כיצד מחשבים מס לביטקוין?

שמעתם על המטבע הקריפטוגרפי ביטקוין? מהפכת המטבעות הקריפטוגרפים, או כפי שאנשים רבים נוטים לכנות אותם, מטבעות וירטואליים או מטבעות דיגיטליים, הגיעה כבר מזמן לישראל. ישראלים רבים רואים את היתרונות הרבים הגלומים בעולם זה ומחליטים להיכנס אל מסחר במטבעות קריפטוגרפים כמו ביטקוין, כדי להניב רווחים. כמו רווחים ממקורות שונים, גם על ביטקוין חל מיסוי.

 

מהו ביטקוין?

כדי להסביר מהו ביטקוין, צריך קודם כל להבין מהו מטבע קריפטוגרפי. מטבע קריפטוגרפי הוא למעשה סוג של מטבע דיגיטלי או מטבע וירטואלי. המטבע נמצא בתוך מחשב, כאשר הוא לא מוחשי ולא ניתן ליצור איתו מגע. קיימים מטבעות קריפטוגרפים שעברו עיבוד פיזי כלשהו, דרך כרטיסי אשראי לדוגמה, אך רוב המטבעות היו ועודם וירטואליים.

ביטקוין עם כך, הוא אחד מהמטבעות הקריפטוגרפים שקיימים בעולם הדיגיטלי. כמו שיש מטבעות פיזיים עם שמות שונים, כמו שקל, דולר או יורו, כך יש מטבעות קריפטוגרפים שונים. הביטקוין הוא ככל הנראה המפורסם שבמטבעות אלו.

 

מיסוי בישראל

כשמדברים על עניינים כספיים או רווחיים, אי אפשר שלא להתייחס אל עניין המיסוי, הכולל גם מיסוי לביטקוין. מיסוי בישראל עובד בצורה לא מורכבת מדי. רשות המיסים היא הגוף האחראי על גביית המיסוי, כאשר גביית המס אותה היא מבצעת נעשית על פי החוק.

צורות המיסוי בישראל שונות, כאשר קיימים מיסים כמו מס הכנסה, מס רווחי הון, מס ערך מוסף, מס חברות, דמי ביטוח לאומי, מס ריבוי דירות ועוד.

 

מיסוי ביטקוין

הביטקוין הגיח לעולם בשנת 2009. משנת 2009 ועד שנת 2018, לא הייתה רגולציה בכל נושא המס בישראל בתחום המטבעות הדיגיטליים. בשנת 2018 רשות המיסים החליטה להתייחס אל הביטקוין לראשונה. לפי הרשות, הביטקוין הוא יותר נכס מאשר מטבע, שכן התנודות הגבוהות מבחינת שווי הביטקוין וחוסר הקלות למימוש אותו ערך, הופכים אותו לדומה יותר לנכס מאשר למטבע.

כתוצאה מכך, הוחלט שהמס על הביטקוין יהיה מס רווחי הון. מס רווחי הון בישראל עומד על 25%. הכוונה במס רווחי הון היא תשלום מס על הון מסוים שנוצר כתוצאה ממימוש של נכסים שונים המוגדרים בחוק. למשל, כאשר מוכרים מניות ברווח ריאלי, יש לשלם מס זה.

 

לא משלמים כשאין אירוע מס

מס על ביטקוין משלמים רק כאשר יש אירוע מס, כמו כל נכס אחר הכפוף למס רווחי הון. כאשר לא עושים כלום עם הנכס, עם הביטקוין במקרה הזה, אין צורך לשלם מיסוי. רק כאשר הנכס ממומש ברווח, יש לשלם 25% מהרווח.

 

עבודה עם רואה חשבון

בסופו של דבר, עולם המיסוי הוא עולם רחב, הכולל בתוכו חוקים שונים וסיטואציות רבות, בהן אנו יכולים למצוא את עצמנו ככאלו שלא מסוגלים להכריע בדבר תשלום המס. לכן, ניתן לעבוד עם אנשי מקצוע, כמו רואי חשבון המתמחים במטבעות קריפטוגרפים.

כספים

 

אולי תאהבו גם את

קוביה
מה היא אונקיית זהב?

כשזה מגיע למתכות יקרות כמו זהב, השאלה כמה שווה אונקיה היא תמיד בראש מעיינינו. אחרי הכל, אונקיות הן יחידת המדידה הסטנדרטית עבור אלמנטים מסוג זה.

קרא עוד »
אמן חושים מומלץ
איך נבחר אמן חושים?

אם אתם מתכננים אמן חושים לאירוע שלכם, הגעתם למקום הנכון. יש לנו את כל מה שאתה צריך לדעת על בחירת אמן האשליות המושלם למסיבה שלך.

קרא עוד »