שמירה על הנכס שלכם – טיפול למערכת הביוב הביתית

כשאנחנו שומעים את המילה ביוב, מה שעולה לנו לראש בדרך כלל הוא פתחי ביוב, מנהרות תת קרקעיות מלאות במים מזוהמים, וערימות של פסולת מרקיבה.

כן, תיאור לא מושך במיוחד.

אבל ביוב באופן כללי הוא דבר שנתפס בעינינו כלא מושך.

על  כן, אנשים רבים מתפלאים כשהם מגלים שהביוב יכול להגיע ממש עד לפתח ביתם- או יותר נכון לפתח צנרתם.

 

מבנה מערכת הביוב הביתית

ישנה צנרת בכל הבית, שתפקידה להזרים מים נקיים לברזים השונים. ישנה צנרת נוספת, שתפקידה להזרים את המים המלוכלכים הלאה. מה זה הלאה? מערכת הצינורות הביתית משתייכת למערכת צינורות גדולה יותר, האחראית על פינוי הפסולת. מערכת זו מתחברת בסופו של דבר למערכת לטיהור שפכים, שתפקידה לסנן חומרים מזיקים מהמים, בכדי שניתן יהיה למחזר אותם.

אך בטרם הפסולת מגיעה למערכת הטיהור, היא נמצאת בתוך מערכת צינורות שאמורה להיות מתוחזקת היטב. חשיבות התחזוקה היא גבוהה, משום שמערכת שאינה מתוחזקת היטב עלולה להיסתם. מערכת סתומה מובילה לכך שהפסולת נשארת במקום, מרקיבה, ועלולה לגרום לנזקים שונים –ביניהם מחלות.

 

טיפול מונע

בכדי להימנע מהגעה לסיטואציה בה אחד הצינורות סתום, היינו ממליצים להפקיד מלכתחילה על מספר דברים:

שירותים –

אסור בשום פנים ואופן להשליך לשירותים טיטולים, פדים וגם לא מגבונים. המים אולי ירדו בפעמים הראשונות, אך בטווח הרחוק תיווצר סתימה שיהיה קשה מאד לפתור אותה. במידה ואתם גרים בבית ישן, שהצנרת שלו לא עברה חידוש, היינו ממליצים לבדוק מול בעל הבית האם בטוח להשליך לאשפה נייר טואלט. אולי תתפלאו לשמוע, אבל בחלק מהמקרים התשובה תהיה שלילית.

 

מקלחת/ אמבטיה –

בזמן המקלחת היינו נמנעים משימוש במוצרים שמנים יחסית, דוגמת פילינג המבוסס על שמן או סבונים מוצקים, שהם, לרוב, בעלי אחוזי שומן גבוהים. בכך תחסכו לעצמכם נזק שאמנם לא נראה בטווח הקרוב, אך בטווח הרחוק הוא משמעותי מאד. דבר נוסף שחשוב להקפיד עליו הוא מסננת לאמבטיה, כזו ששמים בפתח הניקוז. בכך תמנעו משערות להיכנס לצנרת. שערות בודדות אולי לא יעשו נזק רב, אך אם יצטברו שיערות רבות – תיווצר סתימה.

 

כיור מטבח –

בכיור המטבח היינו ממליצים לשים מסננת לכיור. מסננת שכזו תמנע מרוב חתיכות האוכל להיכנס לצנרת, ובכך תמנעו גם מסתימות עתידיות. כמו כן, היינו נמנעים מהשלכה של קפה שחור ושמן לכיור. במקום זאת, השליכו אותם לפח.

 

טיפול מקצועי

במידה ומאוחר מדי בשבילכם כדי להסתפק בטיפול מונע בלבד, ישנן חברות המספקות שירותי ביובית. סתימות בקווי הביוב הן דבר נפוץ, אך לא נעים – לא נעים להתמודד עם מים מזוהמים שעולים מפתח הצנרת, דבר שהוא לא רק מסריח, אלא עלול לגרום למחלות. על כן, במידה ואתם זקוקים לשירותי ביובית מומלצים בתל אביב, אל תתמהמהו וצרו קשר כבר היום.

 

 

אולי תאהבו גם את

משרדים למכירה
קניית משרד: בעד ונגד

קניית משרד היא דבר משתם. אך לא תמיד זה כך. כאן ריכזנו עבורכם את היתרונות והחסרונות המלווים רכישת משרד. חשוב לבחון כל מקרה לגופו ולדעת

קרא עוד »