המומחים שלו – אנשים אשר מתמקצעים בענף ויודעים לספק תשובות רלוונטיות לשאלות שמטרידות בעלי דירות. אנשי תיווך מקצועיים, כמו שניתן למצוא באתר https://proagents.co.il יודעים באופן כללי מה מושך קונים ומהם השיפוצים שיכולים למקסם רווח ממכירת הדירה. לכן, לפני שנכנסים לסשן שיפוצים אינטנסיבי שיגזול זמן, מאמץ וכסף הכי טוב להתייעץ עם מביני עניין שיבדקו את הדירה שלכם ויכווינו אתכם להתנהלות נכונה.

 

דברים שחייבים לתקן

בחוזה מכירה סטנדרטי מוכנס לרוב סעיף בדבר ליקויים מוסתרים אשר מחייב את המוכר לטפל בתקלות שהועלמו מן העין. לכם, אם קיימים בדירה ליקויים חמורים הפוגמים בחוויית המגורים מומלץ מראש לתקן אותם לפני שיגיעו המתעניינים. מעבר לכך שכנראה תצטרכו לשלם עליהם בכל מקרה, ליקויים בדירה משרים אווירה בעייתית, מורידים את מחיר הדירה ואף מרחיקים קונים פוטנציאליים. אם זאת הסיטואציה אין שאלה ומוטב להקדים רפואה למכה.

ליקויים יכולים לבוא לידי ביטוי במגוון תחומים: חשמל, אינסטלציה, דלתות וחלונות תקולים ועוד. לכן חשוב לכסות את כל התחומים הרלוונטיים למגורים נאותים ולספק תיקון הולם.

 

להשביח במקומות הנכונים

בעוד שישנם שיפוצים פשוטים שאינם דורשים הרבה, שיפוצים אחרים הם פרויקט של ממש המצריך השקעה של כסף, מאמץ וזמן יקר. לכן חשוב לדעת איזו מקומות הם בעייתיים לשיפוץ ולנסות להשאירם על כנם (אלא אם כן מדובר בתקלות מהותיות). שיפוץ מטבח למשל הוא אירוע יקר ומורכב וכך גם החלפת ריצוף. לכן גם אם משביחים את הנכס, מומלץ להימנע מהתעסקות עם אזורים אלו.

 

 מה ימשוך את לב הלקוח?

השבחת נכס צריכה להיעשות עם חשיבה על הרוכש הפוטנציאלי. סביר להניח שאין לכם טעם חופף מבחינה עיצובית ועל כן כדאי לשפץ באופן ניטרלי כמה שאפשר. השיפוץ צריך להיעשות כך שייצור אווירה נעימה לאנשים הבאים להסתכל אך לא יהיה אישי באופן מובהק. כך למשל, מומלץ להשקיע בצביעה מחודשת של הקירות אשר נותנת תחושת רעננות למרחב, אך כדאי לדבוק בצבעים בהירים ולא בולטים. באותה נימה, כדאי להשקיע בגופי תאורה סולידיים שיפיצו אור נעים בתוך הדירה.

אלמנט נוסף חשוב שיש לו השפעה רבה על המתעניינים הוא דלת הכניסה. היא למעשה הדבר הראשון שהם רואים בדירה ולכן יש לוודא שהיא משדרת את מה שאתם רוצים שהיא תשדר. אם לא אז מומלץ להחליף אותה בדלת חדשה ובעלת מראה נעים.

 

מטבעה ובית

אולי תאהבו גם את

לשפר נכס בחוכמה
איך משביחים נכס בחוכמה?

השבחת נכס היא אחת הפעולות הנדל״ניות החכמות והטובות ביותר שאפשר לעשות. אם אתם משקיעים בשוק הנדל״ן או שוקלים להכנס לתחום – נהדר! חשוב מאד שתכירו

קרא עוד »
משרדים למכירה
קניית משרד: בעד ונגד

קניית משרד היא דבר משתם. אך לא תמיד זה כך. כאן ריכזנו עבורכם את היתרונות והחסרונות המלווים רכישת משרד. חשוב לבחון כל מקרה לגופו ולדעת

קרא עוד »