החשיבות שבניהול פרויקטי נדל"ן

ניהול פרויקטים בבנייה הוא תחום מורכב מאוד, מה שיצריך את זוג הידיים המקצועיות ביותר שניתן לאתר באזור כזה או אחר בארץ. לא פעם, שווה אפילו להזמין מנהלים אשר מתגוררים בקצה השני של ישראל, זאת כי הם עשויים להיות מקצועיים יותר מאחרים. מה חשוב לדעת בנושא? 

התהליכים של ניהול פרויקטים בעולם הנדל"ן דורשים המון ידע, תשומת לב לפרטים ויכולת לנווט בין משימות מרובות בצורה סימולטנית. במובן מסוים, אנשי ניהול פרויקטים בתחום הנדל"ן צריכים להיות סוג של "קוסמים" אשר מסוגלים לנהל כמה חזיתות במקביל. בתוך כך, חלק מתחומי האחריות של ניהול פרויקטים בבניה הם:

  • תזמון אספקת ציוד וחומרים: מפקחי הבנייה אחראיים על תיאום וקבלת חומרי בנייה.
  • פועלים וקבלני משנה: מפקחי הבנייה יהיו אחראיים על אנשי מקצוע אלו.
  • בקרת איכות בנייה: בצמוד לאדריכל, הקבלן והמהנדס, גם מקפחי הבנייה נמנים על בקרת האיכות של שלבי בנייה שונים.
  • ציר זמנים: לכל שלב בבנייה יש ציר זמנים משלו, עליו יהיה אחראי מפקח הבנייה ויוודא כי שלבים שונים מבוצעים  במסגרת הזמן הנתון.

 

מה כולל ניהול פרויקט בנייה בנדל"ן?

בין אם מדובר על פרויקט תמא 38 או פרויקט אחר, ניהול פרויקט בנייה בנדל"ן יכול להיות מאתגר במיוחד, זה ברור וידוע. רוב הפרויקטים כרוכים במגוון רחב מאוד של משימות, מה שלעיתים אומר פיקוח על כל הפרויקט מתחילתו ועד סופו. בהיבט הזה של הדברים, המפקחים לרוב יהיו אחראיים על ארגון קבלני משנה וספקים.

בכל הנוגע לנושא התקצוב של הפרויקט, זהו לא תחום אחריותם של מפקחי הפרויקט. מצד שני, מפקחי הבנייה כן יהיו אחראיים על שמירה של קודי בנייה ותקנות בטיחות. זאת, בצמוד למהנדס והאדריכל, אשר מגדירים מלכתחילה את אותן תקנות בטיחות.

ניהול פרויקטים בבניה

מי הוא מפקח הבנייה ומדוע צריך אותו?

את מפקח הבנייה צריך בשטח מסיבות ברורות – הקבלנים לא תמיד נמצאים באתר הבנייה. מלבד זאת, מנהל הפרויקט הוא איש מקצוע מאורגן, בעל יכולת חשיבה אסטרטגית ובעל כישורים שונים שנחשבים מהותיים בכל אתר בנייה.

במובן הזה, מפקחי הבנייה הם בעצם סוג של צלע מקשרת בין האדריכל, הקבלן, המהנדס, הפועלים והציוד. ללא מפקחי הפרויקטים, לא יהיה בעצם מי שיתווך בין כל אותם גורמים רבים ושונים שזקוקים לעבוד בקורלציה אחד עם השני.

 

לסיכום, מהן תכונות האופי הנדרשות למפקחים?

באופן כללי, תכונות האופי הנדרשות למפקחי בנייה בעולם הנדל"ן הן:

  • כריזמה ויכולת הנעה של אנשים.
  • יכולת להתנהל בכמה חזיתות במקביל.
  • יכולת פתרון בעיות בשטח.
  • יכולת לייצר אינטראקציה תקינה עם אנשים.

יש לציין, התכונות שלעיל הן רק חלק מסט התכונות שנדרשים ליישם אנשי מקצוע אלו. כמו כן, מפקחי בנייה צריכים להיות בוגרים של קורסים בתחום זה, מה שמצריך סיום מסלולי לימודים בהתאם.

ניהול פרויקטים בבניה

אולי תאהבו גם את

לשפר נכס בחוכמה
איך משביחים נכס בחוכמה?

השבחת נכס היא אחת הפעולות הנדל״ניות החכמות והטובות ביותר שאפשר לעשות. אם אתם משקיעים בשוק הנדל״ן או שוקלים להכנס לתחום – נהדר! חשוב מאד שתכירו

קרא עוד »
משרדים למכירה
קניית משרד: בעד ונגד

קניית משרד היא דבר משתם. אך לא תמיד זה כך. כאן ריכזנו עבורכם את היתרונות והחסרונות המלווים רכישת משרד. חשוב לבחון כל מקרה לגופו ולדעת

קרא עוד »