מתי זה משתלם לעשות ביטוח דירה?

הדירה היא אחד הנכסים היקרים ביותר עבורנו, כלכלית ומנטלית.

בדירה שלנו אנו מאחסנים מגוון חפצים ורהיטים יקרים לרבות: מחשבים, כלי כסף, תכשיטים, תמונות ועוד.

על מנת לשמור על המבנה של הדירה נוח ומתאים למגורים ועל מנת למנוע הפסד כספי שייגרם במידה ואחד מהחפצים היקרים בבית יינזק, יש לעשות ביטוח

דירה, על המבנה ועל תכולתו.

כאשר אנו רוכשים נכס, עולה השאלה המתבקשת: "האם זה משתלם לעשות ביטוח דירה?". במאמר זה תוכלו לקבל מידע שיסייע לכם לענות על שאלה זו, יבאר לכם מהו ביטוח דירה ויאפשר לכם לבחור ביטוח דירה טוב ומתאים לדירה שלכם.

 

מהו ביטוח דירה?

קיימים שני סוגים מרכזיים של ביטוח דירה: ביטוח על המבנה וביטוח על תכולת הדירה.

ביטוח על המבנה מכסה על נזקים שנגרמו למבנה על כל חלקיו השונים לרבות: מרפסות, גדרות ותשתיות. ביטוח זה יפעל במידה והמבנה יינזק כתוצאה מאסונות מסוימים כגון: נזקי אש, נזקי טבע, פריצה לבית ועוד. גובה הפיצוי שתקבלו ייקבע כאשר תרכשו את פוליסת הביטוח בהתאם לערך הנכס שברשותכם.

ביטוח על תכולת הדירה הוא ביטוח שמכסה על נזקים שנגרמו לרכוש ששייך לבני הבית הגרים במבנה ושאינו מחובר אליו באופן קבוע. חוק ביטוח דירה מחלק את החפצים לסוגים שונים כך שקיימים חפצים שהביטוח אינו מכסה לרבות: אמצעי תשלום, כלי רכב, בעלי חיים וכלי נשק.

 

מתי כדאי לעשות ביטוח דירה?

טרם רכישת פוליסת הביטוח, עליכם לחשוב היטב האם ביטוח הדירה משתלם עבורכם או שעדיף לכם לקחת את הסיכון ולא לבטח את הדירה ואת תכולתה. ראשית, עליכם להעריך את רמת הסיכון של הדירה שלכם, כלומר להחליט מהי הסבירות שאחד האסונות המכוסים בביטוח יתרחש בדירה שלכם. עליכם לקבוע האם הסבירות נמוכה או גבוהה והאם אתם מוכנים לקחת את הסיכון.

לגבי ביטוח תכולה, עליכם להעריך מהו מחיר התכולה שלכם ולהחליט האם משתלם לכם לשלם כל חודש סכום מסוים כדי לבטח את מחיר זה. חשוב לבחור בפוליסת ביטוח תכולה שמותאמת אישית על פי סקר של שמאי רכוש שיגיע לדירה שלכם ויחליט מהו השווי הכספי של התכולה שלכם.

 

כיצד בוחרים ביטוח דירה?

בחירת ביטוח דירה צריכה להתבצע באופן מחושב ושקול. חשוב לוודא שביטוח הדירה מציע פיצויים גבוהים על נזקי מבנה, נזק לתכשיטים, נזק שנגרם עקב רעידות אדמה ועוד. לאחר בחירת ביטוח הדירה חשוב למלא את הפרטים של הדירה ותכולתה בצורה מדויקת ומפורטת. מילוי הפרטים הללו בצורה רשלנית ומזלזלת עלול לגבות מככם מחיר יקר ועוגמת נפש רבה בעתיד.

לסיכום, טרם רכישת פוליסת ביטוח דירה חשוב להתייחס לרמת הסיכון של הדירה ולשווי תכולתה וכך לוודא שרכישה זו משתלמת וטובה עבורכם. כמו כן, חשוב להקדיש מחשבה רבה בבחירת הביטוח הטוב והמתאים ביותר עבורכם ועבור הדירה שלכם.

 

בניין מגורים

אולי תאהבו גם את