4 טיפים לרכישת ביטוח בריאות לעובדים

ביטוח בריאות לעובדים הפך בשנים האחרונות לתנאי סטנדרטי המוצע לעובדים כחלק מחוזה התעסוקה שלהם במקומות עבודה רבים.

מערכת הבריאות הציבורית קורסת, והרבה תושבים ישראלים החליטו שביטוח הבריאות הציבורי הסטנדרטי כבר לא מספיק עבורכם ולכן הם פונים לרכוש ביטוח בריאות פרטי. לכן, מעסיקים וחברות רבות המנסים למשוך אליהם עובדים בעזרת תנאים מיטיבים, כוללים בתנאים אלו גם ביטוח בריאות לעובדים.

אם גם אתם בתור מעסיקים בחרתם לרכוש עבור העובדים שלכם ביטוח בריאות קולקטיבי הנה 4 טיפים שיעזרו לכם להשיג את הביטוח המשתלם ביותר:

 

תתמקחו על המחיר

היתרון הגדול ביותר ברכישת ביטוח בריאות קולקטיבי הוא המחיר. חברות הביטוח מתחרות ביניהן על ביטוחי בריאות קולקטיבים ולכן הן יכולות אף להציע לכם מחירים הנמוכים ב-50%  מהמחיר של ביטוח בריאות פרטי אישי. כדי להשיג את המחיר הטוב ביותר עליכם לפנות למספר חברות ביטוח ולהשוות מחירים.

 

 

שימו לב לאותיות הקטנות

ביטוח בריאות קולקטיבי מוגבל בזמן. לאחר שתקופת זמן זו עברה, הפוליסה יכולה להתחדש או לא. במקרה שהפוליסה לא מתחדשת או במקרים בהם מבוטחים עוזבים את מקום העבודה כך, שהם כבר לא זכאים להיכלל בביטוח קולקטיבי, לרוב זכאים המבוטחים להמשכיות הביטוח.

בדרך כלל חברות הביטוח אכן מכניסות סעיף העוסק בהמשכיות הביטוח, אך סעיף זה הוא לא חובה ותנאיו משתנים. כאשר אתם רוכשים ביטוח בריאות לעובדים עליכם לוודא שסעיף המשכיות הביטוח נכלל בחוזה ושהתנאים בו סבירים. אמנם המחיר ככל הנראה יעלה אך בדרך כלל חברות נותנות הנחה לאלו הממשיכים אצלם.

 

תנאי הקבלה לביטוח

היקפו של ביטוח בריאות פרטי אישי, מחירו ותנאיו נקבעים על פי מצבו הכולל של המבוטח. על המבוטח לעמוד בתנאי הקבלה של חברת הביטוח. החברה בודקת קריטריונים רבים אצל המבוטחים כמו רמת סיכון המקצוע, תחביבים, מצב פיננסי ועוד. בעזרתם היא קובעת האם המבוטח עומד בתנאי הקבלה שלה. החברה יכולה להחליט אם לקבל אותו, לדחות אותו או לקבלו בתנאים מגבילים.

לעומת זאת, בביטוח בריאות קולקטיבי המבוטחים מתקבלים ללא מגבלה. כלומר, גם אם למבוטח יש בעיה רפואית מסוימת הוא יתקבל לביטוח המכסה את אותה בעיה. חברות הביטוח לא מאפשרות זאת בכל ביטוח קולקטיבי אלא רק כאשר הקבוצה מספיק גדולה. מספר העובדים הדרוש משתנה בין חברה לחברה.

 

בדקו את החידושים והשינויים בתנאי הפוליסה

אם בחרתם לרכוש ביטוח בריאות לעובדים שלכם או שאתם צריכים לחדש את הביטוח הקיים, כדאי לכם לבדוק אם אתם יכולים לעדכן ולשפר את תנאי הפוליסה שלכם.

היתרון בחידוש הפוליסה כל כמה שנים היא שאפשר לשנות את התנאים ולהכניס לפוליסה כיסוי של תרופות, בדיקות וחידושים טכנולוגיים מהשנים האחרונות.

בנוסף, אם מספר התביעות שלכם היה נמוך במשך זמן החוזה או שאופי ורמת סיכון העבודה השתנו, אתם יכולים לנסות להשיג הנחה במחיר החידוש.

אולי תאהבו גם את

מטבעות בית
מתי זה משתלם לעשות ביטוח דירה?

הדירה היא אחד הנכסים היקרים ביותר עבורנו, כלכלית ומנטלית. בדירה שלנו אנו מאחסנים מגוון חפצים ורהיטים יקרים לרבות: מחשבים, כלי כסף, תכשיטים, תמונות ועוד. על

קרא עוד »