ביטוח מבנה משותף – מה שתצטרכו לדעת

לאחרונה המודעות לחשיבות ביטוח מבנה משותף חודרת אט אט אל תוך הציבור והרכישות מצביעות על כך. בסופו של דבר אף דייר לא מעוניין למצוא את עצמו נתבע לשלם פיצויים למנקה שהחליקה או אפילו לשלם את עלויות שיפוץ הגינה שהתרחשה בשל וונדליזם קיצוני… ביטוח מבנה משותף נותן מענה ביטוחי לרכוש המשותף.

 

מה זה ביטוח מבנה משותף?

ביטוח זה מגן על הרכוש המשותף. הרי חדר המדרגות, לובי הבניין, החניון התת קרקעי והמקלט שבבניין הם לא בתחום אחריות של אדם ספציפי. כל דיירי הבניין אחראיים עליהם. אם אדם ניזוק בשל ריצוף שבור באחד מהחללים המשותפים, הוא עלול לתבוע את דיירי הבניין לשלם לו פיצויים.

במקרים רבים תביעה כזו מתנהלת מול חברי ועד הבית שמוצאים את עצמם נתבעים אישית. מסיבה זו חשוב לרכוש ביטוח מבנה משותף הנותן כיסוי ביטוחי גם למבנה עצמו וגם לחברי הועד והדיירים.

ביטוח מבנה משותף

מה ביטוח מבנה משותף כולל?

 

ביטוח המבנה עצמו

הדבר הראשון שביטוח זה מכסה הוא נזקים שנגרמו למבנה הבניין עצמו ולחלקים הקבועים בו. זה יכול להיות צנרת, מערכות מיזוג ותשתיות. הביטוח מבטח אך ורק אל חלקי הבניין המשותפים מפני נזקים הנגרמים כתוצאה ממצבים שונים כמו: רעידת אדמה, שריפה, גניבה, פיצוץ בצנרת, נזילות, אסונות טבע ועוד.

חשוב לציין כי ביטוח זה לא יעניק כיסוי ביטוחי מפני נזקים שנגרמו מבלאי טבעי כמו נזילה שהתרחשה בגלל איטום גג שנדחה. חשוב לבדוק אילו נזקים מבוטחים ואילו לא. לכל חברת ביטוח גובה הכיסוי הוא אחר כמו גם הנזקים המבוטחים.

 

ביטוח ציוד הנדסי

ניתן להרחיב את ביטוח המבנה ולהוסיף לו ביטוח הנדסי שיבטח גם את המעלית, את מערכות ההסקה וכדומה. ציוד הנדסי השייך לבניין יתוקן על ידי חברת הביטוח גם אם הוא ניזוק. כאן לא משנה איזה גורם הביא לנזק.

ביטוח מבנה משותף

ביטוח צד ג'

יש עוד אנשים שיכולים להסתובב בבניין ואם אחד מהם ניזוק, הוא עלול לתבוע את הדיירים על רשלנות שהביאה לו לפציעה או נזק. ביטוח צד ג' מעניק לדיירים שקט נפשי. הם יודעים שגם אם בעל מלאכה מזדמן (רק לצורך הדוגמא) ינזק במהלך עבודתו בבניין המשותף, חברת הביטוח תהיה זו שמשלמת את מחיר הפיצויים והם לא יצטרכו להוציא מכיסם מאות אלפי שקלים לפיצוי.

 

ביטוח חבות מעבידים

בין העובדים הקבועים המגיעים לבניין (המנקה והגנן) יש יחסי עובד מעביד מול ועד הבית והדיירים. כמו בכל יחסי עובד מעביד, הדיירים חשופים לתביעות העובד ולכן חשוב לרכוש ביטוח חבות מעבידים כך שגם אם העובד נפגע במהלך עבודתו, חברת הביטוח תשלם לו את הפיצויים המגיעים לו. הכיסויים הקיימים במסגרת ביטוח זה הם רחבים. כל ועד בית בוחר אילו כיסויים לשלב בביטוח הבניין שלו.

ביטוח מבנה משותף

אולי תאהבו גם את

מטבעות בית
מתי זה משתלם לעשות ביטוח דירה?

הדירה היא אחד הנכסים היקרים ביותר עבורנו, כלכלית ומנטלית. בדירה שלנו אנו מאחסנים מגוון חפצים ורהיטים יקרים לרבות: מחשבים, כלי כסף, תכשיטים, תמונות ועוד. על

קרא עוד »