האם כדאי לקחת משכנתא בשביל שיפוץ הבית

כשמתכננים את ביצוע השיפוצים בבית, אחד הדברים הראשונים שכדאי לחשוב עליהם הוא כיצד ניתן להשיג את המימון לביצוע השיפוצים. גם כאשר מדובר בשיפוצים שהם ממש חיוניים, כגון החלפת מערכת חשמל.

החלפת צנרת או ביצוע עבודות יסודיות למניעת רטיבות בקירות, מתחת לרצפה או בגג, עדיין חשוב לדעת כיצד לממן את התענוג המפוקפק. מהן הדרכים האפשריות להשגת מימון לשיפוצים? מהי בעצם נטילת משכנתא לשיפוצים בבית ומדוע היא עדיפה? היכן ניתן לקחת משכנתא לשיפוצים שתסייע במימון השיפוצים בשלמותם, בתנאים הטובים ביותר? כדאי לקרוא – כל התשובות בהמשך.

 

מימון לשיפוצים – משיכת חסכונות, קרנות השתלמות ומתנות

בדרך כלל, מי שאיננו נמנה עם עשירי הארץ, יצטרך לקחת הלוואות בשביל שיפוץ דירה שיסייעו לו במימון השיפוצים. ישנם מקורות כספיים שונים המעניקים הלוואות, ובחלק מהמקרים התנאים שלהן ממש סבירים. המקום הראשון והכמעט מובן מאליו שבו ניתן להשיג הלוואות לשיפוצים, הוא הבנק. ואכן, הבנקים יכולים להעניק הלוואות, בתנאים טובים יחסית ובפריסת תשלומים סבירה.

זאת, בהתאם לגובה ההלוואה מצד אחד, ורמת המהימנות והאמינות של נוטל ההלוואה מצד שני. החל משנת 2019, יכול כל בנק' ומוסד פיננסי להשיג את הפרופיל האישי של כל לווה פוטנציאלי, ולהתאים את תנאי ההלוואה באופן אישי לכל לווה.

מקורות כספיים נוספים שעשויים לסייע בתהליך, הם תוכניות חיסכון ישנות שכבר הגיע הזמן למשוך אותן, או אפילו אם זמן הפירעון שלהן לא הגיע. לרוב, עדיף לממן את השיפוצים בעזרת שבירת תוכניות חיסכון, שממילא אינן נושאות ריבית משמעותית, מאשר לקחת הלוואה ולשלם ריביות שבמקרים רבים עשויות להגיע לכדי עשרה אחוזים ויותר לשנה. אם בתוכנית החיסכון או בקרן ההשתלמות הצטברו סכומים ניכרים, הדבר יכול לסייע מאד.

 

היתרונות הגדולים של משכנתא לשיפוצים

התהליך שרכים מכירים אותו בשם לקיחת משכנתא לשיפוצים, מורכב משלושה שלבים עיקריים: בשלב הראשון, נקבעים המחירים הנדרשים עבור ביצוע שיפוצים כל שהם. אם המחירים הללו הם גבוהים, ולא ניתן לממן אותם מחסכונות או מהלוואות קטנות, הרי שרק משכנתא לשיפוצים יכולה להיות פתרון הוגן.

בשלב הבא, מחסלים את המשכנתא הקיימת, שבמקרים רבים שולמה עד תומה. בשלב שלאחריו, לוקחים בעלי הנכס משכנתא על הנכס, בסכומים שהם גבוהים מיתרת המשכנתא שנסגרה.

היתרון בשיטה הזאת הוא ברור. בראש וראשונה – ניתן לקחת סכומים גבוהים מאד יחסית, תוך הימנעות מהעלאת ההחזר החודשי באורח ניכר. זאת, בעיקר כיוון שניתן לפרוש את ההחזר על פני עשר שנים לפחות.

יתרון נוסף בהלוואה מהסוג הזה, היא הריביות על המשכנתא, שהן נמוכות מאד יחסית לכל הלוואה בנקאית או חוץ בנקאית, הן בעבר והן כיום.

אם אתם חושבים על לקיחת הלוואת משכנתא לשיפוצים, זה המקום הנכון עבורכם.

כדאי ליצור כבר כעת קשר ואנשי המקצוע שלנו יסבירו לכם את מהות התהליך ואת מידת החיסכון הנובע מהגדלת המשכנתא, תוך מתן עזרה וסיוע בתכנון השיפוצים ובהוצאה לפועל להלכה ולמעשה של התכנון שלכם.

אולי תאהבו גם את

משכנתא
מהי משכנתא צמודת אגח

מהי משכנתא צמודת אגח? הלוואת המשכנתא היא עניין מורכב. כמו בכל צעד בחיים, גם בלקיחת משכנתא חשוב לנו להבין – אילו אפשרויות עומדות בפנינו? על

קרא עוד »
מחזיק מפתחות של בית
משכנתא למסורבים מה עושים?

בעוד שחלומו הנכסף של כל אדם כמעט הוא רכישת נכס למטרת מגורים, לפעמים הדרך עד הנכס מפותלת ורוויה בקשיים. לא פעם, אנשים מסורבים לקבל משכנתאות

קרא עוד »