למה בחירת לימודים היא כל כך קשה היום?

מבולבלים מכל האפשרויות? קוראים מאות המלצות על לימודי ייעוץ פנסיוני ושיווק פנסיוני עד לרישיון ואין לכם כיוון? הסביבה לוחצת שתבחרו ייעוד ואתכם מעניין הכל? תרבות השפע פרצה לחיינו לא רק בהיבטי איכות החיים, המזון, הקניות והתרבות, אלא גם שפע של הזדמנויות.

שוק העבודה טומן בחובו המון אפשרויות החל משלב לימודי ייעוץ ושיווק פנסיוני מומלץ ועד לשלב התעסוקה עצמה – לימודים לתואר או לימודי תעודה? מסלול פרונטלי, מקוון או היברידי? שבוע לימודים מלא או ימים מרוכזים? להיות שכיר או לפתוח עסק עצמאי? כל כך הרבה שאלות שעל חלקן ננסה לענות כעת. אבל לפני כן, מה הופך את בחירת המקצוע לקשה כל כך?

מעבר לעובדה שצעירים היום מוכרחים לבחור מקצוע מבין אלפי תחומים ואפשרויות, חשוב לתת את הדעת גם לשיקולים האחרים שנלקחים בחשבון בעת בחירת כיוון ללימודים ועבודה. רבים הצעירים שמקנים חשיבות עליונה לפוטנציאל ההשתכרות במקצוע הנבחר, ואילו אחרים מבקשים להגשים חלום ילדות או לעקוב אחר המשיכה האישית שלהם, ללא כל התחשבות בהיבט הכלכלי של העניין.

תהייה נוספת של מחפשי הכיוונים היא – איזה מקצוע יהיה רלוונטי בשנים הבאות? הרי ישנם כאלו שכבר נעלמים אט אט משדה הראייה ומוחלפים בקלות על ידי מחשבים, תוכנות ופיתוחים שונים. האם יהיה להם מה לעשות עם המקצוע בעוד כעשור? האם יישארו רלוונטיים לשוק העבודה וייהנו מביטחון כלכלי?

 

איך תחליטו על תחום לימודים שיתאים לכם?

כדי לבחור את הכיוון הנכון, יש כמה צעדים שניתן לעשות:

  • ערכו רשימה של תחומי עניין עיקריים שלכם, גם אם מדובר על תחביבים וגם אם על נושאים כלליים שאתם אוהבים לקרוא עליהם או לחקור אותם.
  • בדקו מהם הקריטריונים החשובים לכם בלימודים או בעבודה ומיינו אותם על פי סדר העדיפויות בו אתם מחזיקים.
  • קראו המלצות על לימודים בהתאם לנתונים שהוצאתם מהרשימות והבינו האם יש מקום או תחום שמשלב את כולם באופן המושך אתכם יותר מאחרים
  • חקרו לעומק את הכיוונים העיקריים שמצאתם, קחו את הזמן לחשוב, לעכל את המידע, להתייעץ עם משפחה וחברים או עם אנשי מקצוע.

ימודי ייעוץ ושיווק פנסיוני מומלץ

רוצים להשתכר בכבוד – מה כדאי ללמוד?

מבין כל הנושאים שתבדקו, הרשו לנו להמליץ לכם על תחום אחד שבאופן ודאי ייקח חלק לא מבוטל משוק העבודה של המחר. תחום זה הוא התחום הפיננסי. המודעות של הציבור לחשיבותה של קרן הפנסיה טיפסה בשנים האחרונות לשיעורים חדשים, אחוז האנשים שגילו את עולם הנדל"ן ועוסקים בו לטובת איכות חייהם עלה בעשרות אחוזים, הדרישה לאנשי מקצוע בתחום הפיננסיים רק ולכת וגוברת הודות לשינויים הדמוגרפיים, הפוליטיים והחברתיים שאנו צופים להם השפעה רבה על העתיד. מדובר על מקצועות רווחיים, מבוקשים ובעלי עתיד יציב בשוק, שכדאי לכם לברר עליהם לעומק ולבדוק אליהם התאמה.

המאמר נכתב בשיתוף מכללת אורין שפלטר, לה עשרות אלפי בוגרים בתחום הפיננסים – הכשרת סוכני ביטוח, יועצי משכנתאות, מומחים בתחום הנדל"ן ועוד.

 

לימודי ייעוץ ושיווק פנסיוני מומלץ

 

אולי תאהבו גם את