הוגש כנגדי כתב אישום תעבורה – מה הלאה?

כולנו אזרחים שומרי חוק, אך לעיתים חלקנו נופלים בלי לשים לב בעבירות תנועה בכביש. עבירות תנועה הן העבירות הנפוצות ביותר במדינת ישראל, הגעתם למצב בו הוגש נגדכם כתב אישום תעבורה? אנחנו כאן כדי לעזור. במאמר זה נסביר לכם כיצד יש לפעול בעת הגשת כתב אישום.

 

קיבלתי דו"ח בגין עבירת תעבורה, מה הלאה?

בדיני תעבורה כתב האישום הוא הדו"ח עצמו. דו"ח על נהיגה במהירות מופרזת יכול להיות ההזמנה לדיון עצמו, שם יהיה כתוב תאריך ההזמנה לדין, מקום בית המשפט, שעת הדיון וכן הלאה. במידה וקיבלתם דו"ח שעליו תרצו לערער, יש לכם 90 יום לשלוח חזרה את הדו"ח בדואר רשום לכתובת הכתובה עליו ולמלא את הפרטים הרלוונטים לערעור הדו"ח.

בתוך שנה מיום שליחת הערעור תקבלו זימון לבית משפט לדיון. הזמנה לדיון מהווה כתב אישום לכל דבר ועניין. במקרים שכאלה מומלץ לפנות לעו"ד לתעבורה המתמחה בנושאים ופתרונות משפט תעבורתיים, כמו עו"ד יערית אוליאל.

 

דיון בבית משפט

לאחר הגשת כתב האישום יש להתייצב בבית המשפט בתאריך הדיון. בבית המשפט לתעבורה ישנם עשרות תיקים ביום, פספוס מועד הדיון יגרום לכך שהשופט יגזור עונשים שונים מבלי נוכחותכם. ההקראה הראשונה בבית המשפט מתבצעת באופן בו מקריאים לנאשם את העובדות וסעיפי האישום. לאחר מכן הנאשם מחויב להשיב באופן הבא "מודה" או "כופר". אם הנאשם מודה בסעיפי האישום, יינתן באותו הרגע גזר דין. אם הנאשם כופר ולא חושב כי ביצע את העבירה, התיק יקבע לדיון הוכחות.

 

דיון הוכחות

בשלב  זה בבית המשפט מגיעים עדי התביעה המופיעים בכתב האישום. במקרה התעבורה, מדובר בשוטרים או פקחים שנתנו את הדו"ח והיה להם קשר לאירוע. על השוטרים להעיד על מה שהיה והתרחש במהלך אירוע קבלת הדו"ח. לאחר שהעדים מעידים, הנאשם ועורך דינו חוקרים את אותם העדים בחקירה נגדית. אם בעדות הראשית התובע, שהיא המדינה, מציגה לבית המשפט את הדו"ח והשוטר מספר על מה ניתן הדו"ח. אז בחקירה הנגדית עורך הדין של הנאשם מנסה לתקוף את אמינות של דברי השוטר או מה שנעשה בפועל.

 

הגנה

לאחר החקירה הנגדית, הנאשם מעיד בעדות ראשית. במידה ויש עדים מטעם הנאשם, הם מעידים מטעמו בחקירה ראשית. לאחר מכן, אותם עדים והנאשם, נחקרים בחקירה נגדית על ידי הסנגוריה הציבורית. העדים יכולים להיות גם מומחים מטעם משרד הרישוי או גורמים אחרים. לאחר חקירת כל העדים, התיק עובר לשלב הסיכומים.

 

שלב הסיכומים והכרעת הדין

בשלב הסיכומים כל צד מביא את הנקודות הטובות ביותר שיוכלו להשיג לזכותו את הניצחון במשפט. הנאשם מסביר למה מגיעה לזכות אותו מכל אשמה, התביעה מסבירה מדוע הנאשם צריך לקבל עונש. לאחר שלב הסיכומים ישנה הכרעת הדין. בית המשפט מחליט אם לזכות את הנאשם או לא. שימו לב כי בתהליך של כתב אישום יש ליצור קשר עם עו"ד לתעבורה שילווה אתכם בתהליך.

כתב אישום תעבורה

אולי תאהבו גם את

קניית דירה
הכל על רכישת דירה באילת

אילת, עיר הנופש של ישראל, היא פיסת גן עדן השוכנת לאורך חופי ים סוף. אילת ידועה בחופים המדהימים שלה, בחיי הלילה התוססים ובשמש המאירה לאורך

קרא עוד »
תביעה לאובדן כושר עבודה
מה זה אובדן כושר עבודה

שגרת החיים של רבים מאיתנו כוללת שעות רבות של עבודה, אשר מאפשרות לנו בסופו של דבר להתפרנס בכבוד ולשמור על איכות חיים מיטבית, עבורנו ועבור

קרא עוד »
חשיבות הסכם ממון

כאשר בני זוג מתגרשים, הם עשויים לערוך הסכם ממון לקבוע כיצד יש לחלק נכסים כמו כסף ורכוש. אם שני הצדדים מסכימים, בדרך כלל ניתן להימנע

קרא עוד »
רשלנות רפואית בסרטן הכבד

הכבד הוא אחד האיברים הפנימיים החשובים בגוף האדם, והוא אחראי על מגוון פונקציות כמו חילוף חומרים, נטרול רעלים, הפקת כימיקלים שנחוצים להליך העיכול וכן הוא

קרא עוד »