החשיבות של התייעצות עם אנשי מקצוע מתחום המשכנתאות

אם התחלתם להבין שלא תוכלו להמשיך לשלם שכר דירה לעד ואם אתם רוצים שבסופו של דבר יישאר לכם נכס שרשום על שמכם, ברור מדוע אתם חושבים לקנות דירה. זה אפילו לא משנה אם אתם מעדיפים, ויכולים להרשות לעצמכם, לקנות דירה למגורים או שאתם קונים דירה להשקעה.

מה שבטוח זה שאם תוכלו לקבל את המשכנתא הכי טובה שאפשר מהבנק, מדוע שתתפשרו על תנאים פחות נוחים? מצד שני, מה אתם באמת יודעים על עולם המשכנתאות אם זו הפעם הראשונה בחייכם שבה אתם נמצאים בסיטואציה הזאת? אומנם כולנו מכירים אנשים שלקחו משכנתא ומשלמים אותה לאורך שנים, אך זה לא כמו לעשות בעצמכם את הצעד הזה. יש הרבה מאוד שאלות שיכולות להתעורר לאורך הדרך ולכן, אם חשוב לגם לעשות את זה כמו שצריך ובצורה נכונה, עדיף יהיה לפנות אל יועצי משכנתא כמה שיותר מהר.

 

מדוע יועץ משכנתא פרטי עדיף על פני יועץ משכנתאות בבנק?

בכל בנק שאליו נפנה נוכל לא רק לקבל משכנתא והצעות שונות, אלא גם נוכל להתייעץ עם יועץ המשכנתאות של הבנק. זה בהחלט טבעי שרוב האנשים חושבים להתייעץ עם איש המקצוע הזה, אך מצד שני, האם זה באמת נכון ונחוץ? בכלל לא בטוח. העניין הוא שיועץ המשכנתאות של הבנק לא תמיד יחשוב לפני הכול על האינטרס של הלקוח, אלא להפך, הוא ייראה לנגד עיניו את האינטרס של הבנק.

משמעות הדברים היא שבהחלט עלול להיות שבסופו של דבר ההצעה שתקבלו לא באמת תהיה מספיק טובה ולא בטוח שהריבית תהיה כזו שתוכלו להתמודד איתה. לכן, אם אתם יכולים לפנות אל יועץ משכנתאות פרטי שכן רואה לנגד עיניו את טובת הלקוח, מדוע שלא תעשו זאת? אין ויכוח על כך שכאשר פונים אל יועץ משכנתאות פרטי משלמים לו לא מעט כסף, אך מצד שני, הוא בהחלט האדם שגם יוכל לעזור לכם לחסוך כספים בעתיד ולכן זה צעד ששווה לשקול בחיוב.

איך בוחרים יועץ משכנתאות?

האמת היא שבישראל יש הרבה מאוד יועצי משכנתאות ואפשר להבין מדוע. כלומר, אם כל משפחה שניה כמעט לוקחת משכנתא, זה טבעי שגם יהיו אינספור אנשים שירצו לייעץ בתחום הזה ולכן נשאלת השאלה כיצד נכון יהיה לבחור את יועצי המשכנתא שלכם. ראשית, תוכלו לשמוע המלצות ממכרים או מקולגות מהעבודה שכבר קיבלו ייעוץ כזה ויצאו מרוצים ושנית, תוכלו גם לבדוק דבר או שניים על חברת הייעוץ שאליה תפנו.

האם מדובר על חברת ייעוץ משכנתאות שקיימת כבר שנים? מה כולל השירות שמבטיחים לכם? והאם אנשי המקצוע שתפגשו יעשו הכול כדי לעזור לכם בצורה נכונה? שימו לב שהיום משכנתא זה כבר מזמן לא משהו שלוקחים אלא משהו שמתכננים ולכן חשוב לפנות אל יועצי משכנתא שעובדים בצורה מודרנית ונכונה. עוד דבר שחשוב מאוד להתייחס אליו, זו השאלה האם שירותי הייעוץ יכללו גם את הגעתו של היועץ איתכם לבנק או לא.

יש לכך חשיבות כי הרבה פעמים כאשר הלקוח מגיע לבנק עם יועץ המשכנתאות הפרטי שלו, התנאים שהוא יקבל בסופו של דבר יהיו טובים יותר. נציגי הבנק מבינים שלא באתם לבד, שעשיתם שיעורי בית ושיש מי שיוכל לדאוג לאינטרסים שלכם. לכן תמיד הם יציעו ללקוחות כאלה מסלולי משכנתא טובים יותר, אז מה פתאום שתוותרו על כך? שווה לפנות לקבלת יעוץ משקוף – מומחים בתחום המשכנתאות וכדאי שתתחילו לחפש לכם את היועץ המוביל עוד היום.

רוצים לקרוא עוד על מחזור משכנתא לחצו כאן

אולי תאהבו גם את

משכנתא
מהי משכנתא צמודת אגח

מהי משכנתא צמודת אגח? הלוואת המשכנתא היא עניין מורכב. כמו בכל צעד בחיים, גם בלקיחת משכנתא חשוב לנו להבין – אילו אפשרויות עומדות בפנינו? על

קרא עוד »
מחזיק מפתחות של בית
משכנתא למסורבים מה עושים?

בעוד שחלומו הנכסף של כל אדם כמעט הוא רכישת נכס למטרת מגורים, לפעמים הדרך עד הנכס מפותלת ורוויה בקשיים. לא פעם, אנשים מסורבים לקבל משכנתאות

קרא עוד »