כמה עולה ביטוח משכנתא

אחרי שנים ארוכות של עבודה קשה החלטתם לקנות דירה? זקוקים למשכנתא מהבנק? הבנק חייב אתכם לעשות ביטוח משכנתא? אם כך, ברור מדוע אתם רוצים לדעת במה דברים אמורים וכמה הביטוח הזה יכול לעלות. עניינו במאמר שלפניכם וקבלו את כל התשובות בנושא.

מה זה ביטוח משכנתא?

עוד לפני שננסה לענות על השאלה כמה עולה ביטוח משכנתא חשוב לעצור ולהבין במה דברים אמורים. ראשית, אם חשבתם שזו בחירה שלכם, הלווים, האם לעשות ביטוח כזה או לא, כדאי שתדעו שלא כך הדברים. כמעט תמיד כאשר הבנק מסכים לתת ללקוח מסוים משכנתא, הוא יכול, על פי החוק, לחייב את אותו לקוח לעשות גם ביטוח משכנתא, שכן גם מבחינת הבנק יש לביטוח הזה משמעות רבה. לרוב ביטוח משכנתא מחולק לשני ביטוחים שונים והם:

  • ביטוח חיים
  • ביטוח מבנה

הביטוח הראשון נועד להבטיח ללווה ולבנק שאם אחד מהחתומים על המשכנתא ילך לעולמו בטרם עת, הרי שעדיין יהיה ללווה השני, שנותר בחיים, איך לשלם את החזרי המשכנתא. לעומת זאת, הביטוח השוני נועד להבטיח לבנק וללווה שיהיה לו כיסוי במידה ולנכס ייגרם נזק משמעותי שיפגע בערך שלו.

מה משפיע על המחיר?

ישנם לא מעט גורמים שיכולים להשפיע על השאלה כמה תשלמו על ביטוח משכנתא, כמו לדוגמא: השאלה לאיזו חברת ביטוח אתם פונים. בישראל של ימינו יש הרבה מאוד חברות ביטוח שעובדות בפריסה ארצית וכל אחד מהן יכולה לגבות מכם מחירים אחרים. לכן, אם יש לכם אפשרות לדבר עם כמה חברות במקביל כדי לקבל הצעות מחיר לביטוח משכנתא, מדוע שלא תעשו זאת? בצורה כזאת יהיה לכם פשוט יותר להבין על כמה עומד המחיר הממוצע של הביטוח שלו אתם זקוקים ובנוסף, כך גם תוכלו לבחור את החברה הנכונה לכם יותר מבחינת התעריפים. עוד נתון שיכול להשפיע על גובה ביטוח המשכנתא זו השאלה עד כמה הנכס שלכם גדול, חדש ומה למעשה הערך שלו.

כיצד תבחרו חברת ביטוח טובה?

עכשיו, אחרי שאתם כבר מבינים שעליכם לעשות ביטוח משכנתא, טבעי שתרצו לבחור את החברה הכי טובה שיש. אין כל טעם לפנות אל חברה שברגע האמת לא תיתן לכם מענה, ממש כפי שגם לא כדאי לבחור חברת ביטוח שהתעריפים אצלה מופקעים. לכן, אם אתם יכולים לעשות השוואה בין כמה אופציות שונות ולקרוא גם חוות דעת של לקוחות אחרים, זה כדאי. אם בעבר הייתם צריכים להכיר אישית אנשים שהיו מבוטחים אצל חברת ביטוח כזו או אחרת כדי להתרשם וכדי לקבל המלצות, הרי שהיום זה לא כך. היום אפשר לקרוא המלצות, חוות דעת והתרשמויות לגבי כל חברת ביטוח גם אונליין, אז למה לא לעשות זאת? זה ייקח לכם כמה דקות בלבד וזו תהיה דרך נפלאה שתעזור לכם חברת ביטוח נהדרת.

אולי תאהבו גם את

מטבעות בית
מתי זה משתלם לעשות ביטוח דירה?

הדירה היא אחד הנכסים היקרים ביותר עבורנו, כלכלית ומנטלית. בדירה שלנו אנו מאחסנים מגוון חפצים ורהיטים יקרים לרבות: מחשבים, כלי כסף, תכשיטים, תמונות ועוד. על

קרא עוד »