מה ההבדל בין תזרים מזומנים לדו"ח רווח והפסד?

חלקנו מכירים את ההבדל בין תזרים מזומנים לבין דו"ח רווח והפסד. על מנת שתוכלו לנהל את העסק בצורה נכונה ורווחית, עליכם להכיר את שני הפורמטים הללו, לדעת מה המשמעות של כל אחד מהם – ומה ההבדלים ביניהם.

תזרים מזומנים – מהו?

תזרים מזומנים הוא אחד מסוגי הדוחות הנפוצים ביותר בהקשר של ניהול עסק וקבלת מידע על רווחיות העסק. מטרת הדו"ח היא לפרט את כל ההוצאות וההכנסות של בית העסק בפועל. הדו"ח משמש בעיקר את בעל העסק למטרה אחת ועיקרית – לבחון האם העסק עומד במסגרת האשראי הקיימת ובהתחייבויות השונות של העסק (החל מתשלומים לספקים, לעובדים, תשלומי ארנונה, שכירות ועוד הוצאות הקיימות לעסק).
תזרים מזומנים שמעיד על בעיה כלשהי, מצריך תגובה ישירה מצד בעל העסק. אדישות במקרים כאלה, עשויה להוביל את העסק להפסדים ולאיבוד כספים רב. תזרים מזומנים בעייתי בא לידי ביטוי ברמת הכנסות נמוכה יותר מרמת ההוצאות  מה שמעיד על מחזור שלילי.
ישנן דרכי פעולה רבות במקרים שכאלה – החל מבקשת הלוואה, הגדלת היקף האשראי, הון עצמי וכדומה…

דו"ח רווח והפסד – מהו?

דו"ח רווח והפסד, נועד לרכז את פירוט ההוצאות מול ההכנסות של בית העסק (לפרק זמן מוגדר). הנתונים מגיעים ממסמכים שונים המתקבלים לאורך אותו פרק זמן – על בסיס הפעילות השוטפת של בית העסק. הוצאות משרדיות, עבודה מול ספקים, תשלומים לעובדים ושכירות – הם רק חלק מהחשבוניות שנכנסות לדו"ח. דו"ח רווח והפסד אינו מתייחס למועד ההכנסה או ההוצאה של הכספים בפועל. למעשה, הדו"ח מראה בצורה הפשוטה ביותר את היקף הרווחים מול ההוצאות בתקופה מסוימת.

חשוב לציין שייתכנו מצבים בהם דו"ח רווח והפסד הינו חיובי ודו"ח תזרים המזומנים הינו שלילי ולהיפך: לדוגמא במקרים בהם טרם נגבה תשלום מהלקוחות ולכן הם לא מצוינים בדו"ח רווח והפסד (ובדו"ח תזרים מזומנים הם כן מצוינים), ומקרים בהם הונפקו חשבוונית לטובת שכירות, תשלומים לספקים וכו' – ולכן תזרים המזומנים חיובי אל מול דו"ח רווח והפסד שלילי.

ישנם מספר הבדלים מהותיים בין שני סוגי הדוחות הללו. מטרת הדוחות היא להעניק לבעל העסק תמונת מצב תקציבית של העסק. ההבדל הוא בתוכן הדוחות – כפי שציינו קודם לכן.
על מנת שתוכלו להגיע לדוחות חיוביים, אנו ממליצים לכם להשתמש בשירותיו של יועץ עסקי ופיננסי איכותי, וותיק ומנוסה שיוכל לסייע לכם להגיע למספרים החיוביים. ייעוץ עסקי ופיננסי נכון יסייע לכם לנהל את תקציב בית העסק בצורה נכונה, את התשלומים השונים, לסייע לכם בשיפור שביעות הרצון של הלקוחות שלכם ובאופן כללי – לקחת את העסק שלכם צעד אחד קדימה! אל תתפשרו כאשר מדובר בעסק שלכם, השקיעו בו ותקבלו את התשואה בחזרה.

אולי תאהבו גם את

קוביה
מה היא אונקיית זהב?

כשזה מגיע למתכות יקרות כמו זהב, השאלה כמה שווה אונקיה היא תמיד בראש מעיינינו. אחרי הכל, אונקיות הן יחידת המדידה הסטנדרטית עבור אלמנטים מסוג זה.

קרא עוד »
מטבעה
כיצד מחשבים מס לביטקוין?

שמעתם על המטבע הקריפטוגרפי ביטקוין? מהפכת המטבעות הקריפטוגרפים, או כפי שאנשים רבים נוטים לכנות אותם, מטבעות וירטואליים או מטבעות דיגיטליים, הגיעה כבר מזמן לישראל. ישראלים

קרא עוד »
אמן חושים מומלץ
איך נבחר אמן חושים?

אם אתם מתכננים אמן חושים לאירוע שלכם, הגעתם למקום הנכון. יש לנו את כל מה שאתה צריך לדעת על בחירת אמן האשליות המושלם למסיבה שלך.

קרא עוד »