משכנתא לדירה שניה – מה אתם צריכים לדעת?

ההחלטה שאתם רוצים לבסס את עצמכם יותר מבחינה כלכלית היא החלטה מבורכת, כי מי לא היה רוצה לעשות זאת? ומי לא היה רוצה להרגיש שהוא במקום טוב מבחינה כלכלית? עם זאת, בעידן שבו אנחנו חיים לא קל להתעשר, או אפילו להיות עמידים, רק מעבודה קשה ולכן זה ברור מדוע כולנו מחפשים תמיד את ההשקעה הבאה. זה נשמע לכם מוכר וגם אתם חושבים על השקעות שונות? הבורסה ושוק ההון זה לא משהו שיכול להתאים לכם? אם כך, זה ברור מדוע אתם חושבים, בין היתר, על האפשרות של קניית דירה שניה, כלומר, על האפשרות של קניית דירה להשקעה. זה לא משנה אם אתם מתכננים להשכיר את הדירה הזאת לסטודנטים וכך לשלם את המשכנתא שתיקחו על הדירה השניה או שאתם רוצים לעשות השקעה לטווח קצר. מה שבטוח זה שבוודאי תצטרכו לפנות אל הבנק בבקשה למשכנתא לדירה שניה ויפה שעה אחת קודם.

 

האם כולם יקבלו הלוואה כזאת?

התשובה היא חד משמעית לא, בין היתר בגלל שהגישה הכללית היא להוריד את מספר המשקיעים ולהשאיר יותר דירות חופשיות בשוק. משמעות הדברים היא שאם בעבר הבנקים נתנו משכנתאות גבוהות יותר גם על דירות שניות, הרי שהיום זה לא המצב. למעשה בימינו אנחנו יכולים לראות שברוב המקרים כאשר מדברים על משכנתא לדירה שנייה הבנק יסכים לתת לכם מקסימום 50% משכנתא מערך הנכס. תוהים מה זה אומר? פשוט מאוד: שאת שאר הסכום אתם צריכים לגייס בעצמכם ועליכם להגיע עם הון עצמי שעומד על חצי מעלות הנכס שמעניין אתכם לקנות. בנוסף לכך, ממש כפי שהבנק לא נותן לכולם משכנתא על דירה ראשונה, כך גם במקרה של דירה שניה יהיה עליכם להוכיח שאתם יציבים כלכלית וכי יש לכם הכנסות, פחות או יותר, קבועות.

משכנתא מתכננים, גם אם היא לטווח קצר

אם המטרה שלכם היא לקחת משכנתא, לקנות דירה, להשביח אותה ואז למכור אותה ברווח, הרי שאתם צריכים משכנתא לטווח קצר ולא הלוואה ארוכת שנים. זה נתון חשוב מאוד ויש להתייחס אליו כאשר אתם מתחילים להתעמק בנושא של משכנתא לדירה שנייה. בנוסף לכך, ולמרות שאולי נדמה לכם שאתם שולטים במצב, לחיים יש את הקצב ואת הכיוון שלהם. משמעות הדברים היא שלמרות כל התוכניות שלכם אתם לא באמת יכולים לדעת מה יוליד יום ולכן חשוב לקחת משכנתא רק אחרי שעשיתם את כל הבירורים והתכנונים שצריך. האם יהיה לכם בינתיים איך לממן את חייכם? האם לא עדיף בכל זאת להתפשר על נכס קטן יותר, רק כדי להבטיח שתוכלו לעמוד בהחזרי ההלוואה? קחו בחשבון את כל הנתונים וכך יהיה לכם פשוט יותר להבין איזו סוג של משכנתא תתאים לכם.

 

באדיבות Wayout משכנתאות

 

אולי תאהבו גם את

משכנתא
מהי משכנתא צמודת אגח

מהי משכנתא צמודת אגח? הלוואת המשכנתא היא עניין מורכב. כמו בכל צעד בחיים, גם בלקיחת משכנתא חשוב לנו להבין – אילו אפשרויות עומדות בפנינו? על

קרא עוד »
מחזיק מפתחות של בית
משכנתא למסורבים מה עושים?

בעוד שחלומו הנכסף של כל אדם כמעט הוא רכישת נכס למטרת מגורים, לפעמים הדרך עד הנכס מפותלת ורוויה בקשיים. לא פעם, אנשים מסורבים לקבל משכנתאות

קרא עוד »