איך לבחור את ביטוח המשכנתא המתאים בשבילכם?

בשעה טובה הגעתם לשלב שבו אתם קונים דירה. כמו רוב הישראלים, סביר להניח שגם אתם מצליחים לקנות את הדירה רק בזכות המשכנתא, אותה ההלוואה שמשעבדת את הנכס שקניתם למשך שנים רבות. את המשכנתא לא תוכלו לקחת בלי שיהיה לכם ביטוח על ההחזר שלה, ביטוח שנועד להגן על הבנק מאי החזר שלה. כאן נספר לכם איך בדיוק לבחור את הביטוח הזה.

 

מהו ביטוח משכנתא

ביטוח משכנתא הוא ביטוח שכל מי שלוקח משכנתא מחויב על פי חוק לרכוש גם אותו. המטרה של הביטוח הזה היא לוודא שגם אם אתם לא תוכלו לעמוד בהחזר ההלוואה, יהיה לבנק איך לקבל את הכסף שלו. הביטוח הזה לא נועד לבטח מקרים שבהם אתם לא עומדים בהחזר ההלוואה מבחינה כלכלית , אלא יותר מקרים של פטירת אחד מלוקחי המשכנתא או אובדן פיזי של הנכס.

בלי ביטוח משכנתא הבנק לא יוכל לתת לכם משכנתא, כך שחלק בלתי נפרד מבחירת משכנתא צריכה להיות גם בחירת הביטוח שלה. העלות של הביטוח היא עלות חודשית, ובמסגרת החישובים שאתם עושים לקראת המשכנתא עליכם לקחת אותו בחשבון.

מהו ביטוח משכנתא

על מה חשוב להקפיד

בבחירה של ביטוח משכנתא חשוב לבחון שני דברים. הדבר הראשון הוא ההיקף של הפוליסה. בכל ביטוח, וביטוח משכנתא איננו חריג בהקשר הזה יש פירוט מדויק של המקרים אותם הביטוח מכסה. כדי לא להגיע למצב שבו אתם משלמים על ביטוח שלא עוזר לכם בזמן אמת בדקו מה היקף הפוליסה. בנוסף, מומלץ לקחת ביטוח משכנתא מגוף מוכר שיש לו מוניטין חיובי בתחום.

 

עלות הביטוח

את העלות המדויקת של ביטוח המשכנתא ניתן לדעת רק אחרי שפרטי המשכנתא יהיו ברורים לכם כיון שהוא נגזרת של ההחזר החודשי יחד עם שקלול המצב האישי שלכם. באופן כללי המחיר שלו נע סביב ה10 אחוז מערך ההחזר החודשי שלכם, עם תוספות או הנחות שיכולות להוריד את הגובה שלו.

עלות הביטוח

ייעוץ מקצועי

הדבר האחרון שחשוב לומר לכם הוא על החשיבות הרבה שיש לייעוץ מקצועי ביחס לביטוח משכנתא. כיום כולם מבינים שמשכנתא לוקחים רק בעזרת יועץ צמוד. העובדה שיש תחרות רבה בשוק מאפשרת לנו להנות ממשכנתא נוחה, אבל זה רק בתנאי שנדע איך להגיע לאופציות הנוחות. הכלל הזה נכון גם ביחס לביטוח משכנתא, וכדי להגיע לביטוח נוח מומלץ לקבל ייעוץ מאיש מקצוע.

 

לסיכום

אם אתם בדרך ללקיחת משכנתא, ביטוח משכנתא הוא דבר שאתם לא יכולים לוותר עליו. המטרה של הביטוח הזה היא לוודא שיהיה מי שיחזיר את ההלוואה במידה ואתם לא תוכלו לעשות את זה. המחיר של ביטוח המשכנתא נע סביב ה10 אחוז מערך ההחזרה החודשי שלה, אם כי את המחיר המדויק ניתן לקבוע רק ביחס למשכנתא עצמה. בדקו היטב מה היקף הפוליסה של הביטוח שלכם.

איך לבחור את ביטוח המשכנתא המתאים בשבילכם

אולי תאהבו גם את

מטבעות בית
מתי זה משתלם לעשות ביטוח דירה?

הדירה היא אחד הנכסים היקרים ביותר עבורנו, כלכלית ומנטלית. בדירה שלנו אנו מאחסנים מגוון חפצים ורהיטים יקרים לרבות: מחשבים, כלי כסף, תכשיטים, תמונות ועוד. על

קרא עוד »