מתי הבנק יגביל את האפשרות שלנו לקחת הלוואה?

ניגשתם לבנק במטרה מסוימת – קבלת מימון לרכישת רכב, הלוואה לצרכי לימודים או אפילו משכנתא שאיתה תוכלו לקנות סוף סוף את הדירה עליה חלמתם כל כך הרבה זמן. לאכזבתכם, לאחר מספר ימים קיבלתם מהבנק תשובה שלילית לבקשת ההלוואה שהגשתם. אתם לא לבד.

ישראלים רבים נתקלים בתשובה שלילית מהבנק לגבי הלוואה. גם אם יש לכם עבודה מסודרת ומשכורת קבועה, ייתכן שישנן בעיות פיננסיות מסוימות המונעות מכם לקבל הלוואה מהבנק. במאמר הבא נסביר מתי הבנק יגביל את האפשרות שלנו לקחת ממנו הלוואה.

 

לקיחת הלוואה מהבנק

חלק גדול מהישראלים לוקחים מתישהו במהלך החיים שלהם הלוואה. למשל, בישראל כמעט בלתי אפשרי לרכוש דירה ללא הלוואה שכולנו מכירים מהבנק – משכנתא. הסיכוי להגיע להון עצמי הדרוש לרכישת הדירה בתשלום אחד הוא נמוך מאוד, כך שבאמצעות סיוע מהבנק בדמות הלוואת רוב הסכום הדרוש, ניתן להגיע לסכומים הכספיים הדרושים.

הלוואה לא חייבת להילקח רק על מנת שתוכלו לרכוש דירה. כיום, כמעט כל בנק מציע הלוואות לכל מטרה, שיכולות לסייע לכם להגיע למטרות מסוימות הדורשות יכולות כספיות ספציפיות, שכרגע אין לכם. הבעיה מתחילה כאשר הבנק מסרב לבקשת ההלוואה שלכם. ישנם מקרים כאלו, בהם הבנק נותן לכם תשובה שלילית לבקשת ההלוואה. היינו מצפים שהסיטואציה הזאת תהיה רלוונטית לאנשים שאין להם הכנסה קבועה, אך לא כך המצב תמיד. קראו עוד על כך באתרקרדיט קלין.

 

הבנק לא מאשר הלוואות לכל אחד

כפי שכבר כתבנו מקודם, הבנק לא מאשר הלוואה לכל אחד. הלוואה שמעניק הבנק יכולה להשתלם לו מבחינה כלכלית בעקבות ריביות, אך אם הלקוח לא יצליח להחזיר את הכסף לבנק, הבנק יגיע לסיטואציה שבעייתית מבחינתו.

לכן, כדי שהבנקים יוכלו לדעת מיהם הלקוחות עם סיכויי ההחזרה הגבוהים ומי הם הלקוחות עם סיכויי החזרת ההלוואה הנמוכים, הם פונים אל חברות חיצוניות ואובייקטיביות, שיבצעו בדיקת חיווי אשראי, המהווה מעיין המלצה על סמך נתונים פיננסיים בדבר קבלת הבקשה.

 

בי די איי – מה זה אומר?

בי די איי היא אחת מהחברות שמבצעות את הבדיקה הזאת. אם יצא לכם לשמוע בעבר על בדיקת בי די איי, דעו שמדובר על בדיקת חיווי אשראי, שקיבלה את הכינוי הזה עם שם החברה שמזוהה עם ביצוע אותה בדיקה. תוצאות הבדיקה הם "חיובי" או "שלילי" בלבד.

 

האם ניתן לשנות את תוצאות הבדיקה?

כפי שניתן להבין, בי די איי שלילי לא יאפשר ללקוח לקחת הלוואה מהבנק. הבנק יהיה מגובה בהמלצה לדחיית הבקשה, כך שלא יהיה לכם מה לעשות יותר מדי במקום. במקום זאת, תוכלו להתחיל לשאוף לניקוי בי די איי, כלומר לביטול הבי די איי השלילי והפיכתו לחיובי. ניתן לעשות זאת באמצעות מספר דרכים ובעזרת חברות מקצועיות הפועלות בתחום.

קרדיט קלין

אולי תאהבו גם את