טיפים חשובים לפני שרצים לעשות ביטוח מבנה

לשם נטילת המשכנתא, מספר דרישות. אחת מהן, ביטוח מבנה. מהו ביטוח מבנה ומה חשוב לדעת לפני שרוכשים ביטוח זה? בואו נתחיל

 

אז לפני הכל, למה אנחנו צריכים ביטוח מבנה?

ביטוח מבנה היא אחת הדרישות של המלווים (הבנקים) כאשר אנו מעוניינים לקחת משכנתא. המלווה מבקש רכישת ביטוח זה בעקבות שתי סיבות עיקריות, האחת רעידת אדמה, השנייה נזק לנכס. ראשית, רעידת אדמה. המלווה אינו מעוניין להגיע למצב בו אם מתרחשת רעידת אדמה (חלילה), תישארו מחוסרי דירה, זאת לצד המשכם של תשלומי המשכנתא השוטפים. שנית, נזק לנכס. המלווה רוצה לוודא, ולמעשה להבטיח לעצמו כי אם יקרה לנכס משהו, כתוצאה מנזקי מזג האוויר דוגמת שריפה, הצפה וכו', הנכס יהא מכוסה, ובשל כך הנזקים יתוקנו וערכו יחזור לקדמותו.

הבנק מציע ביטוח נכס דל, שאינו כולל סעיף חשוב ביותר, הוא צד ג'. סעיף זה יהיה משמעותי כאשר אם כתוצאה מנזק הנגרם בנכס שלך, יינזק נכסו של אחד השכנים. בשל כך, מומלץ לא לעשות את ביטוח הנכס בבנק.

אולם, נציין כי אין מדובר על אוזלת יד של הבנקים השונים. הסיבה לכך שהבנק אינו כולל את הסעיף המדובר בביטוח היא היות והמפקח על הביטוח אינו מאפשר לו זאת.

 

ביטוח תכולה

נפוצים האנשים אשר חושבים, כי אם ברשותם ביטוח מבנה אז ברשותם גם ביטוח תכולה. אך לא כך הדבר. על המעוניינים בביטוח תכולה לרכוש ביטוח נפרד מביטוח הנכס. כמו כן, גם את הביטוח הזה הבנק אינו רשאי למכור לכם, מאותה הסיבה.

 

גובה הביטוח

פרט חשוב לזכור הוא שכאשר ברצונכם לבטח את נכסכם, עליכם לבטח את עלות הכינון. במילים אחרות, עליכם לרכוש ביטוח בסכום, שבמידה והנכס יינזק, יתאפשר לתקנו ולהחזירו לקדמותו ולמעשה, שיאפשר לשמור על ערכו של הנכס.

 

אז, איך אנו יודעים מהי עלות הכינון?

ישנן שתי אפשרויות לחישוב, הן לפני שמאות והן לאחריה. לפני השמאות, חברת הביטוח תברר עמכם מספר פרטים אודות הנכס, לרבות שיעור גודל במטר רבוע, וותק הנכס וכו', ולאורם תקבע עלות הכינון. לאחר השמאות, השמאי יחשב במדויק מהי עלות הכינון, ולפי הסכום שיינתן, ידרוש הבנק לבטח את נכסכם.

 

השתתפות עצמית

בניגוד לביטוח חיים למשכנתא, ברכישת ביטוח נכס, ישנה עלות השתתפות עצמית. בדקו מהי עלות ההשתתפות העצמית, פרט זה עשוי לסייע לכם בבחירת החברה ממנה תרכשו את פוליסת הביטוח ולהוזיל לכם עלויות.

 

סעיף חובה – סקר שוק והשוואת מחירים

בהמשך לסעיף הקודם, ישנה חשיבות רבה לעריכת השוואת מחירים. סקר שוק בין שלל החברות הקיימות, המציעות אין ספור מסלולים ואפשרויות, יאפשר לכם לקבל תמונת מצב מלאה. עריכת השוואה תסייע לכם לחסוך בעלויות, במיוחד כאשר אתם ניגשים לאחת מן ההוצאות הגדולות ביותר למשק בית ישראלי ממוצע.

בין החברות המובילות בשוק ניתן למצוא את משכנתא בדרך שלך – ייעוץ משכנתאות, אליהם ניתן לפנות לקבלת פרטים נוספים אודות ביטוחי המשכנתא.

אולי תאהבו גם את

מטבעות בית
מתי זה משתלם לעשות ביטוח דירה?

הדירה היא אחד הנכסים היקרים ביותר עבורנו, כלכלית ומנטלית. בדירה שלנו אנו מאחסנים מגוון חפצים ורהיטים יקרים לרבות: מחשבים, כלי כסף, תכשיטים, תמונות ועוד. על

קרא עוד »