כמה יעלה לכם משחקי חשיבה למבוגרים מסוגים שונים

משחקי חשיבה למבוגרים, יש דבר כזה, פיתוח המחשבה, יכולות החשיבה, פתרון בעיות ועוד, זה לא שייך רק למוח הצעיר. עבור מבוגרים, העיסוק בפעילויות שדורשות מחשבה הוא קריטי ומשמעותי, עוזר לשפר את יכולות ומהירות החשיבה ולהמשיך לחזק את שריר המוח שיעבוד בתפקוד גבוהה ועוצמתי לכמה שיותר זמן. יש הרבה סוגים כמובן של משחקי חשיבה למבוגרים, ואולי תשמחו לדעת, שהעלויות מצחיקות לצד מה שהמשחקים האלו נותנים.

 

משחקי חשיבה בגיל מבוגר

זה לא סוד שככל שמתבגרים מרגישים את היכולות ללמוד ולזכור דועכות ונחלשות, משחקי חשיבה למבוגרים עוזרים לשפר את תפקוד המוח בגילאים האלו. קשה מאוד להכיר בכך, אך המוח שפוחת בתפקודו עם הגיל זה דבר אמיתי, בין מחלות כאלו לאחרות, זה חלק מתהליך טבעי. אך המוח שלנו הוא כמו שריר, וכן ניתן לחזק אותו לפחות לתחזק ולמנוע הדרדרות.

 

נחקר ונמצא

נעשו המום מחקרים בנושא, אשר הוכיחו את הקשר בין פעילות קוגניטיבית כמו למידה ומשחקי חשיבה, להאטה של קצב ההידרדרות הקוגניטיבית. בעצם היום, יש כמו חדרי כושר למוח, שם אנשים מגיעים בכדי לתרגל משחקי חשיבה בדרגות קושי שונות ועולות. משמעות הדבר, היא שמשחקי חשיבה למבוגרים הם דבר הרבה יותר חשוב מאשר רק לשם ההנאה.

 

המוכרים – פאזלים

יש היום המון סוגים שונים ומגוון מטורף של דוגמאות ומספר חלקים כזה או אחר, פאזלים יכולים להגיע בכל כך הרבה דרכים, צורות וגדלים, וניתן ליהנות מחוויית הרכבת הפאזל לצד שיפור יכולת זיהוי וההתאמה עד לסיום הרכבת התמונה.

 

המאתגרים – קובייה הונגרית

לסיים לסדר קובייה הונגרית יכול להיות מאוד מאתגר, הפתרון מצריך ריכוז רב, הבנה, יכולת אלתור והמון סבלנות. באותו הסגנון יש המון משחקים היום, שמהווים חידה שצריך לפתור על ידי חשיבה יצירתית ויציאה מהקופסה.

 

משחקי שולחן

משחקים כמו שחמט לדוגמא, מצריכים חשיבה, תכנון קדימה ובניית אסטרטגיה, יכולת להבין מה עובר בראש למתמודד שנמצא מולך. ככל שתשחקו יותר במשחקים האלו, תשימו לב לשיפור משמעותי מאוד מהר.

 

משחקי זיכרון

רעיון מעולה למשחק לשיפור יכולות המוח זה משחק הזיכרון, מחק מהילדות, שעוזר לפתח שיפור ביכולות הריכוז, הראייה המרחבית, ההתבוננות וכמובן, הזיכרון.

 

הקלאסיקה – תשבצים

סוג המחשקים הקלאסי המוכר והאהוב, אותם ניצן למצוא בזמינות מידית בעיתונים הרבים ובחוברות השונות, שם תמצאו תשחצים, תשבצים, סודוקו, היגיון ועוד המון משחקים בסגנון הזה. משחקים אלו משפרים את יכולות הזיכרון, המוטוריקה והריכוז.

 

בסופו של דבר העלות תלויה בסוג המשחק

עלויות משחקי החשיבה למבוגרים, כמובן תלויות בסוג המשחק, אך האמת היא שמדובר בסוגי משחקים מאוד פשוטים וזולים חלק אפילו לא עולים דבר וחלק זה עניין של כמה גרושים. ההשקעה בכספית אינה רלוונטית כאן כמעט, כי משחקי חשיבה יכולים להיות פשוטים כמו תשבץ בעיתון מקומי ומאתגרים כמו קובייה הונגרית חדשנית, והכל קל להשיג.

רמי

 

אולי תאהבו גם את

קוביה
מה היא אונקיית זהב?

כשזה מגיע למתכות יקרות כמו זהב, השאלה כמה שווה אונקיה היא תמיד בראש מעיינינו. אחרי הכל, אונקיות הן יחידת המדידה הסטנדרטית עבור אלמנטים מסוג זה.

קרא עוד »
מטבעה
כיצד מחשבים מס לביטקוין?

שמעתם על המטבע הקריפטוגרפי ביטקוין? מהפכת המטבעות הקריפטוגרפים, או כפי שאנשים רבים נוטים לכנות אותם, מטבעות וירטואליים או מטבעות דיגיטליים, הגיעה כבר מזמן לישראל. ישראלים

קרא עוד »
אמן חושים מומלץ
איך נבחר אמן חושים?

אם אתם מתכננים אמן חושים לאירוע שלכם, הגעתם למקום הנכון. יש לנו את כל מה שאתה צריך לדעת על בחירת אמן האשליות המושלם למסיבה שלך.

קרא עוד »