מחפשים שינוי – עידן האינטרנט שדרג את פוליסות הביטוח

בזכות האינטרנט, כל אחד מאיתנו יכול להשוות בין פוליסות ביטוח, לחסוך בהוצאות ולשדרג את התנאים בלחיצת כפתור אז איך מנצלים את זה ומה צופן העתיד? הנה המדריך המלא

 

רכישת ביטוח דרך האינטרנט היא כבר מזמן לא פריבילגיה של בעלי הון או אנשים בעלי רקע טכני. בעידן שבו כל אחד ואחת מאיתנו יכולים להשוות בין פוליסות ביטוח בלחיצת כפתור בודדה, אין שום סיבה לוותר על היתרונות. בנוסף, חברות ביטוח מציעות פחות או יותר את כל הפוליסות שלהן לרכישה אונליין ובמחירים מעודכנים וזולים.

גם מקומות ותיקים מבינים את משמעות השינוי ומאמצים אותו. למעשה, לפעמים נדמה כאילו ענף הביטוח מאמץ חידושים טכנולוגיים מהר יותר מכל תחום אחר. הראשונים ליהנות מכך הם כמובן הצעירים, אבל אין שום סיבה שהמבוגרים יישארו מאחור.

 

למה דווקא האינטרנט הוזיל את פוליסות הביטוח?

מאחורי הקלעים מתרחשים במקביל כמה תהליכים שונים, שהתוצאה העיקרית שלהם היא הוזלה של פוליסות הביטוח לאחר חדירת הענף לאינטרנט. קודם כל, השוואת מחירים מאז ומעולם הייתה תנאי לחיסכון בהוצאות – אבל בעבר היינו צריכים לצאת בשבילה מהבית, לעמוד בפקקים ולחכות בתור. חוץ מזה, רובנו מעדיפים להדחיק את נושא הביטוח ולכן מלכתחילה ויתרנו על התענוג.

אבל בזכות האינטרנט, אין שום סיבה לעשות את זה. אנחנו יכולים כבר עכשיו לדעת בדיוק כמה ועל מה אנחנו משלמים, כמה תציע לנו חברה אחרת ואיך זה ישפיע על משק הבית. אם גם נשאיר פרטים באתר, נציגי החברות יחזרו אלינו עם הצעה אטרקטיבית ויעשו עבורנו את העבודה.

 

הטכנולוגיה עוזרת למבטחים – וגם למבוטחים

בהיבט הטכני, עידן האינטרנט שידרג את פוליסות הביטוח בגלל שהוא הכריח את החברות להתייעל. אם חברה רוצה לשרוד בעידן של היום, היא חייבת להיות שקופה ולאפשר לקהל הלקוחות והמבוטחים שלה לבצע כמה שיותר פעולות אונליין.

במילים אחרות, נוצר מצב שבו הטכנולוגיה מקדמת את ענף הביטוח ומאיצה אותו לעבור שינויים. שינויים אלו הם לרוב לטובה, כי הצרכנים והמבוטחים יודעים טוב יותר מה מגיע להם והם לא מוכנים להתפשר.

 

מה צופן העתיד?

השאלה המתבקשת היא איך ייראה העתיד של תחום הביטוח. אז מצד אחד, החברות עושות את כל ההתאמות הנדרשות וכמעט כל החישובים נעשים על בסיס אלגוריתמים מתקדמים לצורך התאמה אישית של הפוליסה והמחיר. מצד שני, יש יותר ויותר תחרות גם מצד גופים קטנים והלקוחות עצמם מעוניינים לשפר תנאים ועמדות.

התוצאה תהיה ככל הנראה ענף ביטוח שנשען רובו ככולו על הדיגיטל. בעידן המקוון, אנחנו לא רק נרכוש ביטוח דרך האינטרנט – אלא גם נגיש את התביעה ואולי אפילו את הערעור. בינתיים, מה שכדאי לעשות זה עדיין להתייעץ עם בעלי מקצוע.

דוגמא לסוכנות ביטוח אשר משתמשת באינטרנט בכל הנוגע לביטוחים ופוליסות, תוכלו לראות באתר ארנפלד סוכנות ביטוח בע"מ.

אולי תאהבו גם את

מטבעות בית
מתי זה משתלם לעשות ביטוח דירה?

הדירה היא אחד הנכסים היקרים ביותר עבורנו, כלכלית ומנטלית. בדירה שלנו אנו מאחסנים מגוון חפצים ורהיטים יקרים לרבות: מחשבים, כלי כסף, תכשיטים, תמונות ועוד. על

קרא עוד »